To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Opony letnie do Cruze

C77 - 2013-07-24, 00:50

jfx napisał/a:
Kto mimo wykazanych wad zmienił opony lub zmieniłby z 205/60 R16 na 225/50 R17 a kto jest przeciw???
Ja jako że już ten krok uczyniłem stawiam ZA : PRZECIW
1 : 0
:)


Jesli bedę miał do wyboru dla felgi 17" oponę 215 i 225 to wybiorę jednak 215.
Ale jeśli nie będzie możliwości wyboru i będę musiał kupić 225 to dzięki Twoim postom zrobię to z lżejszym sercem :-)

scoroop - 2013-08-20, 17:17

Cytat:
nie za bardzo pasują mi felgi i obony 17 cal, ( opony niskoprofilowe na polskie drogi ? + większy koszt przy zmianie na zimowe ), czy mogę zmienić w tej wersji na 16 cal z odp obniżeniem ceny, czy muszę zejść na wersję lt+?


co do kol - nie wiem czy da sie zamienic je na 16 bo to jest fabryczne wyposazenie auta i w momencie zamawiania LTZ taki juz wyjezdza z fabryki. dlatego przypuszczam ze w salonie powiedza Ci ze mozesz sobie 16 dokupic... co bym zrobil na Twoim miejscu to wytargowalbym sie z salonem o drugi komplet kol 16 na zime i tyle :) .
co do tapicerki. na kierownicy i drazku masz zwykla skore, a na siedzeniach ekoskora jest tylko na boczkach i zaglowku no i z tylu siezenia (przydatne jezeli masz dzieci w foteliku ktore lubia brudzic buciorami siedzenie przed nimi :D ) takze w gorace dni nic nie przeszkadza - nie masz sie co przejmowac.

Anonymous - 2013-08-20, 22:03

mirekchevy napisał/a:
ale nie za bardzo pasują mi felgi i obony 17 cal, ( opony niskoprofilowe na polskie drogi ?


Opony 225/50R17 (a takie pewnie byś miał) mają taką samą ilość gumy pod felgą (profil) co standardowe koła w golfach 4,5,6 astra3, megane (205/55R16). Po prostu cruze ma większą średnicę kół. Taki rozmiar (średnicę) ma dopiero np passat, lepsze wersje mondeo.
Nie przejmuj się - nie jest to niski profil.

scoroop - 2013-08-21, 15:27

@esjot - niemniej 17-calowe kola na polskich dziurawych drogach nie zwiekszaja komfortu jazdy... no i niestety ja w polowie sezonu letniego mam juz lekkie bicia przy wiekszych predkosciach i w zasadzie powinienem zrobic znowu wywazanie. wiec jakis to minus jest - za to wyglad rekompensuje te niedogodnosci :) , a ze ja sobie zapodalem czarne felgi - dosc czesto widze nimi zainteresowanie :)
C77 - 2013-08-22, 23:41

scoroop napisał/a:
co do kol - nie wiem czy da sie zamienic je na 16 bo to jest fabryczne wyposazenie auta i w momencie zamawiania LTZ taki juz wyjezdza z fabryki. dlatego przypuszczam ze w salonie powiedza Ci ze mozesz sobie 16 dokupic...


Kiedyś u Bońka dawało radę zamienić 17' na 16' bez dopłacania,
ale w odwrotną stronę było ciężko i oczywiście z dopłatą. To było wtedy kiedy do LS+ można było dobrać 17' od LT zamiast 16', za oficjalną dopłatą 1000 PLN.

scoroop napisał/a:
co bym zrobil na Twoim miejscu to wytargowalbym sie z salonem o drugi komplet kol 16 na zime i tyle :) .


Dokładnie, tak najrozsądniej, chociaż jeśli wytarguje 16' na zimę to na pewno nie alu :roll:

scoroop - 2013-08-23, 08:59

doplata do 17 za cene 1000 zlociszy to nie jest tak zle bo przeciez sama roznica w oponach jest mniej wiecej taka wiec tu musze powiedziec ze bonkowski dal rade.
ja probowalem tylko od nich uzyskac jakas znizke na 16 alu na zime ale nie bylo szans - wysmazyli mi cene katalogowa. no i dodatkowo jak zamiast tego kupilem stalowki z oponami w zimowej promocji ktora juz byl calkiem sensowna to chcieli mi sprzedac slynne nakretki za 20 zlotych za sztuke ;) , a finalnie byly 6 razy tansze jak sie troche ponegocjowalo ;) .

