To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Cruze 1.4T a LPG

facet - 2013-03-15, 21:55

nie wierze aby miedzy tymi silnikami była jaks róznica po prostu produkuje je inn fabryka pod innym onaczeczeniem kodowym -np. patrząc na czesci zamienne wszedzie jest dpisek A14NET(LUJ) - tym bardziej ze obie te jednostki maja dokładnie takie same parametry (pojemnosc , moment obrotowy , moc) i tak samo wygladają .
odnosnie przystosowania do gazu to dziwi mnie róznica w cenie dla silnika 1.8 -- tylk 200zł dla LPG:):):)

KAI - 2013-03-15, 21:59

facet napisał/a:
nie wierze aby miedzy tymi silnikami była jaks róznica po prostu produkuje je inn fabryka pod innym onaczeczeniem kodowym

Może nawet nie ;)
http://astraklubpolska.pl...?f=163&t=817030

C77 - 2013-03-15, 23:34

Geez... po pierwsze nikt nie pisze, że A14NET to nie LUJ :roll:

Po drugie, info o braku dostosowania LUJ do LPG to nie kwestia wiary lecz faktów :twisted:

A pierwszy fakt jest taki, że A14NET to na pewno nie jest A14NET LPG, którym się szczyci Opel jako silnikiem w pełni dostosowanym do LPG,
co oznacza, że A14NET LPG ma rzeczywiście wzmocnione zawory i gniazda zaworów.
Silnik LUJ w Cruzaku tego nie ma, dlatego Chevy jego nie gazuje
i naprawdę drugorzędnym jest to czy ten 1.4 to klon A14NET czy A14NEL.

Kolejny fakt jest taki, że dla 1,8 w Cruze są zarówno opcjonalne zawory jak i ich gniazda z adnotacją "KL7".
Takich elementów nie ma w katalogu dla 1.4T.

endriu333 - 2013-03-17, 13:27

Panowie jak jest dobry gazownik to nie ma się co bać ja swojego 1.8 też zagazowałem na gwarancji w instalację Landi i co... z silnikiem nic się nie dzieje - instalacja chodzi perfekcyjnie a o problemach z lpg a cruzach dowiaduję się tylko z forum ( Ci którzyu montowali w ASO) więc najważniejsze to dobry - z praktyką gazowniak - na instalację i wiedzę nie ma co żałować kasy.... jedyne "problem" to wskaźnik paliwa ale to już taka "uroda" cruz-a.....
facet - 2013-03-20, 15:46

Problem z LPG przewaznie maja ci co kupili samochody po duzych przebiegach i po załozeniu instalcji dają mu mocno w ,,palnik,, - potem sie dziwia ze zawory sie wypaliły , głowica rozleciała, uszczelka puściła itd a to nawet nie koniecznie musi byc wina gazu. przy normalnym uzyktowaniu nie ma to znaczenia. jak jest dobry silnik i dobrze załozona i wyregulowana instalacja musi być ok, Jesli chodzi o Opla to sprawa jest prosta - ta marka , ma bardzo powazne kłopoty i chevi montujac LpG w tym blizniaczym modelu , robił by za duża konkurencje europejskiemu odzałowi GM . Asty 1.4T są montowane w Angli bez Lpg , montuja tam tylk włacznik na desce i blokuja soft (wyśletnianie sredniego i chwilowego spalania Pb itp.)W Gliwicach zakładane są instalacje Ladi Renzo Omegas. Silniliki z turbodoładowaniem i tak już są znacznie wysilone wiec te newralgiczne pozespoły(głowica, zawory)z natury muszą być solidne , czyli logika mówi ,ze nie ma co tu jeszcze bardziej utwardzać czy dostosowywac.Cały myk polega na tym, ze te jednoski napedowe maja hydrauliczne popychacze zaworów, odpadają wiec jakies regulacje czy kontrole silnika i własnie z tego powodu świetnie nadają sie do zagazowania. Wszelkie info Opla( w folderach reklamowych) o jakiś dostosowaniach zawieszenia( z tym tez sie spotkałem) i silnika , to tylko czysty marketing.Jedni wierza ,drudzy nie i trudno ich przekonac:):):)Chyba naistoniejsz sprawa jest to aby jeżdzić tanio i nie wydawac dużych pieniadzy na paliwo jesli mozna go kupic za pół ceny , chyba ze ktoś lubi wspierac pana Rostowskiego:) lub wstydzi sie stanąć pod takim dystybutorem - bo i tacy są. Ja wole zaoszczedzoną kase wydac na cos innego , albo wiecej jeżdzic .
huri_khan - 2013-03-22, 17:40

Ja obecnie testuję Astrę IV 1.4T i wybieram się do Wrocławia, zobaczę jak wygląda spalanie w tym modelu.
bartasct - 2013-06-07, 19:53

Gaz do 1.4t montują bez problemu dowiadywałem się.NIe ma żadnego problemu płacisz 2900 i masz gaz.
mati_rz - 2013-10-28, 15:55

Panowie, czy ktoś z was zamontował już gaz w 1.4 Turbo w salonie bez utraty gwarancji ? i jaki koszt był takiej instalacji ?

Interesuje mnie jeszcze miejsce założenia instalacji.

