To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Code 82 - usterka wymiany oleju

kwleszek - 2012-10-03, 16:23
Temat postu: Code 82 - usterka wymiany oleju
Witam. Temat dotyczy wymiany oleju silnikowego Cruze 2,0D 110KW. Serwis 29500 km z wymianą oleju. Po 2 miesiącach przebieg 36000 usterka kod 82 - czyli wymień olej.
W serwisie tłumaczyli, żeprzeciążyłem silnik i olej się zużył. Trasy głównie - połowa autostrady i do 170km/h. Co sądzicie o tak szybkiej wymianie oleju.

etac - 2012-10-03, 17:11

kwleszek napisał/a:
Witam. Temat dotyczy wymiany oleju silnikowego Cruze 2,0D 110KW. Serwis 29500 km z wymianą oleju. Po 2 miesiącach przebieg 36000 usterka kod 82 - czyli wymień olej.
W serwisie tłumaczyli, żeprzeciążyłem silnik i olej się zużył. Trasy głównie - połowa autostrady i do 170km/h. Co sądzicie o tak szybkiej wymianie oleju.



Mozliwe, jazda 170km/h nie jest jazda normalna.

Sprawdz jeszcze czy te 36000 nie pojawiło sie 12 miesiecy od poprzedniego przegladu, ale nie przy 29000 km. bo jesli tak to nie pzreciazenie silnika, ale brak skasowanej inspekcji.

Ja zawsze sprawdzam czy skasowano, bo juz 2 razy mailem z tym problem, raz zapomnieli, a raz nie chcialo sie skasować.

kwleszek - 2012-10-03, 18:41

Dzięki za odpowiedź. Pisałem problem powstał po 2 miesiącach od serwisu. Przebieg ok 6000 tyś km. 170 to max prędkości np przy wyprzedzaniu. Książkowo ma 210 więc to chyba nie extremum.
Zastanawiałem się czy zresetowali wymianę oleju - potrafię to sprawdzić w cytrynie, odlicza przebiegi do serwisu. Nie weim jak to zrobić w cruzie

etac - 2012-10-03, 19:23

kwleszek napisał/a:
Dzięki za odpowiedź. Pisałem problem powstał po 2 miesiącach od serwisu. Przebieg ok 6000 tyś km. 170 to max prędkości np przy wyprzedzaniu. Książkowo ma 210 więc to chyba nie extremum.
Zastanawiałem się czy zresetowali wymianę oleju - potrafię to sprawdzić w cytrynie, odlicza przebiegi do serwisu. Nie weim jak to zrobić w cruzie


Bez uruchamania silnik wciskasz MENU na lewej manetce i krecisz az zobaczysz wartosc w procentach, zaraz po wyjezdzie powinno byc 98-100%

krucyfiks - 2013-05-06, 17:37
Temat postu: Kasowanie inspekcji Code 82
Panowie macie jakieś pomysły na Inspekcje Oleju (Code 82)w cruze? Próbowałem dwoma sposobami i kicha. Ten z wejściem w komputer i kasowanie SET/CLR ja nie mam tego w menu w ogóle żeby wykasować przebieg. I jest jeszcze jeden ten mówiący o wciskaniu pedału przyspieszenia w określonym czasie ale tutaj też lipa.Chyba zostaje mi podpięcie przez interfejs bo strasznie drażni mnie ta kontrolka od dwóch dni.
Może macie jakieś podpowiedzi,może to ja robię coś nie tak?

etac - 2013-05-06, 18:00
Temat postu: Re: Kasowanie inspekcji Code 82
krucyfiks napisał/a:
Panowie macie jakieś pomysły na Inspekcje Oleju (Code 82)w cruze? Próbowałem dwoma sposobami i kicha. Ten z wejściem w komputer i kasowanie SET/CLR ja nie mam tego w menu w ogóle żeby wykasować przebieg. I jest jeszcze jeden ten mówiący o wciskaniu pedału przyspieszenia w określonym czasie ale tutaj też lipa.Chyba zostaje mi podpięcie przez interfejs bo strasznie drażni mnie ta kontrolka od dwóch dni.
Może macie jakieś podpowiedzi,może to ja robię coś nie tak?


Teoretycznie, wchodzisz w menu wyświetlacza (przycisk na lewej manetce),

wybierasz opcje zużycia oleju,

i wtedy przyciskiem z lewej strony na manetce kasujesz stan zużycia. Powinno się pojawić 100%.


Działa w większości pojazdów, ale nie wszystkich.

huri_khan - 2013-05-06, 19:29

A masz dobry poziom oleju ?
krucyfiks - 2013-05-07, 00:21

Normalnie nie za dużo nie za mało jakieś 3/4 bagnetu.Wydaje mi się że trza skasować ,bo pierwszy raz po trzech latach serwisowania wymieniałem sam olej i skończyłem z tą śmieszną gwarancją.
etac - 2013-05-07, 06:50

krucyfiks napisał/a:
Normalnie nie za dużo nie za mało jakieś 3/4 bagnetu.Wydaje mi się że trza skasować ,bo pierwszy raz po trzech latach serwisowania wymieniałem sam olej i skończyłem z tą śmieszną gwarancją.


