To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Ruch drogowy - Opony

Anonymous - 2010-10-25, 21:01

Mój test po którym przekonałem się do zimówek zaliczyłem w marklowicach pod wodzisławiem śląskim - zjazd ze wzniesienia, wąska kręta droga i całkowicie nieodśnieżona. Na letnich wylądowałem w zaspie,tydzien pózniej ta sama droga w gorszych warunkach ale już na zimówkach i autko jedzie idealnie po wybranym torze...
xyz - 2010-10-26, 13:06

Kolego Wasili gratuluję Ci opon. Skrócenie drogi o 100% kwalifikuje się do nagrody Nobla. Kiedyś był taki prezydent RP, który obniżał ceny o 100% ale mu nie wyszło. Pozdrawiam.
Anonymous - 2012-10-27, 18:19

huri_khan napisał/a:
esjot napisał/a:
Jeśli producent jest z dalekiego wschodu i nie jest to Japonia to nie idź w to.


Kumho też są Koreańskie a jednak narzekać nie mogę, oczywiście to nie Conti które miałem w poprzednim samochodzie ale dają radę.


zapmniałem że opony koreańskie to też z dalekiego wschodu :mrgreen:
Jak przeczytałem o oponach z dalekiego wschodu to od razu chiny widziałem i dlatego z całego serca odradzałem.
Kumho i Hanhook są jak najbardziej ok :thumleft:

ŁukaszK napisał/a:
Panowie! Jeżeli producent przewiduje opony 215/50, to zastosuj takie same. Nie kombinuj, bo w ten sposób można sobie tylko biedy narobić dla paru groszy zysku.

Zgadzam się całkowicie.
Zmiana wysokości profilu ma jak najbardziej sens przy zmianie średnicy koła (np. z 17 na 16 cali).
Ale nie zmieniajcie opon na takie na których koła mają większą średnicę (oczywiście jeśli producent na to nie zezwala. Może i komfort się poprawi, ale jak z prowadzeniem to już niewiadomo

piotr1989 napisał/a:
Ogólna zasada mówi, że zimie zwiększamy profil w stosunku do letnich napewno jest wtedy bezpieczniej i bardziej komfortowo .

Pozwolę się nie zgodzić. Dlaczego zmieniamy opony na wyższy profil?
Nie rozumiem też dlaczego na wyższym profilu ma być bezpieczniej :roll:

user_02 - 2012-10-27, 20:37

esjot napisał/a:

Nie rozumiem też dlaczego na wyższym profilu ma być bezpieczniej :roll:


Bezpieczniej bo wyżej, jest mniejsze prawdopodobieństwo nie zawiśniemy zimą.
W lacetti oryginalnie jest 195/55/15, na 195/65/15 jest za wysoko, ale 195/60/15 dość ładnie wypełnia nadkole.
Na 195/65 kierowcy lacetti mówią że "wsiada się jak do czołgu", trą przy max. skręcie i jak np. koła oblepią się śniegiem to też trą o nadkole, i że jest za wysoki.
Na 60 - uwag brak.
Pomijam tu aspekt w razie "W" i wymówki ubezpieczyciela.

Anonymous - 2012-10-27, 20:50

SebaSRS napisał/a:

Bezpieczniej bo wyżej, jest mniejsze prawdopodobieństwo nie zawiśniemy zimą.


Dla mnie bezpieczniej to znaczy np. lepsze prowadzenie w zakręcie lub krótsza droga hamowania (a tego opony z wyższym profilem raczej nie dadzą, nawet w zimie)
A zmiana profilu i powiększenie średnicy zew. koła nawet o 4cm to jest tylko o 2cm wyżej nadwozie nad drogą.
Tego chyba się nie zauważy gdy auto zawiśnie :)

piotr1989 - 2012-10-27, 21:43

to też jest dobra opcja dla ciebie jak bys nie upierał sie przy kołach 17 to wtedy masz całe koła do wymiany a to bardzo wygodne ja tak mam opon nie przekładam tylko całe kółka przerzucam :)

http://moto.allegro.pl/ko...2687096087.html

[ Dodano: |27 Paź 2012|, o 22:52 ]
esjot napisał/a:
Pozwolę się nie zgodzić. Dlaczego zmieniamy opony na wyższy profil?
Nie rozumiem też dlaczego na wyższym profilu ma być bezpieczniej



Jakbyś przeczytał moją wypowiedź to zrozumiałbyś o co mi chodziło mówiłem że jak miałem 17 cali miałem maly profil a przy 15 miałem dużo większy i dlamnie komfort i bezpieczeństwo obiawiało sie tym że jak wpadłem w poślizg i uwaliłem w krawężnik na dużym profilu nic sie nie stało a na niskim połamałbym alufelgę



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group