To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Uturbione 1.4.

C77 - 2013-02-05, 00:15

A potem narzekają, że w każdym temacie offtopy się robią :mrgreen:

Właśnie chodziło mi o to forum co sam podałeś, tam jest najwięcej jankesów,
więcej niż na międzynarodowym forum.

BTW. nie aktywowano Tobie konta bo widocznie nie przeszedłeś pozytywnie weryfikacji;
vide procedura przyznania wiz do USA :twisted:

A tak w ogóle to tamto forum jest w części płatne, tzn. członkostwo :mrgreen:

KAI - 2013-02-05, 00:18

No to jak masz tam konto to wstaw się za mną :D napisz, że "swój chłop".
Pisałem ze 3 razy do admina i bez echa.

vqsoft - 2013-02-05, 09:53

C77 napisał/a:
A zanim się olej rozgrzeje to też nie możesz butować :twisted:

Czyli powinieneś się wlec z 7km albo i dłużej - bo olej rozgrzewa się dłużej niż płyn- nie używając turbiny :mrgreen:

Turbina wcześniej czy później się skończy i trzeba będzie regenerować, ale to z czasem.
Gorzej z dalszym osprzętem czyli np. wszelkimi pompami :twisted:

Poczytaj sobie amerykańskie fora, tam ten silnik od 2010 wsadzają do Cruzaka więc problemy są znane.


jak znasz jakieś kłopoty z tym motorem to napisz..

Egoista - 2013-02-05, 13:38

C77 napisał/a:
(...) tam ten silnik od 2010 wsadzają do Cruzaka więc problemy są znane.

Tzn. jakie?

KAI - 2013-02-05, 13:49

Panowie nie przesadzajcie.

Nie wymagajcie od posiadacza 1.8 żeby za Was czytał o 1.4 T i tłumaczył z ang. na pol.
:D

Ja mogę napisać tyle co wiem o sobie - usterek brak.

Forum USA jest tutaj:
http://www.cruzetalk.com/forum/34-1-4l-turbo/

Egoista - 2013-02-08, 19:25

Lekarstwo na moją chorobę? :roll:
http://regiomoto.pl/porta...-niz-obiecywano

KAI - 2013-02-08, 19:47

"Chevrolet Cruze z silnikiem 1.4 turbo przyspiesza od 0 do 60 mph lepiej niż auto z wolnossącą jednostką 1.8, ale jest nieco mniej elastyczny. Oba mają podobne zużycie paliwa (26 mpg)."

Jest tak jak napisali. Przyśpiesza lepiej. Spala praktycznie tak samo.

Piszę to na podstawie jazdy testowej i raportów spalania z sieci + własnych doświadczeń z 1.4T

[ Dodano: 2013-02-08, 19:55 ]
Doczytałem też ten artykuł w oryginale.
http://news.consumerrepor...omy-claims.html

Nie wiem jak można porównywać mniejsze silniki + turbo z V6.

W przypadku Cruze artykuł jest niestety poszyty kłamstwem.

1.4 T katalogowo ma 0-60 MPH - 9.3 s - więc mogę uwierzyć, że w realu wyszło im 9.8 s
Ale 1.8 katalogowo ma 0-60 MPH - 11.0 s - a im wyszło 10.5 s

C77 - 2013-02-08, 19:59

Swoją drogą do czego właściwie jest przeznaczony 1.4T w Cruze?

Ani do miasta (turbina, swoista "skoczność", brak płynności)
ani na autostradę (bo tam dostaje zadyszki).

Więc do czego on jest dedykowany? :roll:

Chyba najtrafniejsze porównania idą od samych użytkowników,
w Stanach którzy porównują go po prostu z gokartem ;-)

KAI - 2013-02-08, 20:13

C77 napisał/a:
Swoją drogą do czego właściwie jest przeznaczony 1.4T w Cruze?
Ani do miasta (turbina, swoista "skoczność", brak płynności)
ani na autostradę (bo tam dostaje zadyszki).

W mieście pali dużo to fakt - ale nie więcej niż 1.8.
Na autostradach w DE już pisałem - starałem się trzymać 180 km/h.
Na 2 000 km (Wrocław - Amsterdam) wyszło mi spalanie średnie 8,7 l.

Nie do końca wiem co masz na myśli z tą zadyszką.
Jest 6 - bieg - wrzucam i ciągnie.
W PL - 140 km/h to około 3200 obr.

Z V6 bym go nie porównywał - bo to już śmieszne jest.

C77: jechałeś nim? ;-)
Jeśli nie - zachęcam do umówienia się na jazdę próbną.

Ja przed zakupem jechałem 1.6, potem 1.8, wróciłem i pojechałem 1.4T.
Byłem bardzo zadowolony. A trasa to było A4 (20km) +krótko po mieścia (3km).

tomekrus - 2013-02-09, 21:54

dodatkowo zgodnie z artykułem z wp.pl o zużyciu paliwa:

http://moto.wp.pl/kat,159...l?ticaid=110096

i cytat:
"Kolejnym sprawdzonym samochodem był Chevrolet Cruze, który oferowany jest z wolnossącym silnikiem 1,8 l i turbodoładowaną jednostką o pojemności 1,4 l. Obie wersje oferują 138 KM, jednak większy silnik jest zdecydowanie tańszy. Przedstawiciele Consumer Reports stwierdzili, że zużycie paliwa jest niemal identyczne (ok. 9 l/100 km), a odmiana z turbodoładowanym silnikiem jedynie minimalnie szybsza. Porównywalna Mazda3 z silnikiem wolnossącym zużywa tylko 7,4 l/100 km i jest szybsza"

