To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Problemy ze skrzynią biegów

pawelwaw84 - 2015-11-17, 08:12

Aj tam szok, Nubira wychodzila z tej samej fabryki, a od nowosci przejezdzilem nia 11lat. Po sprzedazy jak miala lat 16 nadal ja widywalem na ulicy w niezlym stanie. To jest szok!
p1974 - 2015-11-19, 10:20

Witam. To i ja dopisze coś od siebie. Cruze 1,8 MY2014. Wsiadam 3 dni temu do auta normalnie odpaliłem, ale nie dało się wrzucić ani 1 ani 2 ani wstecznego biegu. Mechaniczna blokada ...nie da sie drążka w lewo skierować. Wchodziła tylko 3 i 4 i 5. W położeniu drążka "luz" auto nie wiedzieć czemu znajdowało się na wstecznym biegu bo paliły sie tylne białe lampy i mozna było puszczając sprzęgło jechac do tyłu (mimo że drążek jest w położeniu luz). Wczesniej nie było zadnej nienormalnej pracy skrzyni ani dzwięków, ani problemów z np. wrzuceniem biegu. Wszystko płynnie działało.
Auto poszło na serwis i powiedzieli że to PRZETARŁA SIE USZCZELKA WYBIERAKA.
Identiko ten sam objaw miał inny kolega z forum w takim cruze i jemu powiedzieli że mu "wodziki spadły ze sterowania skrzynia biegów " , czyli rozumiem to samo. Jak ktoś będzie miał taka usterke to wie co się stało. pozdrawiam.

p1974 - 2015-11-19, 15:45

Auto poszło na serwis i powiedzieli że to "...PRZETARŁA SIE USZCZELKA WYBIERAKA". Juz to naprawili i dzis odbieram bryczke. To samo miał inny kolega z forum, u niego sie to nazywało wodziki.
JohnnyBeGood - 2015-11-21, 06:33

p1974 napisał/a:
Jak sobie poczytałem posty JohnnyBeGood to mam ochote strzelic se w łeb albo sie powiecić.

No chyba nie piszesz poważnie? Nie chcę żeby mnie wsadzili za podżeganie do samobójstwa. :-( Skrzynia cruza nie jest warta aż takich poświęceń. ;-)
Swoją drogą skrzynie są po prostu wadliwe i jakieś..... nieudane. Po 40 tys. mam wrażenie, że cały samochód działa jakby mniej topornie, ale problemy ze skrzynią pozostały. U mnie prawie zawsze, wręcz nagminnie, występuje jeden:
- gdy po postoju rozpoczynam jazdę od wstecznego biegu (czyli np. wyjazd spod domu) praktycznie zawsze nie chce wejść jedynka (w 90% przypadków - ale niestety na pozostałe 10% przypadają nieudane próby tego pokazania w serwisie :-D ). Są oczywiście też inne problemy -
czasami to kłopoty z wbiciem biegu "do przodu" (1-3-5) już w czasie jazdy - obawiam się najbardziej chwili, w której zamiast 5ki wskoczy jedynka i przy dużej szybkości rozwalę skrzynię, ew. braku możliwości wbicia jakiegokolwiek biegu w podbramkowej sytuacji na drodze.
Wrażenie ogólnie jest takie, jakby w skrzyni 1.8 znajdowały się elementy od skrzyni innego modelu: podobnej, ale nie dokładnie takiej samej - gdzieś coś jest zbyt luźno, a gdzie indziej zbyt ciasno spasowane. Niby to samo, ale nie do końca pasuje np. lewarek luźno "lata" na wszystkie strony, ale przy wrzucaniu biegu stawia opór, albo szuka sam biegu niekoniecznie właściwego w danej chwili. Prawdopodobnie mechanizm sterowania - wybierania jest kiepskiej jakości. Mam wrażenie, że moment, w którym skrzynia odmówi posłuszeństwa zbliża się wielkimi krokami ..... oby tylko jeszcze na gwarancji.

pawelwaw84 - 2015-11-21, 09:59

Na wylaczonym silniku tez masz takie haczenia, opory przy probie zmiany biegow?
JohnnyBeGood - 2015-11-21, 10:24

Lewarek na sucho chodzi dziwnie - "lata" to chyba najlepsze słowo.
pawelwaw84 napisał/a:
Na wylaczonym silniku tez masz takie haczenia, opory przy probie zmiany biegow?