Przyjedz na spota, to sprawdzimy. Ja kasuje sobie sam bo serwis zawsze zapomina

krucyfiks - 2013-05-07, 16:15

user_01......Byłem dzisiaj specjalnie w warsztacie zaprzyjaźnionym podpiąć pod komputer i wychodzi na to że mam olej zanieczyszczony i stąd ten błąd.Mało tego nie da się skasować tego błędu.Szlak mnie trafia bo wymieniałem go 3 tygodnie temu wraz z wszystkimi filtrami.Poradźcie co odpowiada za ten stan i czy ktoś miał taki przypadek? Teraz nie wiem czy mam wymienić olej znowu?Ale to pewnie nic nie da.Może jakiś czujnik tam jest? Nie wiem co jest powodem tego stanu.Fakt że przegoniłem go kiedyś kilka razy ale przecież oto chodzi czasem żeby to auto dostało swoje czasami. W poprzednich okresach był gorszy żur i nic takiego nie miało miejsca nawet gdy przybywało nieco ropy w misce.Masakra!! Chyba będę musiał podjechać na serwis.Pomocy!
etac - 2013-05-07, 16:30

krucyfiks napisał/a:
user_01......Byłem dzisiaj specjalnie w warsztacie zaprzyjaźnionym podpiąć pod komputer i wychodzi na to że mam olej zanieczyszczony i stąd ten błąd.Mało tego nie da się skasować tego błędu.Szlak mnie trafia bo wymieniałem go 3 tygodnie temu wraz z wszystkimi filtrami.Poradźcie co odpowiada za ten stan i czy ktoś miał taki przypadek? Teraz nie wiem czy mam wymienić olej znowu?Ale to pewnie nic nie da.Może jakiś czujnik tam jest? Nie wiem co jest powodem tego stanu.Fakt że przegoniłem go kiedyś kilka razy ale przecież oto chodzi czasem żeby to auto dostało swoje czasami. W poprzednich okresach był gorszy żur i nic takiego nie miało miejsca nawet gdy przybywało nieco ropy w misce.Masakra!! Chyba będę musiał podjechać na serwis.Pomocy!


Masz taki komunikat bo masz nie skasowana inspekcje, wiec system nie wie ze ma nowy olej. Mialem raz takie problemy, chlopaki w MMCars meczyli sie cały dzień, az w koncu ja wsiadłem i skasowałem, ale nie pamietam czy z pedałem gazu do pelna, czy z nacisnietym haumulcem, albo oba razem, wiem ze sobie sam teraz kasuje.

krucyfiks - 2013-05-07, 16:37

To stary ratuj powiedz jak bo ja już wysiadam.Dzwoniłem przed momentem do mm cars i chcą 130 zł za kasowanie. Ale jak piszesz że oni też mają problem to ja jestem głupi całkiem.Plis pomóż jeśli możesz i krok po kroku napisz jak u ciebie to zaskoczyło.
user_01......mamy te same silniki i modele z tego co widzę ,więc musi to też u mnie zadziałać. Może podjadę jeszcze w tym tygodniu do ciebie jeśli nie miał byś nic przeciwko i znalazł byś trochę czasu ;-)

Ps. Dziwi mnie tylko że po podpięciu do kompa nie udało się tego błędu usunąć.

etac - 2013-05-07, 17:38

krucyfiks napisał/a:
To stary ratuj powiedz jak bo ja już wysiadam.Dzwoniłem przed momentem do mm cars i chcą 130 zł za kasowanie. Ale jak piszesz że oni też mają problem to ja jestem głupi całkiem.Plis pomóż jeśli możesz i krok po kroku napisz jak u ciebie to zaskoczyło.
user_01.....mamy te same silniki i modele z tego co widzę ,więc musi to też u mnie zadziałać. Może podjadę jeszcze w tym tygodniu do ciebie jeśli nie miał byś nic przeciwko i znalazł byś trochę czasu ;-)

Ps. Dziwi mnie tylko że po podpięciu do kompa nie udało się tego błędu usunąć.


Podjedz, bo teraz mnie nie ma w domu, wiem ze mialem z tym problem, ale w koncu sie skasowalo..

ryjek - 2013-05-07, 18:49

w Oplach to działa spróbuj tego:
- Wyłączyć zapłon
- Wcisnąć i przytrzymać przycisk X
- Włączyć zapłon
- Wskazanie inspekcji pulsuje przez 2 sekundy
- Przytrzymać przycisk X aż do wyświetlenia się
wskazania "- - - -"
- Zwolnić przycisk X
- Wyłączyć zapłon

Przycisk x-przycisk od kasowania licznika dziennego

etac - 2013-05-07, 18:55

ryjek napisał/a:
w Oplach to działa spróbuj tego:
- Wyłączyć zapłon
- Wcisnąć i przytrzymać przycisk X
- Włączyć zapłon
- Wskazanie inspekcji pulsuje przez 2 sekundy
- Przytrzymać przycisk X aż do wyświetlenia się
wskazania "- - - -"
- Zwolnić przycisk X
- Wyłączyć zapłon

Przycisk x-przycisk od kasowania licznika dziennego


Ryjek w Cruze jest troch inaczej i ta opcja nie dziala.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group