To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Problemy w Cruze 1.8 z LPG

tymex - 2013-09-18, 21:54

No tak, tylko że ja mam zamontowaną instalację firmy STAG i też dzwoniłem do autoryzowanego warsztatu STAG w Toruniu i też powiedzieli że mi tego nie sprawdzą na gwarancji bo instalacja montowana była w jakimś innym warsztacie, który nie ma autoryzacji STAG. Ogólnie to jest lipa na maksa :/
etac - 2013-09-18, 22:09

tymex napisał/a:
No tak, tylko że ja mam zamontowaną instalację firmy STAG i też dzwoniłem do autoryzowanego warsztatu STAG w Toruniu i też powiedzieli że mi tego nie sprawdzą na gwarancji bo instalacja montowana była w jakimś innym warsztacie, który nie ma autoryzacji STAG. Ogólnie to jest lipa na maksa :/


No to jedz do seriwsu STAG, ASO nie montuje tego i sie nie zna na tym. Lepiej chyba dac 200-300 zł w STAG niz 3000 w ASO za nową instalacje BRC. Prezciez na STAGa nie masz gwarancji w kraju, jesli dobrze ten problem zrozumialem

tymex - 2013-09-18, 22:17

No tak wychodzi ze nie mam gwarancji w kraju na STAG, ale ja tez nie mam płacić w ASO za wymianę instalacji na BRC. ASO ma to zrobić w ramach gwarancji, bo taka prawda ze od poczatku powinienem miec instalacje BRC bo taka dopuszcza Chevrolet. Natomiast ASO zamontowalo mi STAG i teraz jak jest problem to nie mogą sobie z tym poradzić.
etac - 2013-09-19, 09:49

tymex napisał/a:
No tak wychodzi ze nie mam gwarancji w kraju na STAG, ale ja tez nie mam płacić w ASO za wymianę instalacji na BRC. ASO ma to zrobić w ramach gwarancji, bo taka prawda ze od poczatku powinienem miec instalacje BRC bo taka dopuszcza Chevrolet. Natomiast ASO zamontowalo mi STAG i teraz jak jest problem to nie mogą sobie z tym poradzić.


Ups, to maja problem.

michalkurpisz - 2013-09-19, 11:18

ok, drodzy Forumowicze - wszystko sie zgadzalo z opisywanym przeze mnie Cruzie. Od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem 3-letniego Cruzea 1.8 LT + LPG :-) Wiecej umieszcze o tym w innym dziale.

user_01 napisał/a:

Na innym forum znalazlem ze w STAG z tym błedem poszly do wymiany wszystkie wtryskiwacze gazu, co jest mozliwe. Koszt raczej nie maly, ale jak ktos na tym probowal jezdzic to silnik bedzie kolejny elementem do wymiany w niedlugim czasie. Jazda na ubogiej mieszance.


Ja mam jeszcze dwa lata gwarancji na samochod jak i instalacje gazowa (czyli lacznie 5 lat). Jak sie cos zniszczy musza mi to wymienic / naprawic - tym sie nie przejmuje. W razie czego bede ich dusil.
Co prawda szarpniecie na gazie zniknelo po jej regulacji, ale dzisiaj jadac do pracy zapalilo sie znow check engine :-) pojezdze teraz troche na benzynie - moze zniknie, a jak nie to serwis (w zeszlym tygodniu przed zakupem auta likwidowali check engine i nie stwierdzili zadnych usterek... zreszta bez tego Chevy nie przeszedlby TÜVu - oni tez odczytuja bledy).

No i z ciekawosci sprawdzilem klekotanie - na zimnym silniku nadal wystepuje, na cieplym znika... ale w sumie mi to nie przeszkadza bo (jak juz tutaj zostalem pouczony) nie nalezy wymuszac LPG na zimnym silniku, wiec przestrzegajac tego wszystko powinno byc ok.