C77 - 2013-08-25, 22:12

scoroop napisał/a:
doplata do 17 za cene 1000 zlociszy to nie jest tak zle bo przeciez sama roznica w oponach jest mniej wiecej taka wiec tu musze powiedziec ze bonkowski dal rade.


Heh, on raczej nie miał wyjścia, bo to była oficjalna kwota dopłaty do tych felg ujęta w oficjalnym cenniku ;-) czyli kwota maksymalna.
Poza tym rozsądnie na to patrząc to GM nie kupuje felg i opon na pierwszy montaż na sztuki,
więc ceny mają zupełnie inne, tak samo różnice cenowe wynikające z rozmiarów opon. Poza tym zauważ, że kupujesz samochód jako całość, razem z alusami 16' a nie osobno, czyli de facto rezygnując ze swoich alusów w cenie auta, oddajesz im już jego część, zapłaconą przez Ciebie, którą oni mogą dalej wykorzystywać za free :)
W tym momencie kwota +1000 PLN wciąż za jeden komplet kół jest kwotą rzeczywistą.
To wszystko musiało im (GM) się kalkulować w ostatecznym bilansie :-)
A że Bońkowi jako dilerowi się to nie do końca kalkulowało, to efekt dziś jest m.in taki że przestał się on dalej "bawić" w sprzedaż chevy :)

C77 - 2013-11-21, 14:08

jfx napisał/a:
Więc Panowie i Panie (jeśli są) skoro wiemy już, że na szerokich oponach żeby ruszyć trzeba odpychać się lewą nogą, przy wyprzedzaniu trzeba się schylić i dobrze zastanowić zanim się do tego zabierzemy a na stacji benzynowej wziąć dodatkowy kredyt :)


JFX, masz jednak racje :-)
jakoś nie specjalnie widać aby Cruze 1.8 na kołach 225 wiele tracił na dynamice w stosunku do 205.

tomi333 - 2013-11-21, 14:37

Jak to jest naprawdę z tymi oponami kumho (letnie) 225 50 17 montowanymi orginalnie do cruziaków. Watre jest to coś? Ja mam zimówki uniroyal ms 66 205 60 16 i wydaje mi sie że jest ciszej i komfort tez lepszy. Te gumy kumho takie słabe? o co chodzi?????
Anonymous - 2013-11-21, 15:40

tomi333 napisał/a:
Te gumy kumho takie słabe? o co chodzi?????


Chodzi o to, że kumho masz na niższym profilu, a więc komfort spada.
Dodatkowo są pewnie do wyższej prędkości a to też może mieć wpływ na komfort (takie opony zwykle mają twardsze boki).
Szersza opona jest też zazwyczaj głośniejsza :-)

C77 - 2013-11-21, 15:58

Widzieliście ceny letnich 17'? Kumho? bo zarówno 215 jak i 225 jest najtańszy wśród niechińczyków, i to całkiem sporo na komplecie :shock:
Te opony mają trochę wad, o których pisaliśmy w tym wątku, ale nie są to wady główne zupełnie dyskwalifikujące w dynamicznej jeździe
dlatego zaczynam myśleć że przy takiej cenie ich kompletu letnich dla felg 17'
może jednak warto?
bo z góry wiadomo z czym to się je i nie trzeba na nowo odkrywać Ameryki w praktyce i za własną kasę :twisted:

Sobol - 2014-02-21, 19:27

Przeczytałem cały temat i nadal nie wiem w co ubrać moje 17. Czy w 215 czy 225. Co byście polecali do silnika 1.8 ?? Czy przy rozmiarze 215 rant ochronny opony spełnia swoje zadanie ??
Anonymous - 2014-02-21, 19:50

Sobol napisał/a:
Czy przy rozmiarze 215 rant ochronny opony spełnia swoje zadanie ??
To zalezy od szerokości felgi. Jaka masz szerokość?

A co do opony, to różnica jest raczej niewielka.

225 będzie bardziej sportowo, mocno wyglądać, ale zawsze na minimalną niekorzyść na spalanie i prędkość.

Sobol - 2014-02-21, 20:58

Felga 7''. Sportu w moim Cruzie nie szukam ale argument większego spalania już do mnie przemawia. Chociaż pewnie nie będą to jakieś tragiczne różnice. 225 powinna być wygodniejsza bo wyższy profil (mówimy o obu rozmiarach .../50R17).
kemoiz - 2014-02-21, 21:03

to wyższy profil czy w obu 50? Jak dla mnie do Cruze 215 w zupełności wystarczy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group