To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Stuki zacisków hamulcowych w Cruze

AdamT - 2013-09-30, 11:44

Chyba będę musiał zrobić to samo :roll:

Edycja:
Ja ciagle mam ten problem najbardziej jest to widoczne na nierównościach (jazda na bruku) i w niskich temperaturach było wręcz uciążliwe. Niestety wali mi z przodu, a ASO najpierw zauważyło stuki z tyłu, ponaklejali jakieś folijki z tyłu, a po akcji serwisowej mialem do poprawki klocki z tyłu, bo poprostu coś spaprali.
To tak na marginesie podsumowuje znawstwo serwisu w tej kwesti. Co wydaje mi się jest trochę nie w porządku jeśli chodzi o klientów kupujących nowe auto, nieprawdaż?

Joce7k - 2013-10-16, 18:47

Dzisiaj byłem w serwisie Domcar Sady k. Poznania, panowie stwierdzili luzy w jarzmach tylnych zacisków ham., zamówią i wymienią, ciekawe czy to coś pomoże, czy po prostu potrzebują zaciski na handel, zdajmą dobre i założą dobre :) , dam znać
etac - 2013-10-16, 19:16

Joce7k napisał/a:
Dzisiaj byłem w serwisie Domcar Sady k. Poznania, panowie stwierdzili luzy w jarzmach tylnych zacisków ham., zamówią i wymienią, ciekawe czy to coś pomoże, czy po prostu potrzebują zaciski na handel, zdajmą dobre i założą dobre :) , dam znać


Luz nie jest na jarzmach, a na srubach je mocujacych.

Joce7k - 2013-10-16, 23:27

chodzi Ci o śruby którymi jarzma są przymocowane do zawieszenia ? czy o szpilki na których chodzi zacisk ?
C77 - 2013-10-22, 20:47

Joce7k napisał/a:
Dzisiaj byłem w serwisie Domcar Sady k. Poznania, panowie stwierdzili luzy w jarzmach tylnych zacisków ham., zamówią i wymienią, ciekawe czy to coś pomoże, czy po prostu potrzebują zaciski na handel, zdajmą dobre i założą dobre :) , dam znać


OMG!!! to oni ciągle nie załatwili tego problemu?? w 2013? w piątym roku produkcji? :twisted:

Joce7k napisał/a:
chodzi Ci o śruby którymi jarzma są przymocowane do zawieszenia ? czy o szpilki na których chodzi zacisk ?


O szpilki mocujące zacisk, tam jest błąd konstrukcyjny, a dokładniej w specyfikacji użytych szpilek, trzeba je po prostu zamienić.

sen-syka - 2014-01-06, 22:56

Jeżeli ktoś ma jeszcze gwarancje to proponuję wybrać się do ASO. Wymieniają całe zaciski na nowe zmodyfikowane. U mnie wymienili i przestało piszczeć i stukać. BIEGIEM DO SERWISU !
Vintage - 2014-01-08, 22:38

Cześć Sen-syka,

Mam ten sam problem z moim Cruzem, mam go 2 lata, 28 tys. km przebiegu i cały czas piszczy, w każdym kole, raz na trasie piszczało z wszystkich 4 masakra. Możesz dodać słowo komentarza na jakie wymienili (nazwę, model) w ogóle co mam powiedzieć.

Dzięki, Vintage

sen-syka - 2014-01-10, 12:22

Vintage napisał/a:
Cześć Sen-syka,

Mam ten sam problem z moim Cruzem, mam go 2 lata, 28 tys. km przebiegu i cały czas piszczy, w każdym kole, raz na trasie piszczało z wszystkich 4 masakra. Możesz dodać słowo komentarza na jakie wymienili (nazwę, model) w ogóle co mam powiedzieć.

Dzięki, Vintage


Vintage, pojechałem dzisiaj do serwisu, żeby mi podali nazwę albo model i tego nie udało mi się uzyskać. Serwisant dał mi tylko kartę zlecenia i na niej piszę WYMIANA WSPORNIKA PRZEDNICH I TYLNYCH ZACISKÓW HAMULCOWYCH.

Zaciski też są nowe.