Karlos - 2013-09-25, 14:19

Witajcie.
Przez 2 tygodnie przejechałem 4 tys. km (głównie autostrady), pierwsze 3 tys. km do 4 tys. obrotów, później pozwoliłem sobie sprawdzić, „ile fabryka dała”. Jestem przed pierwszą wizytą w serwisie, ponieważ mam zastrzeżenia do poprawnego funkcjonowania instalacji gazowej.
1) Zdarzyło mi się, że instalacja powyżej 5,5 tys. obrotów przełączyła się na benzynę (przypadłość opisywana już na forum). Miało to miejsce tylko raz – tłumaczenie doradcy serwisowego, że instalacja BRC jest tak zaprogramowana. Czy jest to faktycznie program, czy jednak błąd instalacji?
2) Zbiornik gazu – zaledwie 32 litry (pojemność 45l). Mało komfortowe jest tankowanie co 300 km. Na szczęście ten problem jest do rozwiązania w ASO, należy tylko z pustym zbiornikiem przyjechać.
3) Przełączanie na gaz przy 5*C (dzisiejszy poranek). Nie mam pewności, kiedy następuje przełączenie, czy kliknięcie czy zmiana koloru kontrolki? Po przejechaniu 500 metrów słychać kliknięcie, po kolejnych 500 m zmiana koloru kontrolki. Instrukcja prawi o temperaturze 40*C. Zmieniać, czy poczekać do mrozów? Jak negatywnie wpływa wcześniejsze przełączanie na instalację, bądź silnik?
4) Silnik zasilany LPG jest słabszy. Autostrady w Niemczech udowodniły, że osiągnięcie prędkości powyżej 180km/h możliwe jest jedynie na benzynie. Czy w tej materii da się coś wyregulować/przeprogramować? Czy alternatywne paliwo jest po prostu „mniej kaloryczne”?
Proszę o sugestie i podpowiedzi, nie chciałbym w ASO zostać upierdliwym klientem, nie chcę również zostać potraktowany jako kompletny naiwniak.

endriu333 - 2013-09-25, 14:47

a więc tak:
Ad.1) Przełączanie się powyżej 5 tysiące (czy dowolnie innej liczby) obrotów świadczy tylko i wyłącznie o złym wyregulowaniu intalacji LPG- to jest po prostu błąd montażu - do wyregulowania koniec kropka.
Ad.2)dziwne to ASO bo to raczej normalne, że jak zbiornik nominalnie ma 45 litrów to Tobie wyjedzie około 33-35 litrów gazu - pamiętaj prawidłowa pojemność paliwa LPG w zbiorniku to 75% jego prawdziwej objętości - więc nie wiem po co oni Tobie każą przyjechać z pustym zbiornikiem bo albo nie znają podstawowych zasad budowy i BHP zbiornika albo Tobie wchodzi równo 30 litrów i ewentualnie doregulują Tobie dodatkowo te 3-5 litrów - a to ok.
Ad.3)Pstryknięcie to puszczenie elektrozaworu - czyli idzie ciśnienie na parownik i wtryskiwacze ale dopiero przełączenie diody na stały kolor świadczy o 100% przełączeniu na paliwo LPG....a to że na zewnątrz jest 5stopni - to nie ma większego znaczenia - temperatura jest pobierana w dobrych instalacjach z dwóch miejsc - przewodu z "ciepłą"wodą i z parownika- i to tam jest ważna temperatura a nie na zewnątrz - więc gdy tam się zrobi 40 stopni to jest powiedzmy ok.
Negatywny wpływ- wczesne przełączenie na LPG powoduje szybsze zestarzenie się membran w parowniku i ewentualnie trwałość uszczelniaczy we wtryskiwaczach więc lepiej tego nie robić - na sam silnik nie ma to większego wpływu żeby nie zaryzykować że w ogóle nie ma wpływu - zakładając,że jest dostarczana do niego odpowiednia ilośc gazu...
Ad.4)Alternatywne paliwo jest mniej kaloryczne aczkolwiek ja swoim 1.8 na LPG dociągam do 190 - więcej niestety nie miałem okazji jechać- fakt na paliwie zamknąłem kiedyś szafę ale to była raczej kwestia możliwości rozpędzenia autka.....także to że na LPG nawet 180 nie możesz jechać to nie jest normalne - z pewnością pozostaje kwestia wyregulowania LPG zarówno podczas postoju autka jak i jazdy (najlepiej docelowego kierowcy) tak prawidłowo ustawia się mapy wtrysków paliwa....
mam nadzieję że troszkę podpowiedziałem ;)

huri_khan - 2013-09-25, 14:54

Ad.2)
Żeby odkręcić zawór i wygiąć ramię pływaka musi być pusty zbiornik :evil:

