To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Nadwozie - Konserwacja podwozia w Cruzie

kozix33 - 2013-01-08, 16:36
Temat postu: Konserwacja podwozia w Cruzie
Witam.

Mam pytanko czy wykonywał ktoś z was dodatkową konserwację podwozia w cruzie? Jakie są efekty takiego zabiegu, jakich środków użyliście i jaki mógł by być koszt takiego zabiegu w jakimś warsztacie?

endriu333 - 2013-01-08, 19:40

Witaj,
Ja wykonałem coś takiego po pół roku jego eksploatacji tzn. w sierpniu albo na początku września 2011r. ... oczywiście zabezpieczyłem zarówno podwozie płynnem bitexem ( z pistoletu) jak i fluidolem profile zamknięte czyli progi, drzwi maskę przednią i klapę tylnią... dodatkowo przy zabezpieczaniu bitexem zdemontowałem wszystkie nadkola i one również zostały pokryte warstwą bitexu. Cała to operacja kosztowała mnie w materiale około 220zł + 8 godzin pracy (razem ze stygnięciem). Koszt jaki dowaidywałem się w niezależnych warsztatach zaczynał się od 500zł a kończył na 1500zł w zależności od zakresu prac....
Ogólnie taką operację polecam wykonać szczególnie jeśli zamierzasz jeździć autem przez parę ładnych lat - wtedy zapominasz o problemie korozji w aucie ...dla przykładu powiem o lanosie moich rodziców z 98roku - jest on zabezpieczony właśnie w ten sposób i mimo praktycznie 15 lat na karku ma zero rdzy ...
Co do gwarancji ja swoje auto naprawiałem już a ASO ( wymiana stycznika w klapie i dołożenie tłumików drgań ) i nikt nie zanegował wykonania takiego zabezpieczenia - mówię o tym bo niektórzy twierdzili że traci się gwarancję po takiej operacji :/
Także sam zadecyduj ale ja ogólnie polecam coś takiego szczególnie w CRUZ gdzie niestety podwozie jest w znacznej mierze pokryte wyłącznie farbą podkładową (nadkola w całości są pokryte jedynie farbą podkładową - zero zabezpiecznia antykorozyjnego). Pamiętaj tylko abyś wybrał w miarę "suchy" miesiąc aby całe podwozie było w miarę suche....

krucyfiks - 2013-01-09, 19:54

Ja swojego potraktowałem zaraz po zakupie środkami w spreju z BOLLa. klik Całkowity koszt jakieś 200 zł.Również zdjąłem nadkola.Trzeba przyznać że jest kilka fragmentów podwozia nie pokrytych fabrycznie konserwacją i na tym polu GM ,jak i na kilku innych daje wyraźnie do zrozumienia że ta marka nie jest długowieczna jeżeli sami o nią dodatkowo nie zadbamy. Mówi się że dziś nie ma potrzeby konserwacji nowych samochodów,tak jak to robiono obowiązkowo kiedyś żeby auto trochę nam posłużyło,ale chyba nie zaszkodzi cruze-a dodatkowo przyprószyć od spodu. Nie wiem jak wygląda sprawa korozji w chevroletach po okresie większym niż pięć lat użytkowania, tutaj powinni wypowiedzieć się długoletni posiadacze tych czterech kółek.Wydaje się że za przykład mógłby posłużyć tak popularny model Lacetti czy Aveo.
pezet - 2013-01-10, 15:47

A czy nie jest tak, że dodatkowe zabezpieczenia mają sens tylko w samochodach bez ocynkowanej blachy? Z tego co wiem Cruze ma przynajmniej jednokrotnie ocynkowaną blachę, w przeciwieństwie do starszych modeli Chevroleta, więc porównanie w wiekowymi autami tego producenta nie musi być miarodajne.

