To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Uturbione 1.4.

Egoista - 2013-02-03, 23:38
Temat postu: Uturbione 1.4.
Posiada ktoś? Podzieli się wrażeniami z użytkowania? Zanabyć :-) zamierzam.
vqsoft - 2013-02-04, 09:16

Też mnie to interesuje

to co zdołałem sie dowiedzieć to:

A14NET - turbodoładowana jednostka o poj. 1364 cm3. Turbosprężarka w tym silniku jest zintegrowana z kolektorem wydechowym i chłodzona cieczą. Osiąga 240tyś obr/min. Sprężone w niej powietrze zostaje ochłodzone w intercoolerze co zwiększa jego gęstość i poprawia napełnianie cylindrów. Żeliwny kadłub jest dodatkowo wzmocniony zintegrowanymi, w jeden element, pokrywami łożysk głównych. W celu poprawy odprowadzenia ciepła zastosowano natrysk oleju na denka tłoków, chłodnicę oleju i drążone zawory wydechowe wypełnione sodem.
Silnik posiada zmienne fazy rozrządu umożliwiające zmianę kąta otwarcia zaworów ssących do 60o i wydechowych do 45o. Zwiększa to elastyczność jednostki napędowej i - dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych - umożliwia rezygnację z zaworu recyrkulacji spalin. Napęd wałków rozrządu zrealizowano za pomocą łańcucha. Zastosowano również hydrauliczną kompensację luzów zaworowych.
Osłona łańcucha rozrządu wykonana została ze stopu aluminium i zawiera w sobie pompę oleju o zmiennym wydatku i pompę cieczy chłodzącej napędzaną paskiem wieloklinowym.
Układ chłodzenia zawiera elektrycznie sterowany termostat znany z Astry H. Przy małym obciążeniu silnika termostat jest podgrzewany elektrycznie dzięki czemu otwiera się przy wyższej temperaturze.
Tak jak wszystkie silniki benzynowe w tym modelu również zastosowano elektrycznie sterowaną przepustnicę i zrezygnowano z przewodów zapłonowych. Ich funkcję spełnia moduł zapłonowy umieszczony bezpośrednio na świecach.
Za turbosprężarką umieszczono katalizator wyposażony w dwie sondy lambda.
W celu zminimalizowania drgań przenoszonych na układ napędowy zamontowano dwumasowe koło zamachowe.
Moc maks. 103 kW (140 KM)/4900-6000 obr/min.
Moment maks. 200 Nm/1850-4900 obr/min.

krucyfiks - 2013-02-04, 15:23

Czyli ta benzynowa jednostka napędowa też ma dwu-mas. Dobrze wiedzieć.Ogólnie to chciałbym się nim przejechać zobaczyć co jest wart ten silnik.
kubab - 2013-02-04, 15:48

Jeździłem na jeździe próbnej Orlando z tym silnikiem. Wg mnie jest cichszy, niż 1,8, ale osiągami nie powala - prawdę mówiąc podobne wrażenia, co do mocy co przy 1,8. Niby sam silnik to stara jednostka, jednak turbo zwiększa ryzyko kosztownych napraw. Popatrzyłem podczas jazdy na średnie spalanie na komputerze i było ponad 9 l./100... Poza tym nie da się zagazować, więc się nie zdecydowałem - wziąłem 1,8 + LPG.

Zdecydowanie lepsze wrażenie miałem z jazdy Orlando w dieslu.

vqsoft - 2013-02-04, 17:25

1.4 T gazuje sie bezproblemowo.
na forum astry mają to rozpracowane..

Dot - 2013-02-04, 19:21

Ja tam się raczej nie znam, ale wydaje mi się, że taka moc wyżyłowana z tak małej jednostki to katastrofa dla silnika, który pewnie ma żywotność 100 000 - 140 000 km. Zresztą jak większość już teraz samochodów, zwłaszcza miejskich.
Kubusiek - 2013-02-04, 19:51

a co powiecie na 1.0 ecobost w nowych focusach :) ma takie osiagi jak 1.6 :)
albo Skoda octavia 1.2 tsi :) 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze :roll:

KAI - 2013-02-04, 20:18

Moje wrażenia są na razie bardzo pozytywne.

