To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Opadaj?cy wska?nik poziomu paliwa w Cruzach

pablo - 2013-05-09, 16:33

kubab napisał/a:
Wygląda na to, że faktycznie Chevrolet opanował tę usterkę. Dotyczy ona samochodów z LPG i jej usunięcie polega na przeprogramowaniu instalacji. Ogólnie serwisowi zajęło to trochę ponad godzinę i problem przestał występować.


U mnie też szalał wskaźnik, przy pełnym zbiorniku pokazywał rezerwę.
W serwisie coś pokombinowali, na zasadzie przeprogramowania i już jest dobrze.
No właśnie, już, ale przez 2500 km był spokój. Zatankowałem do pełna benzynę i po jakimś czasie (tydzień, może dwa) po odpaleniu silnika wskaźnik opadł i znów pokazał rezerwę.
Nie przejmując się tym jechałem dalej i wskaźnik sam się przesunął pokazując pełny zbiornik i znów jest dobrze.

Także śmiem twierdzić, że jeżeli usterka została usunięta w serwisie to i tak może się coś dziwnego dziać ze wskaźnikiem.

Avatar - 2013-05-09, 16:43

Mi się czasem cos takiego dzieje (wskazywanie rezerwy i stopniowe podnoszenie wskazówki do odpowiedniego poziomu) jak odpalam samochód i za szybko "puszczę" zapłon przy przekręcaniu kluczyka, wtedy silnik nie odpala mimo ruszenia rozrusznikiem i wskazówka spada na E i zapala rezerwe ale w żadnym innym wypadku nic takiego sie nie dzieje, szczegolnie podczas jazdy co przed naprawą usterki w sposób opisywany przez poprzedników zdazało się co jakiś czas. Mója sytuacja wynika z mojego bledu wiec nie uznaje tego za jakas usterke :)
lis tomek - 2013-05-09, 20:28

Witam.Miałem też taką przypadłość nie w cuzie tylko cytrynie C5 ,całe życie jezdziłem na gazie oczywiście lpg zawsze zakładałem sekwencję stag zero problemów do momentu kupna c5 założyłem staga4 i zaczeło się opadanie ,ale gazownik jak pamiętam założył jakiś moduł czy coś do podtrzymania przy zbiorniku paliwa pb i problem znikł koszt ok 50zł 3lata temu
kubab - 2013-05-11, 10:27

To był cytat za serwisem :) . Ogólnie na razie u mnie nic się nie dzieje (po 2500 km.).

endriu333 napisał/a:
przeprogramowaniu instalcji ? wiesz coś więcej czy tylko takie magiczne sformułowanie? problem już nie występuje?

AdamT - 2013-06-28, 20:28

Powiem Wam, że tak naprawdę to już nie mam pomysłu do kogo z tym iść. Serwis, w którym byłem stwierdził, że wymiana oprogramowania naprawia problem. Przy okazji udzielił właśnie takiej standardowej odpowiedzi... Następnie po długich bojach z obsługą klienta w Chevrolecie oraz przy pomocy jednej osób z tego forum (choć bardziej przy pomocy właśnie tej osoby bo z obsługą klienta boksuję się już pół roku i nic z tego nie wynika konkretnego) okazuje się, że nie są znane takie problemy i żadne aktualizacje firmware'u naprawiające ten problem nie powstały. Ręce opadają... Do samej ziemi...
Zrobili coś takiego:


Właśnie dowiedziałem się z centrali, że warszawskie Nivette nie przekazuje rzetelnie informacji dot. przeprowadzanych napraw w samochodach. Gdyby serwis zarejestrował tą naprawę (a jak rozumiem jest to ich psim obowiązkiem) i centrala by o tym wiedziała to może bylibyśmy bliżej rozwiązania problemu... Ręce opadają...

