Nadwozie - Konserwacja podwozia w Cruzie
kozix33 - 2013-01-08, 16:36 Temat postu: Konserwacja podwozia w Cruzie Witam.
Mam pytanko czy wykonywał ktoś z was dodatkową konserwację podwozia w cruzie? Jakie są efekty takiego zabiegu, jakich środków użyliście i jaki mógł by być koszt takiego zabiegu w jakimś warsztacie?
endriu333 - 2013-01-08, 19:40
Witaj,
Ja wykonałem coś takiego po pół roku jego eksploatacji tzn. w sierpniu albo na początku września 2011r. ... oczywiście zabezpieczyłem zarówno podwozie płynnem bitexem ( z pistoletu) jak i fluidolem profile zamknięte czyli progi, drzwi maskę przednią i klapę tylnią... dodatkowo przy zabezpieczaniu bitexem zdemontowałem wszystkie nadkola i one również zostały pokryte warstwą bitexu. Cała to operacja kosztowała mnie w materiale około 220zł + 8 godzin pracy (razem ze stygnięciem). Koszt jaki dowaidywałem się w niezależnych warsztatach zaczynał się od 500zł a kończył na 1500zł w zależności od zakresu prac....
Ogólnie taką operację polecam wykonać szczególnie jeśli zamierzasz jeździć autem przez parę ładnych lat - wtedy zapominasz o problemie korozji w aucie ...dla przykładu powiem o lanosie moich rodziców z 98roku - jest on zabezpieczony właśnie w ten sposób i mimo praktycznie 15 lat na karku ma zero rdzy ...
Co do gwarancji ja swoje auto naprawiałem już a ASO ( wymiana stycznika w klapie i dołożenie tłumików drgań ) i nikt nie zanegował wykonania takiego zabezpieczenia - mówię o tym bo niektórzy twierdzili że traci się gwarancję po takiej operacji
Także sam zadecyduj ale ja ogólnie polecam coś takiego szczególnie w CRUZ gdzie niestety podwozie jest w znacznej mierze pokryte wyłącznie farbą podkładową (nadkola w całości są pokryte jedynie farbą podkładową - zero zabezpiecznia antykorozyjnego). Pamiętaj tylko abyś wybrał w miarę "suchy" miesiąc aby całe podwozie było w miarę suche....
krucyfiks - 2013-01-09, 19:54
Ja swojego potraktowałem zaraz po zakupie środkami w spreju z BOLLa. klik Całkowity koszt jakieś 200 zł.Również zdjąłem nadkola.Trzeba przyznać że jest kilka fragmentów podwozia nie pokrytych fabrycznie konserwacją i na tym polu GM ,jak i na kilku innych daje wyraźnie do zrozumienia że ta marka nie jest długowieczna jeżeli sami o nią dodatkowo nie zadbamy. Mówi się że dziś nie ma potrzeby konserwacji nowych samochodów,tak jak to robiono obowiązkowo kiedyś żeby auto trochę nam posłużyło,ale chyba nie zaszkodzi cruze-a dodatkowo przyprószyć od spodu. Nie wiem jak wygląda sprawa korozji w chevroletach po okresie większym niż pięć lat użytkowania, tutaj powinni wypowiedzieć się długoletni posiadacze tych czterech kółek.Wydaje się że za przykład mógłby posłużyć tak popularny model Lacetti czy Aveo.
pezet - 2013-01-10, 15:47
A czy nie jest tak, że dodatkowe zabezpieczenia mają sens tylko w samochodach bez ocynkowanej blachy? Z tego co wiem Cruze ma przynajmniej jednokrotnie ocynkowaną blachę, w przeciwieństwie do starszych modeli Chevroleta, więc porównanie w wiekowymi autami tego producenta nie musi być miarodajne.
Może ktoś z większą wiedzą ode mnie się wypowie, ale tak słyszałem więc wbijam kij w mrowisko
Kubusiek - 2013-01-11, 10:52
Ja wiem tyle ze warto wjechac na myjke taka co myje podwozie .... i od czasu do czasu ( pewno przeglad ) kuknac czy nie ma ubytkow w izolacji fabrycznej, konserwowac karoserie i jezdzic.