Vintage - 2014-01-12, 14:31

Dzięki Sen-Syka,

Naprawdę doceniam, że podjechałeś i zapytałeś.
Zadzwonię do serwisu i umówię się używając tego opisu.
Dam znać na forum po naprawie i czy w ogóle się zgodzą.

Dzięki i pozdrawiam, Vintage

radecki22 - 2014-01-12, 16:50

Witam mialem podbne objawy grajacych zaciskow hamulca z tylu i nic nie pomogalo ale zauwazylem ze linka od recznego jest za malo naciagnieta i to dalo mi do myslenia :)
wiec zdemontowalem dzwignie recznego ( jest troche zabawy ):) i co sie okazlo ze samoregulator ktory jest wlasnie w tej dzwigni niedziala poniewaz jest wykonany (umnie z plastiku) kupilem na allegro uzywana dzwignie i problem znikl grajacych zaciskow. Powodem grania zaciskow na kocich lbach bylal linka recznego, nie byla naciagnieta powidem czego bylo luzne jarzmo hamulca stad tez dobiegalo to wnerwiajace granie zaciskow umnie pomoglo moze komus sie ta informacjia przyda spawdzcie co macie w dzwignia recznegodzwignia recznego jutro dodam fotki mojego i tego co zamontowalem

Vintage - 2014-01-12, 17:42

Dam znać jak przejdę przez tą wymianę. Czyszczenie nic nie pomogło. Piszczy jak cholera, ale nie zawsze i nie z każdego kola w tym samym czasie.
Mam nadzieje, że nie będzie Wam nigdy piszczało z 3 na raz bo można zwariować.

Pozdrawiam, Vintage

sen-syka - 2014-01-13, 12:44

Ja jestem po wymianie wszystkich zacisków w ASO. Serwisant powiedział, że część jest zmodyfikowana i już nie będzie stukało. Na razie nie stuka, ale co ja przejechałem praktycznie nic.
Vintage - 2014-01-16, 07:49

Cześć Sen-Syka,

Jestem w kontakcie z serwisem. Czy nie byłoby dla Ciebie problemem podanie Twojego VIN? Chcą się zawzorować.

Dzięki i pozdrawiam, Vintage

WojtekCruze - 2014-01-19, 22:30

No to Panowie mam progres... dzisiaj wróciłem z przeglądu i stuki pochodzą z jarzma hamulcowego na przodzie - oba do wymiany. Rozmawiałem z mechanikiem i nieoficjalnie się dowiedziałem, że w starych jarzmach szybko wyrabia się trzpień stąd też stuki. W Aso wycenili mi sztukę za 375zł + 200zł robocizna. Dlatego szukam taniej - ważnym jest by data produkcji jarzma była po 2013 roku wtedy trzpienie mają prawidłową konkstrukcję.
WojtekCruze - 2014-01-20, 12:41

Luz pojawia się w trzpieniach wchodzących do jarzma jak i na klockach hamulcowych. Widziałem to dziś dokładnie - trafiłem na rewelacyjnego mechanika - pokazał wszystko co i jak gdy rozebrał cały zacisk .... W jarzmie są 2 trzpienie i luz na nich musi być minimalny inaczej będą strzelać oraz przesuwanie tulejek powinno iść z oporem. Ważne też by klocki hamulcowe nie poruszały się w zacisku :) na to też trzeba zwrócić uwagę bo to też często się dzieje. To już sprawdzi dokładnie mechanik przy demontażu jarzma

Owszem można je dotoczyć ale konstrukcja ich jest dość dziwna, bo nie dość że muszą być zakończone łbem tak mają tam rowek na smar. W każdym razie - pewnie, że się da, ale jaki to ma sens skoro komplet użynanych jarzm można kupić za 100zł? Widziałem na allegro - ale nikt nie kupił więc pewnie niebawem się pojawią znowu :)

Do tego cała robota nie zajmuje więcej niż 30 minut - z zegarkiem w ręku do tego z moimi pytaniami i ogądnięciem zawieszenia. :) Można ją zrobić samemu potrzebny jest jedynie klucz dynamometryczny bo jarzma musząbyć przykecone z podpowiednim momentem obrotowym.

Tak jarzmo jest takie samo zarówno w bnezynie lub dieslu - ale zanim kupisz sprawdź średnicę tarczy hamulcowej



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group