AdamT - 2013-08-04, 21:08

Nie wiem jak u innych ale u mnie podczas opadania wskazówki paliwa, nie zaświeca się żółta lampka serwisowa
Jeżeli zapala się check engine to oznacza że nie masz wgranej opcji kl7.
Po jej wgraniu będzie opadać wskazówka ale bez checka.
Po ponownym zapaleniu samochodu będzie informacja fill fuel, migajaca rezerwa, potem swiecaca później zgasnie i wskazówka będzie się podnosić.

jfx - 2013-08-08, 07:03

W takim przypadku jeżeli aktualizacja oprogramowania wskaźników nie przyniosła efektu należy wymienić czujnik poziomu paliwa. W kilku przypadkach w pojazdach Cruz i Orlando soft wskaźników nie pomagał, więc wymienić należało czujnik. Po wymianie usterka już nie wystąpiła.
Avatar - 2013-08-08, 18:12

Ja u siebie w MY2012 miałem jak pisałem, dopiero po wgraniu softu przestała się zapalać kontrolka, ale błędnie napisałem, nie był to check engine a kluczyk serwisowy.
barus - 2013-09-12, 20:05

endriu333 napisał/a:
i jak Panowie u kogoś problem ze wskaźniekiem został poprawnie rozwiązany?


Podobnie jak spora część Kolegów mam problem z opadającym wskaźnikiem paliwa, co jakiś czas przy jeździe na LPG. Nie zgodziłem się na montaż emulatora przez ASO, ponieważ problem ten, poza wizualnym znaczeniem, nie powoduje żadnych negatywnych skutków w pracy silnika a chciałem uniknąć dodatkowej ingerencji w instalację elektryczną zwłaszcza, że emulator nie rozwiązuje tego problemu do końca. Ostatnio kontaktując się z dz. techn. Czakram w Tarnowie panowie poinformowali mnie, że z tm problem należy udać się do ASO aby wgrali nowy soft wsaźnika paliwa bo takowy mają i po problemie. Poinformowano mnie również, że winę za tą sytuację ponośi Chevrolet ponieważ w nowszych rocznikach zmienili soft i od tego momentu pojawił się ten problem.
Wgranie nowego softu przez ASO u mnie niestety problemu nie rozwiązało, zmieniły się tylko objawy, różnica jet taka, że wskażnik nadal opada, pulsuje żółta dioda itp. ale po pewnym czasie wskaźnik paliwa szybciej wraca do normalnego poziomu i to bez zatrzymywania samochodu. Mam prośbę do Kolegów aby podzielili się swoimi doświadczeniami w tym temacie, czy po wgraniu nowego softu od poziomu paliwa problem opadającego paliwa ustąpił? czy jest tak jak u mnie.

comtv - 2013-09-13, 13:30

U mnie podobnie, problem nadal nie został rozwiązany:
Do tej pory:
1. W maju 2012 wymieniony czujnik poziomu paliwa
2. W lipcu 2012 zamontowany emulator
3. W marcu 2013 wgrany nowy soft
4. W maju 2013 ponownie wgrany nowy soft

Kilka dni temu przy okazji przeglądu serwisant powiedział, że trzeba będzie jeszcze raz wymienić czujnik poziomu paliwa, podobno są teraz jakieś nowsze wersje, które lepiej współpracują z LPG.

mwadon - 2013-09-14, 21:32

U mnie tak jak u kolegów problem podobny. Byłem z tym w dwóch różnych ASO. Przy każdym przeglądzie gwarancyjnym panowie zapewniali mnie, że wgrali mi najnowsze oprogramowanie i problemu nie powinno już być. Mam założony emulator, wymieniali mi już też czujnik paliwa. Nie byłem zaskoczony kiedy za każdym razem problem wracał. To nawet nie było już frustrujące. Chyba się do tego przyzwyczaiłem. Gdy ostatnio zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka sygnalizująca "jakiś" błąd podjechałem jak zwykle do ASO. Ku mojemu zdziwieniu panowie znaleźli przyczynę mojego problemu. ASO, które montowało gaz nie podłączyło sygnału z sondy lambda oraz błędnie podłączyło jeszcze jakiś inny czujnik.