KAI - 2013-02-09, 22:04

tomekrus napisał/a:
Chevrolet Cruze, który oferowany jest z wolnossącym silnikiem 1,8 l i turbodoładowaną jednostką o pojemności 1,4 l. Obie wersje oferują 138 KM, jednak większy silnik jest zdecydowanie tańszy. Przedstawiciele Consumer Reports stwierdzili, że zużycie paliwa jest niemal identyczne (ok. 9 l/100 km), a odmiana z turbodoładowanym silnikiem jedynie minimalnie szybsza. Porównywalna Mazda3 z silnikiem wolnossącym zużywa tylko 7,4 l/100 km i jest szybsza"

No to doprecyzujmy. Tańszy jest o 3500 zł. Szybszy katalogowo o 1.7s.
Trzeba się przejechać, zajrzeć do portfela i podjąć decyzję - tyle.

Co do spalania - już pisałem: katalogi kłamią, bo oba silnika faktycznie palą tyle samo.

Mazda 3 - z którym silnikiem wolnnossącym?
7,6 l / 100 km to może palić 1.6 105 KM.
0-100 km/h - 12.2 s

Faktycznie jest szybsza.

http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/3/ii/
http://www.katalog-nowych...-(105km),109667

C77 - 2013-02-09, 22:10

KAI napisał/a:
Szybszy katalogowo o 1.7s...

już pisałem: katalogi kłamią...


Zdecyduj się w końcu :roll:

Poza tym trzy wyżej pokazane filmiki z YT pochodzą z 1.8 i one NIE KŁAMIĄ :twisted:

KAI - 2013-02-09, 22:14

C77 napisał/a:
KAI napisał/a:
Szybszy katalogowo o 1.7s...
już pisałem: katalogi kłamią...

Zdecyduj się w końcu :roll:

Spalanie sprawdziłem sam. Są też raporty na autocentrum i Wasze opinie o 1.8.
Co do przyśpieszania - nie sprawdzałem tego liczbowo więc powołuję się na katalogi.

Pomiaru na youtube się nie podejmuję - no chyba, że z dokładnością do 1s co w tym wypadku może spowodować błąd 100%.

Ale śmiało - zmierz i podaj liczby.
Nawet nie będę polemizował - bo naprawdę się nie podejmuję ocenić czy różnica 1.7s jest prawdą.

Mam tylko moje subiektywne wrażenie z jazdy próbnej - że fajniej mi się jechało ;)

P.S. nie wiem jaki silnik jest w ostatnim filmiku - nie znam j. rosyjskiego.

C77 - 2013-02-09, 22:40

KAI napisał/a:
Spalanie sprawdziłem sam. Są też raporty na autocentrum i Wasze opinie o 1.8.


A moją opinie, o max 9l/100km w cyklu 70% miasto/30% poza miastem dla 1.8 w sedanie
przy bardzo ciężkiej nodze,
oraz średnim spalaniu 6.8 na trasach Poznań-Gdańsk przy ekonomicznej jeździe znasz?

KAI napisał/a:
Co do przyśpieszania - nie sprawdzałem tego liczbowo więc powołuję się na katalogi.


No tak, ale zaraz dodajesz że one kłamią :mrgreen:
apeluje jedynie o trochę konsekwencji :-)

KAI napisał/a:
Pomiaru na youtube się nie podejmuję - no chyba, że z dokładnością do 1s co w tym wypadku może spowodować błąd 100%.


Można sprawdzić czy osoby, które nagrywały te filmiki podały dane z własnych pomiarów.
To powinno być napisane.

KAI napisał/a:
Ale śmiało - zmierz i podaj liczby.
Nawet nie będę polemizował - bo naprawdę się nie podejmuję ocenić czy różnica 1.7s jest prawdą.
Mam tylko moje subiektywne wrażenie z jazdy próbnej - że fajniej mi się jechało ;)


Ja nigdy nie twierdziłem, że 1.4T z miejsca lub z niskich obrotów nie przyspiesza lepiej niż 1.8, to akurat nie podlega kwestii.
Czepiam się głównie tej niby prawie 2 sekundowej katalogowej różnicy, bo to nie jest obiektywne, gdyż w praktyce 1.8 na 2 biegu nie dobija setki, ale się do niej zbliża,
wtedy trzeba zmienić bieg na wyższy i to głównie powoduje opóźnienie :roll:

Zapytaj o to np.Huri_khana , bo on na dwójce w 1.8 lata do 97 km/h,
że aby osiągnąć 100 km/h trzeba koniecznie zmienić bieg na 3 i ta zmiana wprowadza zwłokę czasową w dobiciu do pełnych 100 km/h,
czyli jedynie 3 km więcej
(praktycznie mniej niż różnica błędu pomiaru między licznikiem a GPS).

[ Dodano: 2013-02-09, 22:42 ]
KAI napisał/a:
P.S. nie wiem jaki silnik jest w ostatnim filmiku - nie znam j. rosyjskiego.


Wszędzie był pokazany 1.8 w Cruze,
w Rosji w Cruze są montowane tylko 1.6 (dwie wersje) i 1.8

huri_khan - 2013-02-09, 22:50

C77 napisał/a:
Zapytaj o to np.Huri_khana , bo on na dwójce w 1.8 lata do 97 km/h,
że aby osiągnąć 100 km/h trzeba koniecznie zmienić bieg na 3 i ta zmiana wprowadza zwłokę czasową w dobiciu do pełnych 100 km/h,


Potwierdzam, 100 km/h można na prostej drodze osiągnąć powyżej "2" biegu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group