Arek21 - 2013-11-23, 22:47

http://auto-swiat.onet.pl...cje-lpg-zdjecia

Czy 1.4T w Chevi różni od tego gazowanego w oplu?
Poniżej cytat z artykułu:

6. Opel i Chevrolet: silnik 1.4 Turbo/120 i 140 KM
Turbodoładowanie nie jest przeszkodą w zasilaniu silnika gazem, ale wymaga zastosowania odpowiednich podzespołów, m.in. szybko reagujących wtryskiwaczy i parownika o zwiększonej wydajności. W przypadku silnika Opla 1.4 T (stosowany także w Chevroletach, np. Cruze) również trzeba spełnić te wymagania – radzą sobie z nimi instalacje LPG IV generacji (sekwencyjny wtrysk gazu) i V generacji (wtrysk gazu w fazie ciekłej).

Dobrej klasy i szybkie wtryskiwacze gazu, a także parownik z zapasem wydajności są oczywiście droższe, ale też niezbędne do tego, by silnik z turbo podczas pracy na LPG nadal miał duży przyrost momentu obrotowego (charakterystyczny dla konstrukcji tego typu). Niestety, w przypadku zastosowania nieodpowiednich podzespołów (tańszych) nie będzie można w krótkim czasie odpowiednio wzbogacić mieszanki i uzyskać szybkiego przyrostu mocy. Ponadto w silnikach z turbo zwiększa się ryzyko wystąpienia płomienia wstecznego w kolektorze dolotowym, co tym bardziej nie pozwala na montaż tanich instalacji III generacji. W stosunku do wolnossącej odmiany silnika 1.4 obecność turbodoładowania podnosi koszt instalacji o ok. 500 zł.

Koszt instalacji od 2800 zł
Najniższe koszty wiążą się z montażem instalacji gazowej IV generacji, która zapewnia sekwencyjny wtrysk gazu. Warto jednak zastanowić się nad dopłatą ok. 1500 zł do wtrysku gazu w fazie ciekłej. Jedną z jego zalet są niższe koszty obsługi instalacji.

"

snowbear - 2013-12-17, 23:02

Arek21 napisał/a:
Koszt instalacji od 2800 zł
Najniższe koszty wiążą się z montażem instalacji gazowej IV generacji, która zapewnia sekwencyjny wtrysk gazu. Warto jednak zastanowić się nad dopłatą ok. 1500 zł do wtrysku gazu w fazie ciekłej. Jedną z jego zalet są niższe koszty obsługi instalacji.


A ja dostałem taką informację od BRC

" Zalecamy instalacje BRC wtrysk gazu sequent 24,11 z dodatkowym czujnikiem ciśnieniea paliwa koszt około 4000zł
Prosimy o kontakt telefoniczny w sprawie ustalenia szczegółów dotyczących montażu instalacji. Dopełnimy wszelkich starań by Pan/Pani był/a zadowolony/zadowolona z zamontowanej instalacji i naszych usług. "

Tak swoja drogą ... zagazował juz ktoś 1.4T ?

JohnnyBeGood - 2013-12-20, 23:40

Nie chcę się wymądrzać, ale problemem może być nie sam montaż (tutaj dobra instalacja plus doświadczony zakład powinny załatwić sprawę), ale późniejsza mechaniczna wytrzymałość silnika. Obecnie wszystko jest produkowane - z oczywistych względów podyktowanych interesem producentów - z materiałów sporo niższej jakości niż jeszcze 20 lat temu. W tym silniku problemem może być, z uwagi na brak tzw. przystosowania do LPG, wytrzymałość głowicy, a szczególnie gniazd zaworowych. Podstawowe pytanie więc to nie "czy się da?", ale "czy to będzie się opłacało?". Z tego co czytałem to do tego silnika, jak do wielu innych, nie ma jeszcze dostępnych instalacji gazu w fazie ciekłej, gdyż ten typ instalacji jest chyba zarezerwowany (przynajmniej na razie) do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
gamar - 2014-03-21, 16:42

Za parę dni się przekonam jak działa gaz w 1.4 T.

Jestem umówiony na montaż w najbliższą środę. Koszt ok 2800 zł. Gazownik sprawdzony i zaufany więc powinno być dobrze :-)

snowbear - 2014-03-21, 17:01

Ja to w końcu zgłupiałem jak to jest z tym gazem do 1.4T.
Dzwoniłem do Czakramu ( BRC ) i tam chcą za instalacje 4000 pln ponieważ przy tym silniku wymagany jest dodatkowy czujnik ciśnienia paliwa.
W warszawie w firmie EPG chcą za tą sama instalacje coś około 3000 pln i według nich żaden czujnik nie jest wymagany.
Może któryś z kolegów oświeci mnie kto ma racje ?
Chętnie założę tą instalację tylko nie chcę trafić na minę :)

gamar - 2014-03-21, 17:20

Pytałem o ten dodatkowy czujnik w moim warsztacie. Ponoć nie jest zupełnie do niczego potrzebny.
snowbear - 2014-03-27, 15:15

gamar napisał/a:
Za parę dni się przekonam jak działa gaz w 1.4 T.

Jestem umówiony na montaż w najbliższą środę. Koszt ok 2800 zł. Gazownik sprawdzony i zaufany więc powinno być dobrze :-)


Instalacja już założona ? Jakie wrażenia ? Jakiej firmy osprzęt gazowy ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group