Koła i Felgi - Opony letnie do Cruze
KAI - 2013-03-08, 19:36
Ja mam salonowe Hankook Optimo K415 92V - widziałem w testach, że powinny być przyzwoite. Chociaż mogłoby być ciut lepiej na mokrej nawierzchni.
A w gratisie dostałem na zimę Dayton DW510 92H - i mogę powiedzieć, że były niezłe.
Gdybym miał sam wybierać to wziąłbym sprawdzone przeze mnie od lat i w różnych autach Fulda. Carat Progresso na lato i Fulda Kristall Montero 3 na zimę.
Oczywiście są na rynku opony lepsze - ale te mają też przystępną cenę.
marcel226 - 2013-03-10, 13:05
Niestety Panowie muszę zmienić swoje zimowe Nokiany WR G2 (205/60/16) na jakieś inne w dedykowanym przez producenta rozmiarze (215/60/16). Są odrobione za niskie i wjeżdżając zapakowanym autem do do garażu zawadzam zderzakiem o stromy wjazd. Nos Orlando jest za długi
Ostatnio wpadły mi oko opony FALKEN HS449. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi? W internetowych testach są OK, ale chętnie posłuchałbym opinii kogoś kto użytkuje je na co dzień.
paszczakus - 2013-07-15, 09:31
fabrycznie 17 to 215/50/17 (7J)
etac - 2013-07-15, 09:35
paszczakus napisał/a: | fabrycznie 17 to 215/50/17 (7J) |
w dieslu 2.0 są 225/50 R17
C77 - 2013-07-21, 21:23
W 1.6T też są 225/50 R17
jfx - 2013-07-22, 05:50
ja zmieniłem felgi i opony felga enzo G , 7,5J x 17 ET 40, opona 225/50 R17 wszystko z certyfikatem - pasuje
C77 - 2013-07-22, 09:14
jfx, a fabrycznie miałeś 205/60?
masz jakieś własne wnioski lub uwagi po przesiadce na 225 przy 1.8? czujesz jakieś różnice istotne?
jfx - 2013-07-22, 09:33
C77 napisał/a: | jfx, a fabrycznie miałeś 205/60?
masz jakieś własne wnioski lub uwagi po przesiadce na 225 przy 1.8? czujesz jakieś różnice istotne? |
Trudno powiedzieć o różnicach, bo na oryginalnych 205/60 Kumho przejechałem jedynie dystans z Katowic do Gliwic i od razu zmiana ale 225 wydają się mocno trzymające samochód na drodze
jfx - 2013-07-22, 09:45
Wszystkim zainteresowanym polecam konfigurator felg
http://www.alcar.pl/Alcar...?lcs=rpkjdhla2a
wszystkie prezentowane w nim felgi posiadają szczegółowy opis techniczny oraz certyfikaty wraz z oponami przeznaczonymi do danego samochodu i felgi...
C77 - 2013-07-22, 09:54
jfx napisał/a: | C77 napisał/a: | jfx, a fabrycznie miałeś 205/60?
masz jakieś własne wnioski lub uwagi po przesiadce na 225 przy 1.8? czujesz jakieś różnice istotne? |
Trudno powiedzieć o różnicach, bo na oryginalnych 205/60 Kumho przejechałem jedynie dystans z Katowic do Gliwic i od razu zmiana ale 225 wydają się mocno trzymające samochód na drodze |
To szkoda, bo myślałem że będziesz mógł się wypowiedzieć o praktycznych różnicach w oporach toczenia i przy ewentualnym przyspieszaniu w 1.8 dla opon 205 vs 225.
jfx - 2013-07-22, 10:05
Różnica w oporach toczenia bardziej zależny od rodzaju opony (producenta, modelu) niż od szerokości śmiałbym wygłosić tezę że ta sama opona ale w dwóch rożnych rozmiarach 205/60 R16 i 225/50 R17 jest niezauważalna w różnicach...
może ktoś ma takowe doświadczenia??? Tez postawiona czekamy na dowód
etac - 2013-07-22, 10:10
C77 napisał/a: | jfx napisał/a: | C77 napisał/a: | jfx, a fabrycznie miałeś 205/60?
masz jakieś własne wnioski lub uwagi po przesiadce na 225 przy 1.8? czujesz jakieś różnice istotne? |
Trudno powiedzieć o różnicach, bo na oryginalnych 205/60 Kumho przejechałem jedynie dystans z Katowic do Gliwic i od razu zmiana ale 225 wydają się mocno trzymające samochód na drodze |
To szkoda, bo myślałem że będziesz mógł się wypowiedzieć o praktycznych różnicach w oporach toczenia i przy ewentualnym przyspieszaniu w 1.8 dla opon 205 vs 225. |
No to ja moge porownac.
W przyspieszaniu nie ma jakies zauwazalnej roznicy. Dwie glowne to poruszanie sie przy niskich predkosciach typu manewrowanie gdzie czuc ze wspomaganie dostaje po nosie, a druga to ze te Conti 225.50 R17 są strasznie glosne wobec 205.60 R16 z Kumho
jfx - 2013-07-22, 10:15
etac_owiec napisał/a: |
No to ja moge porownac.
W przyspieszaniu nie ma jakies zauwazalnej roznicy. Dwie glowne to poruszanie sie przy niskich predkosciach typu manewrowanie gdzie czuc ze wspomaganie dostaje po nosie, a druga to ze te Conti 225.50 R17 są strasznie glosne wobec 205.60 R16 z Kumho |
żeby wyniki były porównywalne musimy porównywać te same opony dla różnych rozmiarów , potem różne opony dla tych samych rozmiarów...
etac - 2013-07-22, 10:22
jfx napisał/a: | etac_owiec napisał/a: |
No to ja moge porownac.
W przyspieszaniu nie ma jakies zauwazalnej roznicy. Dwie glowne to poruszanie sie przy niskich predkosciach typu manewrowanie gdzie czuc ze wspomaganie dostaje po nosie, a druga to ze te Conti 225.50 R17 są strasznie glosne wobec 205.60 R16 z Kumho |
żeby wyniki były porównywalne musimy porównywać te same opony dla różnych rozmiarów , potem różne opony dla tych samych rozmiarów... |
Zeby wynik byl relatywny pewnie tak, ale dla porownania subiektywnego efekty sa takie jak podalem
jfx - 2013-07-22, 10:40
etac_owiec to teraz małe poświęcenie - zmiana na Michelin PRIMACY 3 225/50 R17 94 V i będziemy mieli juz bardzo fajne porównanie Pozdrowionka
|
|
|