Anonymous - 2013-01-11, 16:58
Jeśli kupuje się samochód jako nowy, to tak naprawdę konserwuje się samochód dla drugiego właściciela
Bo nawet jak zacznie rdzewieć, to nim to stanie się problemem zdążymy sprzedać samochód
KAI - 2013-01-16, 18:32
Kubusiek napisał/a: | Ja wiem tyle ze warto wjechac na myjke taka co myje podwozie .... | Popieram. Trzeba się pozbyć soli, którą sypią na drogach.
Zajjack - 2013-04-23, 05:37 Temat postu: Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne Witam, z racji delikatnych zabiegów lakierniczych jakie mnie czekają (spoiler, malowanie logo) znajomy blacharz/lakiernik doradził mi iż należałoby dodatkowo zabezpieczyć nadkola i profile zamknięte?
Co sądzicie o czymś takim?
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie i 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki, które się ściąga i wtryskuję pod ciśnieniem jakiś preparat, nadkola wiadomo trzeba ściągnąć plastiki.
Progi i tak chyba będę delikatnie poprawiał gdyż jak już kiedyś pisałem przy pierwszej wymianie kół podnieśli samochód właśnie za progi z zdarli lakier od spodu.
Pytanie: Zabezpieczać czy nie?
A tak przy okazji - nowy test cruze'a
http://www.autogaleria.pl...ltz-at,758.html
Anonymous - 2013-04-23, 07:29
Zajjack napisał/a: | Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie |
Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK
Zajjack napisał/a: | 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron. |
Ta cena też jest OK
Zajjack napisał/a: | Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki |
Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki,
etac - 2013-04-23, 10:51
esjot napisał/a: | Zajjack napisał/a: | Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie |
Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK
Zajjack napisał/a: | 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron. |
Ta cena też jest OK
Zajjack napisał/a: | Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki |
Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki, |
Puszka bitexu w castoramie kosztuje prawie 50 zł, wiec 200 zł z materiałem to spoko. Jakbym miał blisko do niego sam bym oddal auto za takie pieniądze, bo wiem jaka to jest brudna robota.
Zajjack - 2013-04-23, 11:32
user_01 napisał/a: | esjot napisał/a: | Zajjack napisał/a: | Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie |
Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK
Zajjack napisał/a: | 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron. |
Ta cena też jest OK
Zajjack napisał/a: | Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki |
Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki, |
Puszka bitexu w castoramie kosztuje prawie 50 zł, wiec 200 zł z materiałem to spoko. Jakbym miał blisko do niego sam bym oddal auto za takie pieniądze, bo wiem jaka to jest brudna robota. | Mi robi po znajomości bo kilka razy ja załatwiałem mu różne rzeczy, wiec jest taniej gdyby robił dla zwykłego klijenta. Chyba się zdecyduję i to co da rade to zabezpieczę.
huri_khan - 2013-06-27, 10:55
W weekend chciałbym zabrać się za konserwacje i mam pytanie odnośnie nadkoli.
Jako że nadkola nie są zabezpieczone "barankiem", jest goła blacha (ewentualnie coś na bazie wosku), to wystarczy umyć, odtłuścić i psikać (lub mazać pędzlem) barankiem, czy dawać dodatkowo jakiś podkład antykorozyjny ?
Drugie pytanie odnośnie podłogi. Fabryczne zabezpieczenie nie ma oznak popękania, nic nie odchodzi.
Czy odtłuścić fabryczne zabezpieczenie i psikać dodatkowo barankiem ?
harcerski - 2013-07-13, 19:39
[quote="esjot"] Zajjack napisał/a: | Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie |
To bardzo mało. "Mój" warsztat krzyknął tysiaka więcej. Ale robota porządna, dokładnie wszystko zabezpieczone, więc może wcale nie wydałem za dużo
user_02 - 2013-08-04, 19:54
Taka konserwacja nie jest chyba wymagana? Znacie jakieś przypadki korozji w Cruzach???
argo123 - 2013-09-16, 15:50
Po jakim czasie najczęściej zaczynają się problemy z podwoziem?
|
|
|