To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Wnętrze - Klimatyzacja - Wieje chłodem od strony kierowcy

C77 - 2015-10-17, 23:01

robciok, wg mnie zasztorcowała Tobie jakoś klapka No.2,
bo tylko w tym przypadku mogłoby teoretycznie dojść do takiego zjawiska jakie masz obecnie.

Warszawski - 2015-10-20, 10:55

Witam,
Właśnie wróciłem z ASO i wycenili mnie na 2600zł
wymiana mieszalnika powietrza! - co to jest?
podobno trzeba zdjąć cały kokpit
czy naprawdę nie da się tego inaczej zrobić?

Czy facet po badaniu komputerem może stwierdzić że "klapka leży" i leci tylko zimne powietrze na stronę kierowcy

czy restart może pomóc i jak go zrobić?

Help

C77 - 2015-10-20, 12:29

Warszawski, jak zrobić restart (kalibracje HVAC) opisałem kilka postów wyżej.

Inaczej się raczej nie da tego zrobić,
jeśli klapka leży to może znaczyć że np. złamały się jej uchwyty,
polecam spojrzeć tutaj
https://www.drive2.ru/l/7977271/

Warszawski - 2015-10-20, 12:33

dzięki bardzo
zrobie restart i zobaczymy co dalej
jesli chodzi o rozbiórke kokpitu to na bank sie tego nie podejme bo sam nawet oleju nie zmieniam :)

pytanko tylko czy z badania komputerem mozna odczytac ze klapka lezy? sa tam jakies czujniki?

Warszawski - 2015-10-20, 19:28

Witam
Niestety reset niczego nie poprawil.
Czy sa jakies inne sposoby sprawdzenia o co chodzi?
Czy konieczna jest rozbiorka polowy auta ze wzgledu na ogrzewanie?
Mozecie kogos polecic w warszawie kto by sie tym zajal?
Dzieki

C77 - 2015-10-21, 11:10

Warszawski napisał/a:
pytanko tylko czy z badania komputerem mozna odczytac ze klapka lezy? sa tam jakies czujniki?


Raczej nie bo wszystko sobie nastawia i interpretuje po tym jakie mu zadasz możliwe żądania
ustawiania + soft realizujący - kryjący się za tymi ustawianiami -
wystarczy że naciśniesz switch np. nawiew na nogi albo ruszysz potencjometr (pokrętło temp)
wówczas sygnał z nich leci po CAN do BCM i dalej na monitor, do silniczków itd.
następuje wykonanie funkcji widziane już jako zrealizowane - nieważne czy jakiś wspornik klapki się złamał, czy klapka leży,
może gdyby padł sam silniczek elektryczny, albo szlag trafił wentylator nadmuchu to wtedy komputer byłby w stanie to wykryć i zasygnalizować,
MOŻE, bo jakoś brak informacji o błędach (kody) mających odpowiadać ze usterki układu wentylacji - przynajmniej ja się z nimi nie spotkałem.

Ale możesz podążyć ten temat bo jest ciekawy <ok>
Znaleźć w necie lub popytać na aso o przykłady takich awarii
(np. nadmuchu czy silniczka nastawiającego klapki) i czy dało się to wykryć na kompie? <mysli>

robciok - 2015-10-21, 23:22

gdzieś po 4 godzinach rozbierania udało mi się dotrzeć do tej klapki.....
Przyjrzyjcie się dokładnie jak ją połamało :o
[img][/img]

Zastanawiam się teraz jak ją naprawić, może się wybiorę do faceta co klei plastiki i by dał wzmocnienia. Chociaż lepszym chyba pomysłem wydaje się dać aluminiowe blaszki tak jak w temacie co kilka postów wyżej wkleił C77,

Ogólnie powiem Wam, że jestem przerażony tą rozbiórką..... Myślałem, że to będzie jakoś łatwiej. Jeśli ktoś jest zainteresowany mogę porobić zdjęcia. Albo może macie jakieś pytania? :D

hmmmm ciekawe ile mi zostanie śrubek :roll:

robciok - 2015-10-24, 14:20

No i się udało.... :D naprawa zakończyła się pełnym sukcesem. Klapki wzmocnione tak jak na zdjęciu. Dogrzana druga warstwa plastiku.



