To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Opadaj?cy wska?nik poziomu paliwa w Cruzach

tomaszeknce - 2014-11-29, 10:23

witam, mam podobny problem tylko w moim cruzie nie było nigdy montowanej instalacji gazowej, a problem opadającej wskazówki paliwu u mnie się pojawia ostatnio gdy bak pył w 1/4 pełny wskazówka spadła na sam dół. Nie wyskoczył żaden błąd, tylko świeciła mała dioda sygnalizująca brak paliwa, po zajechaniu na staje i do tankowaniu powoli wskazówki się podniosła do połowy baku, zdarza mi się takie opadanie wskazówki raz w tygodni nieraz rzadziej czy to może być wina czujnika czy możne oprogramowania, zdarzało się tak komuś kto nie miał zamontowanej instalacji gazowej. Oraz czy jest możliwe aby coś przy czujniku się oderwało i dostało do baku ponieważ przy rozhuśtaniu samochodu słychać benzynę która uderz o bak tylko że jest to jakby za głośno, dlatego moje pytanie czy jest możliwość dostania się czegoś do baku z czujników. CRUZ 2009 1.6 113KM
Mirek Marciniak - 2015-03-18, 23:40

Witam ponownie. We wrześniu 2014 pisałem o tym jak elektronika LPG wpływa na pracę innych podzespołów Cruze, ale teraz to już się cuda dzieją sakramenckie. Na przykład: w trasie po kolejnym hamowaniu nie uruchamia się tempomat , zaraz potem zapala się lampka ESP i ABS na lewej tarczy, do tego po chwili opada wskaźnik poziomu paliwa. Zatrzymuję się żeby zresetować sterowniki poprzez wyłączenie silnika. Silnik nie uruchamia się przez ponad godzinę (brak pracy rozrusznika). Potem w ASO odczyt błędów 0406, 0101, 0808. Oczywiście ASO nie naprawia pojazdu bo nie wie jak.
Dzisiaj żałuję, że liczyłem na przyzwoitość Chevroleta. Wszelkie naprawy z tytułu gwarancji nie mają w Polsce sensu. Jest się bowiem na łasce sprzedawcy, który w przypadku samochodów Chevroleta jest jednocześnie gwarantem. Są takie ASO, które jak widzą, że gwarantem jest sprzedawca to zrobią wszystko by samochodu nie naprawiać w trybie gwarancyjnym (bo nie mają umowy ze sprzedawcą jako gwarantem), ale wprost tego nie powiedzą tylko znajdą jakiś wymyk. W ciągu dwóch lat od zakupu trzeba było żądać odstąpienia od umowy na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.). To jest dzisiaj najskuteczniejsza broń na nieuczciwych sprzedawców.
Wszystko inne to chodzenie po prośbie.
Do tomaszeknce; zażądaj w ASO odczytu kodów błędów z pamięci sterownika ECM, i zależnie co pokaże, to tak powinni naprawiać; jeśli błąd 0461 to wadliwe działąnie elektroniki obsługującej pływak, może będą zmieniać oprogramowanie zestawu wskaźników, ale może nie pomóc, jeśli 0462 i 0463 to uszkodzony rezystor pływaka w zbiorniku benzyny. Można więc wymienić.

endriu333 - 2015-03-19, 07:09

Mirek Marciniak napisał/a:
ale teraz to już się cuda dzieją sakramenckie

z opadającym poziomem paliwa to chyba większość osób ma problem ( LPG) w tym i ja ale cała reszta - pierwsze słyszę - na LPG zrobiłem prawie 100kkm - praktycznie od "zera" 3000 nalotu i włożony gaz i nigdy takich "atrakcji" nie miałem. Czasami potrafiła zapalić się przy uruchamianiu kontrolka trakcji ( może z 5 razy w całej karierze) ale ona po chwili gasła i z tego co ja się doczytałem to oznaczała, że w tym momencie silnik nie dysponował "pełną" mocą i dlatego system to wyłapywał i sygnalizował to.
Na Twoim miejscu wybrałbym się chyba do warsztatu który odwalił taką prowizorkę (pewnie ASO) i nie odpuszczał tego tematu bo to karygodne...
wytrwałości życzę.... Crzue na LPG może naprawdę bezproblemowo pracować...