Pochwal się co to za ASO.

endriu333 - 2013-09-25, 15:02

kolego huri_khan po pierwsze w "naszych" instalcjach LPG nigdy nie będzie w normalnych warunkach zupełnie pustego zbiornika - zawsze zostaje parę litrów w celu utrzymania minimalnego ciśnienia potrzebnego do "nie zniszczenia" głowicy a po drugie napisałem że ok skoro doregulują te 3-5 litrów..... i wtedy tak masz rację muszą wykręcić pływak i tam dobrze go ustawić :)
Karlos - 2013-09-25, 15:04

W kwestii pkt. 2 - powiększenie pojemności zbiornika LPG było zaproponowane jako możliwość ze strony ASO. Nikt mi nie kazał przyjeżdżać, sam wnioskowałem, bo zapewniano mnie, że 38 litrów będzie wchodzić. Była mowa o poprawieniu położenia pływaka. Więc dlaczego nie skorzystać?
Jeszcze ani razu nie korzystałem z usług ASO, więc nie mogę się nimi chwalić ;) . Ale z pewnością na podstawie danych w moim profilu odnajdziesz najbliższego dilera Chevy, czyli również ASO.

Karlos - 2013-09-25, 15:11

Endriu - te 180km/h auto jechało na gazie, ale czuć było już brak mocy.
Podobnie jest przy ruszaniu. Na gazie auto potrzebuje delikatnie większych obrotów, aniżeli benzyna. Jest to minimalna różnica, ale jednak odczuwalna. Nie przysparza mi to problemów, jednak chciałem się upewnić, czy pozostali użytkownicy również tak mają.

kiryl - 2013-09-25, 16:09

Karlos, hejka, daj proszę znać jak wypadnie twoja pierwsza wizyta w ASO bo moje autko też mam od nich :) więc jestem bardzo ciekaw ich umiejętności gazowniczych. Mi powiedzieli aby na pierwszą regulację gazu przyjechać mając już 1 tyś. przebiegu
Karlos - 2013-09-25, 18:39

kiryl napisał/a:
Karlos, hejka, daj proszę znać jak wypadnie twoja pierwsza wizyta w ASO bo moje autko też mam od nich :) więc jestem bardzo ciekaw ich umiejętności gazowniczych. Mi powiedzieli aby na pierwszą regulację gazu przyjechać mając już 1 tyś. przebiegu

Witaj.
Pierwszy tysiąc miałem będąc w drodze na urlop, po powrocie jest już 4,5 tys. Oczywiście dam znać.
Zastanawiam się, co ASO może regulować po pierwszym tysiącu. Może poprosić ich o wgranie trybu sport? ;)

kiryl - 2013-09-26, 13:26

Karlos napisał/a:
Zastanawiam się, co ASO może regulować po pierwszym tysiącu. Może poprosić ich o wgranie trybu sport? ;)

Prawdopodobnie chodzi u regulację gazu z podłączonym kompem. Jakby nie patrzeć z niezarejestrowanym autem na drogę publiczną wyjechać nie mogli. Zastanawiam się tylko jaką różnicę dla regulacji ma to czy samochód przejechał już 1 tyś czy mniej.

endriu333 - 2013-09-26, 14:36

nie można wyjechać z wbitym LPG na drogi - proszę CIę - trochę się mylisz - do tego wystarczy faktura z wykonaną usługą (adnotacja jakie to auto) i homologacja butli :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group