Może ktoś z większą wiedzą ode mnie się wypowie, ale tak słyszałem więc wbijam kij w mrowisko :mrgreen:

Kubusiek - 2013-01-11, 10:52

Ja wiem tyle ze warto wjechac na myjke taka co myje podwozie .... i od czasu do czasu ( pewno przeglad ) kuknac czy nie ma ubytkow w izolacji fabrycznej, konserwowac karoserie i jezdzic. ;-)
Anonymous - 2013-01-11, 16:58

Jeśli kupuje się samochód jako nowy, to tak naprawdę konserwuje się samochód dla drugiego właściciela :mrgreen:
Bo nawet jak zacznie rdzewieć, to nim to stanie się problemem zdążymy sprzedać samochód

KAI - 2013-01-16, 18:32

Kubusiek napisał/a:
Ja wiem tyle ze warto wjechac na myjke taka co myje podwozie ....
Popieram. Trzeba się pozbyć soli, którą sypią na drogach.
Zajjack - 2013-04-23, 06:37
Temat postu: Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne
Witam, z racji delikatnych zabiegów lakierniczych jakie mnie czekają (spoiler, malowanie logo) znajomy blacharz/lakiernik doradził mi iż należałoby dodatkowo zabezpieczyć nadkola i profile zamknięte?
Co sądzicie o czymś takim?
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie i 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki, które się ściąga i wtryskuję pod ciśnieniem jakiś preparat, nadkola wiadomo trzeba ściągnąć plastiki.
Progi i tak chyba będę delikatnie poprawiał gdyż jak już kiedyś pisałem przy pierwszej wymianie kół podnieśli samochód właśnie za progi z zdarli lakier od spodu.

Pytanie: Zabezpieczać czy nie?

A tak przy okazji - nowy test cruze'a
http://www.autogaleria.pl...ltz-at,758.html

Anonymous - 2013-04-23, 08:29

Zajjack napisał/a:
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie

Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK


Zajjack napisał/a:
200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.

Ta cena też jest OK :)

Zajjack napisał/a:
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki

Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki,

etac - 2013-04-23, 11:51

esjot napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie

Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK


Zajjack napisał/a:
200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.

Ta cena też jest OK :)

Zajjack napisał/a:
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki

Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki,


Puszka bitexu w castoramie kosztuje prawie 50 zł, wiec 200 zł z materiałem to spoko. Jakbym miał blisko do niego sam bym oddal auto za takie pieniądze, bo wiem jaka to jest brudna robota.

Zajjack - 2013-04-23, 12:32

user_01 napisał/a:
esjot napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie

Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK


Zajjack napisał/a:
200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.

Ta cena też jest OK :)

Zajjack napisał/a:
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki

Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki,


Puszka bitexu w castoramie kosztuje prawie 50 zł, wiec 200 zł z materiałem to spoko. Jakbym miał blisko do niego sam bym oddal auto za takie pieniądze, bo wiem jaka to jest brudna robota.
Mi robi po znajomości bo kilka razy ja załatwiałem mu różne rzeczy, wiec jest taniej gdyby robił dla zwykłego klijenta. Chyba się zdecyduję i to co da rade to zabezpieczę.
huri_khan - 2013-06-27, 11:55

W weekend chciałbym zabrać się za konserwacje i mam pytanie odnośnie nadkoli.
Jako że nadkola nie są zabezpieczone "barankiem", jest goła blacha (ewentualnie coś na bazie wosku), to wystarczy umyć, odtłuścić i psikać (lub mazać pędzlem) barankiem, czy dawać dodatkowo jakiś podkład antykorozyjny ?

Drugie pytanie odnośnie podłogi. Fabryczne zabezpieczenie nie ma oznak popękania, nic nie odchodzi.
Czy odtłuścić fabryczne zabezpieczenie i psikać dodatkowo barankiem ?

harcerski - 2013-07-13, 20:39

[quote="esjot"]
Zajjack napisał/a:
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie


To bardzo mało. "Mój" warsztat krzyknął tysiaka więcej. Ale robota porządna, dokładnie wszystko zabezpieczone, więc może wcale nie wydałem za dużo :P

user_02 - 2013-08-04, 20:54

Taka konserwacja nie jest chyba wymagana? Znacie jakieś przypadki korozji w Cruzach???
argo123 - 2013-09-16, 16:50

Po jakim czasie najczęściej zaczynają się problemy z podwoziem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group