Regulus - 2015-03-19, 10:26

Też nie widzę udowodnionego związku elektroniki lpg z tymi błędami. Raczej wskazują na jakieś problemy z przekazywaniem sygnałów z tych sensorów do ECU. Oczywiście ze strony ASO najłatwiej zrzucić na gaz, ale w tym przypadku to zmiana serwisu a nie paliwa może pomóc. Najprostszy sprawdzian - przełączyć na benzynę i jeśli błędy się nie pojawiają jedziemy do gazownika, a jeśli występują to do serwisu.
endriu333 - 2015-03-19, 10:30

Regulus napisał/a:
jeśli błędy się nie pojawiają jedziemy do gazownika, a jeśli występują to do serwisu.

true story <brawo>
a już tak dla 100% pewności warto wyjąć bezpiecznik odpowiedzialny za nasłuchiwanie komputera/instalacji gazowej..... wtedy mamy ją wyłączoną do zera bo mimo, że przełączymy instalację LPG w tryb pracy benzyny mechanicy mogą się czepiać, że ona cały czas "bruździ" w instalacji całego samochodu

Mirek Marciniak - 2015-03-19, 21:17

Witam,
właśnie przejechałem 1000 km na benzynie ( ASO odłączyła część elektryczno-sygnałową instalacji LPG) i usterki nie pojawiły się. Ale ASO i tak nie wie co dalej z tym robić. ASO Chevroleta, w której zakładałem LPG dali mi na piśmie, że nie przyjmują żadnych zgłoszeń reklamacyjnych bo wg nich instalacja LPG jest w porządku. Chevrolet nie odpowiada na pytania. Tyle jest warta w Polsce gwarancja sprzedawcy.

wszim - 2015-03-19, 21:28

Co to masz za instalację? BRC czy inną?
Mirek Marciniak - 2015-03-19, 21:37

Instalacja jest BRC, dostawcą do sieci ASO Chevroleta jest Czakram. Oni nota bene też twierdzą, że instalacja jest sprawna i nie wpływa negatywnie na funkcjonowanie innych podzespołów pojazdu. Dali mi to na piśmie z kancelarii prawnej.
wszim - 2015-03-19, 22:10

A od kiedy to kancelaria zajmuje się awariami w samochodzie. Byłeś u nich? To że instalacja ogólnie nie wpływa to wiadomo (a w sumie jaka konkretnie sequent 24.11? czy p&d ?) bo takich aut jeździ setki i nic się nie dzieje, natomiast w twoim przypadku jest coś konkretnie zrąbane. Czyli jakaś usterka albo błąd montażowy. Nie wiem z jakiego regionu polski jesteś ale może warto by było podjechać do czakramu (Mysłowice, Rzeszów, Tarnów) na zdiagnozowanie problemu.
Mirek Marciniak - 2015-03-20, 10:00

Pracownik Czakram sprawdzał w ASO w Warszawie instalację i stwierdził, że jest OK. Jak poprosiłem żeby to było na piśmie to dostałem odpowiedź z kancelarii prawnej.
Nieoficjalnie pracownicy BOK Czakram informują, że problem jest znany ale są bezradni, bo jakoby Chevrolet w Korei zmienił oprogramowanie sterownika i instalacja przestałą pasować.
Dzisiaj podobne problemy mają nabywcy opli z LPG.
Co do typu instalacji to trudno mi to ustalić. W dokumentach widnienie informacja "Cen Sequent " i to wszystko.

