To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Nadwozie - Konserwacja podwozia w Cruzie

Tadik - 2014-01-22, 21:18

Witam Wszystkich - Piszę po raz pierwszy. Wczoraj przywiozłem cruza 1.8 LT do domu z salonu. Poczytałem gwarancję i tam stoi napisane, że jest gwarancja na zabezpieczenie antykorozyjne, że właściciel pojazdu zobowiązany jest do dopilnowania zabezpieczenia antykorozyjnego, że uszkodzenie zabezpieczenia nadwozia zostanie naprawione na koszt właściciela, a niefabryczne zabezpieczenie antykorozyjne jest wyłączone z gwarancji!! Ja nie mam żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego pod moim autem! Kolor podwozia jest zbliżony do nadwozia (czerwony). Co mam robić? Czy u Was było tak samo w po zakupie nowego auta w salonie? Szkoda, że nie wiem jak dołączyć fotkę podwozia. Pozdrawiam Tadik
C77 - 2014-01-23, 15:05

Tadik napisał/a:
Witam Wszystkich - Piszę po raz pierwszy...
Szkoda, że nie wiem jak dołączyć fotkę podwozia. Pozdrawiam Tadik


Witaj, możesz dodać fotkę poprzez forumowy album http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1089
lub serwer zewnętrzny np. http://www.fotosik.pl/

Anonymous - 2014-01-28, 06:52

W weekend chciałbym zabrać się za konserwacje i mam pytanie odnośnie nadkoli.
Jako że nadkola nie są zabezpieczone "barankiem", jest goła blacha (ewentualnie coś na bazie wosku), to wystarczy umyć, odtłuścić i psikać (lub mazać pędzlem) barankiem, czy dawać dodatkowo jakiś podkład antykorozyjny ?

Drugie pytanie odnośnie podłogi. Fabryczne zabezpieczenie nie ma oznak popękania, nic nie odchodzi.
Czy odtłuścić fabryczne zabezpieczenie i psikać dodatkowo barankiem ?

Anonymous - 2014-02-02, 00:36

janekn napisał/a:
Jako że nadkola nie są zabezpieczone "barankiem", jest goła blacha (ewentualnie coś na bazie wosku), to wystarczy umyć, odtłuścić i psikać (lub mazać pędzlem) barankiem, czy dawać dodatkowo jakiś podkład antykorozyjny ?

Ale chyba jest tam farba? Bo jeśli tak, to użyj tylko "baranka w sprayu
janekn napisał/a:
Drugie pytanie odnośnie podłogi. Fabryczne zabezpieczenie nie ma oznak popękania, nic nie odchodzi.
Czy odtłuścić fabryczne zabezpieczenie i psikać dodatkowo barankiem ?

Nie wiem czy jest sens psikać całą podłogę. Skup się tylko na newralgicznych miejscach jak ranty, zakola, progi, miejsca gdzie podkłada się podnośnik

elkolendo - 2016-01-15, 09:59

endriu333 napisał/a:
(...)
jak i fluidolem profile zamknięte czyli progi, drzwi maskę przednią i klapę tylnią...

A powiedz mi jak jest z dostępem do profili zamkniętych klapy, drzwi, progów? Drzwi/klapa trzeba dużo elementów demontować?

zdzis.michal - 2016-04-16, 07:35

Witam

Chciałbym nieco odświeżyć temat.


czy ktoś po okresie gwarancyjnym trzyletnim robił jakąś konserwację podwozia i jak ma to w rzeczywistości do gwarancji na blachy.
Mnie w ASO powiedzieli, że jak długo obowiązuje sześcioletnia gwarancja na blachy, wszelkie dodatkowe zabezpieczenia powodują utratę gwarancji. Dodatkowo, nie wiem, jak wygląda ich przegląd, bo klient nie jest wpuszczany do oględzin i może nagle się okazać, że dzień po przeglądzie wszystko jest skorodowane.

Jak u Was wyglądało rozdzielenie przeglądu eksploatacyjnego od podwozia w ASO po trzech latach?

Moja ASO po trzecim przeglądzie dała mi dodatkowo bon do wykorzystania u nich na 100 zł.

Pozdrawiam

berpa - 2016-04-16, 12:06

Nawet nie wiem czy ta "sześcioletnia gwarancja na blachy" jest na korozję, czy tylko na perforację? Ale jeden pies. Jak ci już wejdzie ruda to zaczynie się jazda bez trzymanki i spore koszty <bezradny> <stres> :shaking:
Mam w nosie te serwisowe gwarancje na blachy. Tylko zapaćkają ci rdzę lakierem i potem będzie jeszcze gorzej :[ Chyba, że kupiłeś samochód na 2-3 lata i potem chcesz go opchnąć, to może nie opłaca się pchać w koszty? <mysli>
W Polsce jest wredny, wilgotny klimat <leje> Do tego dochodzi sól i piasek zimą. Trzeci czynnik: wyjątkowo badziewne, fabryczne "zabezpieczenia antykorozyjne" Sparka i Cruza <blee> Wg mnie lepiej zainwestować 1200 zł i 2-3 dni na przyzwoite zabezpieczenie podwozia, nadkoli i profili zamkniętych. ( mycie, suszenie, zabezpieczenie profili zamkniętych, suszenie ), potem tylko delikatne poprawki antykorozyjne co jakieś 3 lata i możesz zapomnieć o korozji do śmierci technicznej samochodu.
Zabezpieczenia radzę robić latem <okularnik> ( w wilgotne miesiące suszenie trwa dłużej a potem dłużej śmierdzi w samochodzie ).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group