Jeśli ktoś się zdecyduje na samodzielną naprawę to na pewno pomogą schematy z chevrolet europe tis ale też służę wskazówkami. Z czasem naprawy można się zmieścić w jeden dzień, rozbierałem ok. 4 godz i składałem ok 5 godz. + czas na naprawienie klapek.

barus - 2015-10-24, 15:20

Jednak sam zabrałeś się za to <brawo> Powiedz mi tylko co było powodem złamania się klapki? Bo to chyba analizowałeś.
robciok - 2015-10-24, 17:09

barus, ciężko stwierdzić co by mogło być przyczyną ale mogła się ta klapka zaciąć a najsłabszym elementem w tej konstrukcji było oczko mocowania klapki, na wcześniejszym zdjęciu na pierwszym planie ono jest całościowe jednak z drugiej strony gdzie się ułamało fabrycznie jest przerwane aby można było rozłączyć klapki przesuwając w bok. Większe jej zniszczenie (ułamane ramię) to już sam mogłem spowodować zmieniając temperaturę nawiewu.
Ogólnie ten mechanizm jest najbardziej narażony na awarię. Nic innego w tej całej skrzynce nie powinno się popsuć.

Realne koszty jakie poniosłem to 30zł za naprawę i wzmocnienie klapek + dojazd ok. 50km, dwa zajęte wieczory :D

adrian1oo - 2015-11-03, 20:41

Witam, mam ten sam problem i podejrzewam to samo, czy mógłbyś udzielić mi więcej informacji i lokalizacji klapy czy trzeba demontowac deskę i mógłbyś podesłać jakieś zdjęcia?
C77 - 2015-11-04, 11:39

Brawo robciok, rozumiem że klękła Tobie klapka numer 2 (wg schematu)?
ale która, ta pierwsza czy druga od lewej?

robciok - 2015-11-06, 12:40

C77, ogólnie ten schemat to jakaś lipa, jest mylący. Padła lewa klapka od regulacji temperatury, na schemacie to jest nr 15. Klapki nr 2 i 5 są płaskie, nie mają słabych elementów. Ich mechanizmem steruje jeden silnik. W linku co wrzucałeś kilka postów wyrzej tj:
https://www.drive2.ru/l/7977271/
Na jednym zdjęciu widać te dwie klapki i one sterują wszystkimi kierunkami nawiewów. a Na schemacie wygląda jak by było ich 3...

adrian1oo, musisz całą deskę demontować, no i wyjmujesz całą skrzynkę bez klimy i nagrzewnicy. Jeśli się zdecydujesz na naprawę to slużę radą. Tak więc śmiało pytaj. Nie robiłem za bardzo zdjęc na poszczególnych etapach demontażu. Ewentualnie później napiszę na co zwrócić uwagę aby nie stanąć w kropce :D

C77 - 2015-11-06, 13:46
Temat postu: Klimatyzacja strefowa w Cruze?
robciok, czyli klapki regulujące temperaturą są dwie a nie jedna? :shock:
lewa i prawa? zupełnie inaczej niż na schemacie (jedna)?

To dlatego gdy padnie jedna nich to na jedną stronę leci powietrze chłodna a na drugą ciepłe!

Jeśli tak faktycznie jest to może to znaczyć że w Cruze tak jak w niektórych Astrach jest możliwa fizycznie klimatyzacja strefowa
i to pod nią docelowo przygotowany był układ nawiewu powietrza,
lecz "kochane" GM nie zrealizowało jej w żadnej wersji wyposażenia Cruze, chociaż mogło dokładając tylko odpowiednie oprogramowanie i pokrętła :evil:

robciok - 2015-11-06, 14:45

C77, Można powiedzieć, że dwie, bo one są tylko połączone w taki sposób ze jedna w drugą wchodzi. Tutaj widać ten wpust http://images77.fotosik.pl/2/391985084730e3fc.jpg i tylko one są tak luźno połączone bo klapki od kierunków nawiewów tworzyły calość ale chyba też były na środku łączone jak by wsuwane w siebie i na zatrzask zabezpieczający. Ale nie mam pewności już teraz.
Na taki sam wpust połączony jest z nimi silniczek.. Zastanawiające jest, że po przeciwnej stronie w osi klapki tak samo widać ten otwór..... Nie pamiętam tylko czy są jakieś mocowania do silniczka. Bo to by potwierdzało Twoją tezę o dwustrefowej klimie :-o

Dodam jeszcze ze cała skrzynka jest dzielona w środku na lewą i prawą stronę :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group