To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Problemy ze skrzynią biegów

C77 - 2016-05-04, 12:35

Uzyskiwanie konkretnych info od GM zawsze było trudne jak wyrywanie czegoś psu z gardła,
ale w większości wypadków dlatego że za tym stała zwyczajna niewiedza jego pracowników, po prostu nic nie wiedzieli więc nie mogli odpowiedzieć.
W Twoim przypadku mogą wiedzieć, bo sprawa znana i śmierdzi od dawna - nagle od MY2013 cruzakowe skrzynki zaczęły zdychać naw potęgę,
nawet po 2 tyś km (o czym masz w tym temacie) - a wcześniej było OK.
Dlaczego? Co się takiego stało że wybuchła epidemia problemów ze skrzyniami w Cruze 1.8? Dlatego że GM zalało do nich nieodpowiedni olej!
Sami o tym doskonale wiedzą - chociażby vide zmiana na "nowy" (w istocie stary olej dla Daewoo) dedykowany dla skrzyń D16 i D20 którym zalewali już MY2014.
Oczywiście nigdy się do tego nie przyznają vide głupoty (w istocie czyste kłamstwa) napisane w powyżej cytowanej odpowiedzi.

zdzis.michal - 2016-05-04, 15:16

Dzięki, to jasne co GM wyprawia.

Dostałem jeszcze dodatkową informację, że będą ROZPATRYWAĆ moje zapytanie.
Ciekawe co tu rozpatrzą. Z tym VIN to znowu następna sprawa.

Z tym, że mam 1.6, ale chyba ten sam problem ich też dotyczy.

Ciekawe, czy podobnie jest w Astrach i Insygniach.

krecik - 2016-06-02, 12:54

czy uszczelka do lacetti pasuje do cruza na allegro znalazłem
http://allegro.pl/uszczel...6178634299.html

C77 - 2016-06-02, 13:01

Ta nie pasuje.
Niektóre NUIII miały skrzynię (obudowę) jeszcze z NUII,
inne tą która poszła też do naszych NUIV :-)
W tym przypadku mowa o tej pierwszej.

Przejrzyj dokładnie ten temat,
na wcześniejszych fotkach pokazałem dokładnie obie uszczelki od Lacetti (NUIII)
i to czym się różnią.

C77 - 2016-06-02, 13:07

A sorry to było w tym temacie :arrow: http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=45
tak to jest jeśli te same pytania o oleju w skrzyni i jego wymianie zadaje się w dwóch tematach :evil:

krecik - 2016-06-03, 23:16

a z laceti pasuje w lodzi jest taki sklep ten sam numer gm
krecik - 2016-06-07, 15:37

http://dochevroleta.pl/pl/c/Skrzynia-biegow/800 a tutaj niby pasuje do cruza
pool80 - 2016-06-07, 22:14

Dziś dostałem niezłego pietra: zaglądam pod auto, a tu piękny słomkowy olej na wahaczu koło skrzyni i na deklu miski skrzyni. Po dokładnym obejrzeniu, okazało się, że ciurkał z górnej części skrzyni a dokładnie z odpowietrznika. Chyyba bo ciężko się dopatrzeć było. Ciasno rury od lpg...
Najprawdopodobniej Przelałem olej przy wymianie. Wlane było przez otwór przelewowy 1,8l. Mogłem całego starego nie zlać? Odkręcałem dekiel od miski... Co sadzicie?
Na razie środkiem wyciek usunięty, i jeszcze mu popuściłem trochę korkiem przelewowym.

C77 - 2016-06-07, 23:42

krecik napisał/a:
http://dochevroleta.pl/pl/c/Skrzynia-biegow/800 a tutaj niby pasuje do cruza


Nie wierz we wszystko co piszą w internecie,
a szczególnie w sklepach internetowych.

Zwykły błąd z niewiedzy bo nawet Cruzak 1.6 (109 KM) hybryda z Lacetti
ma naszą obudowę wersji D16, więc ta uszczelka nie będzie do niego pasować.

pool80 napisał/a:
Najprawdopodobniej Przelałem olej przy wymianie. Wlane było przez otwór przelewowy 1,8l. Mogłem całego starego nie zlać? Odkręcałem dekiel od miski... Co sadzicie?

Spokojnie, wiele osób wlewa równe 2.0l i jakoś to nie powoduje przelania.
Pytanie jak długo spływał stary olej i ile go mogło zostać?

pool80 - 2016-06-08, 11:40

Kurde dobrze teraz nie pamiętam czy była, a gdzieś słyszałem, że skrzynia musi być mocno rozgrzana, żeby całkowicie spadł olej. Czytałem to już po wymianie. Mam nadzieję, że nie rozszczelniło mi skrzyni gdzieś w górnej części. Ciężko tam na 100% przejrzeć się. Na pewno ciekło od góry obudowy skrzyni. A chwilę spływał, przy spuszczaniu może warto było lewarkiem pomachać czy inne czary. Na pewno po odkręceniu dekla co najmniej kilka kilkanaście minut zlatywał.
C77 - 2016-06-13, 08:34

pool80 napisał/a:
...A chwilę spływał, przy spuszczaniu może warto było lewarkiem pomachać czy inne czary.


Wrzucić wsteczny.

endriu333 - 2016-06-13, 08:52

Potwierdzam wersje C77 wlalem równe 2L i nic sie nawet nie poci...tylko dla przypomnienia stary olej został praktycznie zlany do "zera".
pool80 - 2016-06-13, 10:30

U mnie był na luzie na 90% ewentualnie 1ka. Mam nadzieje że nie rozszczelnilo tylko wypuściło nadmiar odpowiednikiem. I będę miał super zalana skrzynię. Do full'a
pool80 - 2016-06-13, 12:33

Trochę poczytałem, i nie chciał bym wymieniać jakiś uszczelniaczy na półosi czy tam na wale... Stwierdziliśmy, że ciekło od góry korpusu skrzyni od wybieraków, pamiętałem, że tam jest miejsce na odpowietrznik. Ciekło od góry, spływało po korpusie skrzyni od strony grodzi silnika na po części wahacz a po części najniższy fragment pokrywy dolnej od skrzyni. Skrzynia przeczyszczona, a korek przelewowy na chwilę popuszczony, tak trochę wykręcony, zaczęło pomału ciec. Ulaliśmy trochę. Parę dni jeżdżę i pewnie na kanał trzeba by skontrolować. Zastanawiam się, czy przy kontroli, nawet jak nie będzie już śladów, to nie popuścić korek przelewowy i nie upuścić jeszcze trochę.
1/Popuścić tak korek przelewowy, żeby przestało z niego ściekać?
2/ Mogę wtedy, ewentualnie dolać 0,2 litra nowego zostało.
3/ Bo mogę w ten sposób ustalić dokładniej stan, lustro tego oleju.

ps. Jak ktoś będzie zalewał nowy olej w skrzyni, proponuję ustalić ile dokładnie starego oleju się zlało, bo ja też byłem pewny, że zlałem wszystko, a wychodzi na to że nie.

Tu też, mogę po części zrozumieć mechanika, który koniecznie chciał nie więcej niż 1,4 mi wlać, bo pewnie zawsze coś oleju w skrzyni zostaje, tak jak w silniku. Ja się upierałem i wlał 1,8. no może 1,75 litra.

krecik - 2016-06-16, 15:21

a jaki kolor oleju jest dobry a ktory trzeba wymienić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group