W przyszłym tygodniu muszę się umówić na wizytę w tym ASO, aby poprawili to co nie dorobili. Ciekawe co z tego będzie...

barus - 2013-10-01, 18:05

Wczoraj byłem w ASO i przy okazji zapytałem, co dalej z problemem opadającego wskaźnika paliwa, bo wgranie nowego softu nic nie pomogło, a w komputerze z tego tytułu nie pojawiły się żadne błędy, panowie powiedzieli mi, że zwrócą się z pytaniem do centrali, co dalej.
mwadon - 2013-10-02, 19:33

Jestem już po ponownej wizycie w ASO gdzie montowali mi LPG. I tutaj Panowie twierdzą, że zrobili wszystko dobrze, że tak zaleca producent instalacji. Skasowali błąd, wgrali nowe oprogramowanie i się przejechali, czyli tak jak za każdym razem.

Jednak po tej wizycie wydaje mi się, że samochód jest bardziej dynamiczny. Ciekaw jestem co oni zrobili. Nie wiecie na ile ASO może ingerować w ustawienia komputera?

barus - 2013-10-02, 20:52

[quote="mwadon"]Gdy ostatnio zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka sygnalizująca "jakiś" błąd podjechałem jak zwykle do ASO. Ku mojemu zdziwieniu panowie znaleźli przyczynę mojego problemu. ASO, które montowało gaz nie podłączyło sygnału z sondy lambda oraz błędnie podłączyło jeszcze jakiś inny czujnik

Z
mwadon napisał/a:
Jestem już po ponownej wizycie w ASO gdzie montowali mi LPG. I tutaj Panowie twierdzą, że zrobili wszystko dobrze, że tak zaleca producent instalacji.


Z tego wynika, że jedna z tych ASO nie ma pojęcia o montażu inst. LPG w samochodzie, mimo, że mają instrukcję i wytyczne od firmy BRC jak to robić. Włos się jeży na głowie jak się czyta takie rzeczy.

etac - 2013-10-21, 19:20

barus napisał/a:
Robbo napisał/a:
Czy jest w rejonie warszawy stacja króra poradzi sobie z tym problemem ?
Dotyczy opadajączego poziomu paliwa oraz zerowania dystansu do przejechania. Instalacja BRC silnik bez opcji KL7. Szybkie ponowne uruchomienie silnika - błąd znika a jeżeli uruchimienie silnika nastąpi po jakimś czasie komputer z paliwem staruje od zera, następuje powolny wzrost paliwa i ilości kilometrów do przejechania na paliwe w zbiorniku :cry:


Dokładnie mam tak samo. Już przestałem zwracać uwagę na to. Wgrano mi nowy soft, nic nie pomogło. Czakram też się poddał. Chodzi mi po głowie pewien pomysł jak rozwiązać ten problem. Planuję wkrótce popracować nad tym trochę.

Wszystko to jest powodowane sposobem zliczania zuzycia paliwa i dzialania szyny CAN i sterowników jej podległym. Uklad w pewnym momencie przestaje słuchać samego wskaznika paliwa i nakazuje licznikowi pokazanie stanu obliczonego, a nie rzeczywistego. Niestety taki jest efekt dokladania coś w uklad działajacy inaczej, bez ingerencji w ustawienia fabryczne sterowników.
Temu miala słuzyc koncepcja wgrania softu KL7 do licznika, aby ten układ słuchał tylko wskaźnika, a nie obliczeń, ale jak widać jest gdzieś jeszcze informacja dla licznika, ktora nie została uwzględniona podczas pisania tej poprawki. Astra J miała ten sam problem, ale tam poszła do wymiany wiązką i wskaźnik.

Wskaźnik jest tylko elementem pomocniczym. Uklad próbuje sam obliczyć ile ma paliwa w zbiorniku na podstawie przejechanych km.
W momencie rozjechania tych danych próbuje zmusić licznik do pokazania innych danych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group