To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Opony letnie do Cruze

mario78 - 2013-07-22, 20:15

Na takich oponkach spadek dynamiki auta byłby mocno odczuwalny :-D .
Anonymous - 2013-07-22, 22:37

jfx napisał/a:
Takie jest moje zdanie ale może ktoś nas pogodzi, bo wcale nie twierdzę, że nie mogę się mylić... A akademicka dyskusja jak najbardziej jest wskazana... Jakie jest Wasze zdanie???


Moje jest dalej takie, ze ze wzrostem szerokości koła wzrasta opór (wszystko jedno powietrza, czy tarcia) i rośnie spalanie

Poniżej test róznycg opon , z którego widać, że ze wzrostem szerokości rośnie spalanie i majej dynamika

link

inny opis/test potwierdzający moją tezę

C77 - 2013-07-22, 23:20

mario78 napisał/a:
Na takich oponkach spadek dynamiki auta byłby mocno odczuwalny :-D .


No jak to? :twisted: ponoć zwiększenie szerokości wcale nie zwiększa oporów :mrgreen:

jfx napisał/a:
Na ogólne koszty producenta poza ceną części od poddostawców ma wpływ również ilość asortymentu, wprowadzenie kolejnej średnicy felgi (np 15 czy 18) na linie produkcyjną to generowanie całkiem niemałych kosztów...


Zgadza się, ale musisz przyznać że gdyby w miejsce 16" i 17" oferowano tylko 15" i 16" to koszt byłby jeszcze mniejszy niż obecnie 8-)
a mimo to się tego nie robi, pomimo że można,
Wniosek: to nie jest kwestia kosztów.

huri_khan - 2013-07-22, 23:42

Spróbujcie w sklepie (nie ASO) poszukać klocków hamulcowych do felg 17". Wszędzie gdzie dzwoniłem miałem informacje, że są tylko do 15" i 16" , nikt nie wierzył, że fabrycznie samochód wyjechał na 17.

Oczywiście klocki z 16" pasują do 17" :)

jfx - 2013-07-23, 06:52

No dobrze Panowie. Odwróćmy więc sytuacje... zakładamy wszyscy te 15 i co będziemy mieli rakiety???? Bo o 0,5 s szybciej osiągniemy 100 km/h przyznajcie się który z Was to wyczuje? :)
jfx - 2013-07-23, 07:13

C77 napisał/a:

To szkoda, bo myślałem że będziesz mógł się wypowiedzieć o praktycznych różnicach w oporach toczenia i przy ewentualnym przyspieszaniu w 1.8 dla opon 205 vs 225.


Reasumując: różnice w przyśpieszeniu niezauważalne a;e może jestem gruboskórny a "opory toczenia" to nie tylko opory toczenia ale i tak tragedii nie robią i nawet 1,6 da radę na 225/50 R17... poniżej cytat z publikacji fachowych
Plusy szerszych opon:

znacznie krótsza droga hamowania (na suchej i mokrej nawierzchni),
przyczepność w zakrętach.

Plusy węższych opon:

mniejsza podatność na aquaplaning,
większy komfort jazdy,
mniejsza hałaśliwość,
niższa cena (opon i odpowiednich felg),
mniejsze spalanie paliwa.

UWAGA! Powyższe wnioski dotyczą tylko opon letnich.
polecam też artykuł:
http://www.oponeo.pl/arty...-toczenia-opony

huri_khan - 2013-07-23, 12:27

jfx napisał/a:
większy komfort jazdy,


Spowodowany głównie tym, że węższe opony są wyższe więc lepsza amortyzacja na nierównościach terenu.

jfx - 2013-07-23, 13:00

Więc Panowie i Panie (jeśli są) skoro wiemy już, że na szerokich oponach żeby ruszyć trzeba odpychać się lewą nogą, przy wyprzedzaniu trzeba się schylić i dobrze zastanowić zanim się do tego zabierzemy a na stacji benzynowej wziąć dodatkowy kredyt :) proponuję deklarację:
Kto mimo wykazanych wad zmienił opony lub zmieniłby z 205/60 R16 na 225/50 R17 a kto jest przeciw???
Ja jako że już ten krok uczyniłem stawiam ZA : PRZECIW
1 : 0
:)

Anonymous - 2013-07-23, 13:21

jfx napisał/a:
Więc Panowie i Panie (jeśli są) skoro wiemy już, że na szerokich oponach żeby ruszyć trzeba odpychać się lewą nogą, przy wyprzedzaniu trzeba się schylić i dobrze zastanowić zanim się do tego zabierzemy a na stacji benzynowej wziąć dodatkowy kredyt proponuję deklarację:


Szersze opony i większe felgi mają zaletę estetyczną i to już jest często wystarczająca zaleta ;-) .
Dość często jedynie cena kompletu powoduje, że nie stosujemy przesadnie dużych kół :lol:

jfx napisał/a:
czyli mit "szersze opony większe opory" obalony??? bo do tego zmierzałem :)

Natomiast między innymi moje odpowiedzi były spowodowane Twoją sugestią, że szerokość nie ma żadnego przełożenia na spalanie czy osiągi co nie jest prawdą. Proszę więc bez wyzłośliwiania się nad tezami, z którymi nie zgadzasz się.
A to czy jest to zwiększone spalanie o 0,5l czy 0,05l to już inna sprawa :mrgreen:

jfx - 2013-07-23, 14:02

esjot bez urazy
złośliwości proszę traktować żartobliwie :) twierdziłem, że zmiana szerokości nie powoduje zwiększenia oporów toczenia w czysto fizycznym znaczeniu tego terminu :)

huri_khan - 2013-07-23, 14:03

ZA : PRZECIW
1 : 1

jfx - 2013-07-23, 20:56

Remis :)
huri_khan - 2013-07-23, 21:14

Poczekajmy na więcej głosów :twisted:
jfx - 2013-07-23, 21:43

OK, zobaczymy kto wygra :)
indyk - 2013-07-23, 22:39

W związku z tym, że fabryczne KUMHO zakończyły żywota, mój krzyżak dostał dziś nowe...
Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 215/55R16.
Pierwsze wrażenie? Cisza. Jest dużo ciszej niż na Kumho.
Dalej się zobaczy... teraz modlę się o deszcz, bo oponka jest typowo na mokre...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group