Jonkon - 2015-03-20, 11:30

A nie ma żadnej możliwości zmiany samego sterownika? Bo rozumiem iż to przez to ma pan problem?
Mirek Marciniak - 2015-03-20, 13:26

Zakładali emulator, wymieniali sterownik ECM - nic nie pomogło. Co chwilę pojawiają się nowe błędy. Oprócz P0461 ( błąd wskaźnika poziomu benzyny) pojawił się P0808, czyli błąd czujnika pedału sprzęgła. Ten błąd powoduje, że nie można przez ponad godzinę uruchomić silnika (zapłon musi być włączony, bo jak nie to nawet i 3 godziny). Czujnik wymienili i następnego dnia znowu byłem w ASO z tym samym. Chcieli dać kolejny nowy czujnik ale sterownik ECM nie pozwalał na jego oprogramowanie. Skasowali błędy i oddali samochód. Godzinę później padł tempo mat i zapaliła się lampka ESP/ABS. Zatrzymałem się, żeby zrestartować, ale silnik pozwolił się uruchomić dopiero po godzinie. W drodze powrotnej to samo, więc nie zatrzymuję się tylko jadę do ASO w Warszawie. Mechanik wyłącza silnik i nie może uruchomić. Oprócz starych błędów pojawia się nowy U0101 czyli sterownik ECM utracił komunikację z modułem sterującym skrzyni biegów. Mechanik zdziwiony – Przecież tu nie ma tego modułu, on jest w skrzyniach automatycznych.
No i co jeszcze można by w tym samochodzie wymienić?

endriu333 - 2015-03-20, 13:29

Mirek Marciniak napisał/a:
No i co jeszcze można by w tym samochodzie wymienić?


najlepiej mechaników, którzy "ogarniają" to auto...

wszim - 2015-03-21, 00:13

Mirek Marciniak napisał/a:
Pracownik Czakram sprawdzał w ASO w Warszawie instalację
... W dokumentach widnienie informacja "Cen Sequent " i to wszystko.

W Warszawie to mógł być co najwyżej autoryzowany czyli jak to w ASO bywa średnio zorientowany. Z twojego opisu wynika że spuszczają cię po brzytwie, nie daj się. Dowiedz się konkretnie jaki to sterownik lpg. Jeżeli jest to P&D to on jest podłączony do ECM benzynowego. Teoretycznie nie powinien nic zakłócać bo pracuje tylko na nasłuchu(chyba), ale może jest coś skopane w podłączeniu lub uszkodzone i zaburza pracę ECM. Gdybyś miał klasyczny starszy sterownik sequent 24.11 to on faktycznie trudno żeby mógł mieć wpływ na takie dziwne objawy. Jeżeli wina jest ewidentnie po stronie instalacji lpg, bo bez niej auto działa ok, to walcz pisz pismo ze skargą do czakramu, skoro dają autoryzację to niech pomogą w trudniejszych przypadkach.

szary77 - 2015-05-29, 09:38

Dopadło i mnie to dziadostwo. Rano odwoziłem młodą do przedszkola i było git. Potem za godzinę jadę do pracy. Odpalam Cruza, fakt że byle jak ( szybko kluczyk przekręciłem i puściłem) bo się spieszyłem. Odpalił i zgasł zaraz :-|
Odpalam raz jeszcze i widzę na zegarach kontrolkę rezerwy i wskazówka pokazuje zero wachy i mało tego pali się żółta kłódka, autko pracuje. Parę razy zamknąłem i otworzyłem auto z pilota i odpalam silnik. Zegary test wykonały poprawnie, kłódka się nie pali a wskaźnik paliwa dalej na zero. Dopiero podczas jazdy do pracy po 2 minutach zaczął powracać do normy mam nadzieje. Za blisko mam żeby całkiem doszedł :mrgreen: do siebie.
Rozumiem, że TTTM i olać to?
Aha czy zwalenie klemy ujemnej tak profilaktycznie coś mi pokasuje w aucie, trzeba coś potem programować ustawiać?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group