Moje problemy ujawniają się w trakcie jazdy, dlatego nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytanie.
W celu zaklinowania lewarka, aby nie chciał wejść żaden bieg (co już opisywałem wielokrotnie) należy :-) :
1. zaparkować pojazd i wyłączyć silnik,
2. po pewnym (ale nieokreślonym) czasie uruchomić pojazd,
3. jako pierwszy bieg wbić wsteczny - wejdzie od razu, albo i nie, ale to akurat znak rozpoznawczy większości skrzyń GM. W ASO nazywają to brakiem synchronizacji wstecznego biegu, dla mnie to i tak zwykła niedbałość projektantów, którym nigdy nie chciało się rozwiązać tego problemu.
4. przejechać kawałek do tyłu,
5. zatrzymać pojazd i zwolnić wsteczny,
6. ..... w tym momencie 9/10 prób wbicia jedynki (ba, czegokolwiek) kończy się fiaskiem - opór w każdą stronę,
Rozwiązanie problemu:
7. należy lewarek cofnąć i ustawić w pozycji luz, a sprzęgło puścić,
8. ponownie wciskamy sprzęgło i bieg wchodzi jak po maśle.
Powyższe uniemożliwia szybkie wycofanie pojazdu i ostry start do przodu.
Zatem gdyby gonił mnie zombi prawdopodobnie nie zdążyłbym mu uciec, gdyż w trakcie moich histerycznych prób wbicia jedynki zdążyłby wybić szybę i wyciągnąć mnie z kabiny przez okno - a przy innej skrzyni powąchałby tylko spaliny.....

Kain_1 - 2015-11-21, 11:46

Miałem dokładnie ten sam problem, po cofaniu np. z parkingu nie chciała u mnie wejść 1 ani 2 tak jak by była zblokowana na te dwa biegi dopiero 3 wchodziła, dzieki czemu mogłem przejechać z pół metra co umożliwiało mi dopiero normalne działanie skrzyni biegów.
Sytuacja ta powtórzyła sie u mnie trzy raz w ciągu jednego miesiąca po około roku od kupna auta. Auto zawiozłem do serwisu, coś tam poregulowali i od roku mam spokój, haczenie na dwójce też już nie wystepuje

JohnnyBeGood - 2015-11-21, 12:42

Kain_1 napisał/a:
Auto zawiozłem do serwisu

Do którego?

Kain_1 - 2015-11-21, 18:56

Mucha Tychy. Wiem że opinie są raczej negatywne tutaj na temat tego serwisu. Ale mam znajomego który ma tam znajomego mechanika ( wiem że zabawnie brzmi to zdanie :-) ) i może dlatego podeszli trochę normalnie. Poza tym tam kupiłem auto, tam serwisuje i mam bardzo blisko i jak na razie ja osobiście mam pozytywne doświadczenia w tym serwisie.
marekt81 - 2016-02-08, 13:10

2 tyg. temu byłem w serwisie na kampanii i przy okazji zgłosiłem problem z 1 biegiem. O dziwo nie zostałem spławiony jak na pierwszym przeglądzie w innym serwisie. Usłyszałem że pan juz naprawił 3 skrzynie i jest mu znany temat, mechanik zabrał auto aby sprawdzic półoś i odrazu biegi. Po pół godzinie usłyszałem diagnoze, pół oś do wymiany i .... skrzynia kwalifikuje się do naporawy ale trzeba zgody GM wiec po kilku dniach telefon do serwisu jak wygląda sprawa i jest zgoda na naprawę skrzyni przy okazji wymiany półosi. Wymienią synchronizatory i koło zębate chyba. Wiec to chyba zależy w dużej mierze od serwisu czy jest wada czy nie :) . Do końca gwarancji jeszcze 4 misiące.
JohnnyBeGood - 2016-02-08, 17:53

marekt81 napisał/a:
2 tyg. temu byłem w serwisie na kampanii

Który serwis?

krecik - 2016-02-25, 16:08

a czy ktoś stosował ten środek do poprawy pracy skrzyni wlewając do tego oleju który się już znajdował w skrzyni od nowości czy zauważył poprawe?
C77 - 2016-02-25, 23:45

krecik, leczenie gangreny pudrem ;-)
jeśli chcesz się bawić w mniej lub bardziej skuteczne uszlachetniacze i dodatki wpierw wymień olej

krecik - 2016-03-01, 13:32

mam przejechane 20tys czy wymieniac
C77 - 2016-03-01, 13:47

Wymieniaj.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group