To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - D?wi?ki po zgaszeniu silnika - diesel.

mario78 - 2013-02-05, 20:36

marcel226 to co innego. Ten dźwięk o którym piszesz jest opisany tutaj i chyba w sumie do końca nie wiadomo co to buczy.
marcel226 - 2013-02-05, 21:26

mario78, masz racje :)) to dokladnie takie objawy jak wskazales w linku, ktorego wczesniej nie czytalem. Skoro ten typ tak ma to bede spal spokojniej:)
krucyfiks - 2013-02-06, 13:52

To raczej wszech obecne sterowniki które posiadają zakres automatycznego sterowania wieloma urządzeniami elektrycznymi. Zostały pobudzone podczas otwarcia maski bądź drzwi pojazdu , nawet po kilkudniowym postoju i to jest normalne w wielu markach występuje to zjawisko.Na forum Astry też poruszano ten temat. U mnie też to jest,więc bez obaw,nic się nie dzieje złego . ;-)
Inne zjawisko podobne ale zaraz po wyłączeniu silnika to elektrozawory.Po zgaszeniu silnika pompa vac przestaje wytwarzać podciśnienie w układzie i elektrozawory przez kilka sekund brzęczą, ponieważ wyrównuje się ciśnienie w układzie z ciśnieniem atmosferycznym.

pezet - 2013-02-07, 16:34

krucyfiks napisał/a:
Inne zjawisko podobne ale zaraz po wyłączeniu silnika to elektrozawory.Po zgaszeniu silnika pompa vac przestaje wytwarzać podciśnienie w układzie i elektrozawory przez kilka sekund brzęczą, ponieważ wyrównuje się ciśnienie w układzie z ciśnieniem atmosferycznym.


A czy to jest dźwięk, który można pomylić z zatrzymującym się wentylatorem? Bo reszta by się zgadzało - kilka sekund i zarzz po wyłączeniu silnika.

mario78 - 2013-02-07, 17:47

Nie. ten dźwięk jest bardzo cichy. Żeby to usłyszeć musi być praktycznie absolutna cisza.
Egoista - 2013-02-07, 20:41

Braliście pod uwagę odgłos zciekającego oleju?
pezet - 2013-02-09, 00:03

Egoista napisał/a:
Braliście pod uwagę odgłos zciekającego oleju?


U mnie to jest odgłos zatrzymującego się wentylatora. I już sam nie wiem czy to normalne? Nie ma to związku z czyszczeniem filtra DPF, bo przed zatrzymaniem i zgaszeniem upewniam się, że spalanie chwilowe wynosi 0,0. A z drugiej strony dlaczego miałby wyhamowywać wentylator układu chłodniczego, zwłaszcza zimą? Jakaś zagadka dla mnie, ale na razie jeżdżę, bo nie mam wyjścia:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group