Co do trwałości - za mało przejechałem (10k km).
Chociaż czasem się zastanawiam czy ja jeżdżąc maksymalnie 3500 obr/min (a zazwyczaj 2000 - 2500) faktycznie bardziej obciążam silnik niż użytkownik 1.8.
Szczególnie, że skrzynia jest 6 biegowa.

kubab:
Wystarczy obejrzeć filmy na youtube. Moc jest ta sama. Ale moment i jego zakres zupełnie inny. Katalogowo różnica 1.7 s - 0-100 km/h to jest bardzo dużo.

A 2.0 w dieslu ma oczywiście jeszcze lepsze wyniki.

http://www.chevrolet.pl/eap/cruze-5d.pdf

U mnie realne średnie spalanie to około 8 - 8,5 l /100 km.

Turbina i 2 mas - no jakby nie było 2 dodatkowe komponenty do potencjalnego zepsucia się (i nie tanie).

Silnik jest na rynku obecny nie od wczoraj - od kilku lat w Oplu.

huri_khan - 2013-02-04, 22:09

Kubusiek napisał/a:
albo Skoda octavia 1.2 tsi 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze


Miałem okazję tym jeździć, jedzie jak wóz drabiniasty a pali 10l/100km.

KAI - 2013-02-04, 22:15

huri_khan napisał/a:
Kubusiek napisał/a:
albo Skoda octavia 1.2 tsi 85 kunia ponoc zwija asfalt ...czytałem w Motorze

Miałem okazję tym jeździć, jedzie jak wóz drabiniasty a pali 10l/100km.

Może koledze się coś pomyliło. 0-100 km/h - 10.8 s (katalogowo).
Te 1.4 TSI (122 KM) to minimum jak dla mnie dla takiej budy.

C77 - 2013-02-04, 23:28

KAI napisał/a:
Katalogowo różnica 1.7 s - 0-100 km/h to jest bardzo dużo.


Gdyby to była prawda :roll:
tylko, że to banialuki :twisted:

Policz sobie 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=c6R61PtnX3U
http://www.youtube.com/watch?v=4pr_IPbmQWw
https://www.youtube.com/watch?v=AhCygoPdUcg

vqsoft - 2013-02-04, 23:39

Dot napisał/a:
Ja tam się raczej nie znam, ale wydaje mi się, że taka moc wyżyłowana z tak małej jednostki to katastrofa dla silnika, który pewnie ma żywotność 100 000 - 140 000 km. Zresztą jak większość już teraz samochodów, zwłaszcza miejskich.

powiem tak - jeszcz z czasów gdy do cinquecento sporting wsadzaliśmy turbo
100KM z litra pojemności jest bezpieczne dla silnika
więc nie powinno być problemów

mam 120KM z 1.2 tsi i 140 z 1.4 wiec nie powinno być kłopotu dla motoru! problem jeden - ile pociągnie dmuchawka
??

KAI - 2013-02-04, 23:53

C77 napisał/a:
KAI napisał/a:
Katalogowo różnica 1.7 s - 0-100 km/h to jest bardzo dużo.

Gdyby to była prawda :roll:
tylko, że to banialuki :twisted:

Ja wiem. Dlatego piszę, że katalogowo.
Ale różnica pomiędzy banialukami a i banialukami b może już być prawdą :D
vqsoft napisał/a:
ile pociągnie dmuchawka
??

Coś tam pociągnie ;)
Ja czekam 1-2 min. przed zgaszeniem silnika. A po autostradzie z 2-3 min.
Myślę, że to zaprocentuje.

C77 - 2013-02-05, 00:03

A zanim się olej rozgrzeje to też nie możesz butować :twisted:

Czyli powinieneś się wlec z 7km albo i dłużej - bo olej rozgrzewa się dłużej niż płyn- nie używając turbiny :mrgreen:

Turbina wcześniej czy później się skończy i trzeba będzie regenerować, ale to z czasem.
Gorzej z dalszym osprzętem czyli np. wszelkimi pompami :twisted:

Poczytaj sobie amerykańskie fora, tam ten silnik od 2010 wsadzają do Cruzaka więc problemy są znane.

KAI - 2013-02-05, 00:06

C77 napisał/a:

Poczytaj sobie amerykańskie fora, tam ten silnik od 2010 wsadzają do Cruzaka więc problemy są znane.

A zapodaj jakiś link proszę.
Swojego czasu próbowałem zarejestrować się tutaj:
http://www.cruzetalk.com/forum/
ale z nieznanego mi powodu konta nie aktywowano mi do dzisiaj - nie mogę pisać.
Dziwne...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group