To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Wyciek oleju z okolic głowicy

berza - 2012-12-23, 08:54
Temat postu: Wyciek oleju z okolic głowicy
Witam. Mam prośbe o pomoc. Patrząc na głowice od strony akumulatora tj. na róg głowicy, jest tam jakaś naklejka z kodem kreskowym i w tym miejscu pojawił mi się olej który ścieka po łaczeniu silnika ze skrzynią i leci sobie na dół i kapie. Boje się że to uszczelka pod głowicą, choć płynu nie ubywa ani nie przybywa. Miał z Was ktoś taki problem?
nieaktualne - 2012-12-23, 12:51

berza, zrób fotkę tego miejsca i pokaż.
berza - 2012-12-23, 14:16

ok. Tyle że to wczoraj powycierałem. Jak tylko znowu "nacieknie" zaraz wrzuce fotke. Dzięki za zainteresowanie.
user_02 - 2012-12-25, 13:26

berza napisał/a:
ok. Tyle że to wczoraj powycierałem. Jak tylko znowu "nacieknie" zaraz wrzuce fotke. Dzięki za zainteresowanie.

Zaznacz na tej fotce o które miejsce Ci chodzi - http://imageshack.us/phot...44/silnikn.jpg/


Prawdopodobnie jest to uszczelka pod pokrywą zaworów (zdarza się w lacetti) - był temat na forum ;-)

berza - 2012-12-28, 18:02

Przegoniłem auto przez Święta i okazało się że to nie olej tylko płyn chłodniczy. Wypłukiwał resztki oleju po wycieku z uszczelki pod pokrywą zaworów i inne syfy dlatego zasugerowałem się że to olej. W układzie chłodzenia mam płyn Prestone. Kupiłem uszczelniacz tej samej firmy i wlałem do obiegu. Wyciek zniknął. Tyle że w zborniku wyrównawczym zrobił mi się żur z kożuchem. Producent twierdzi że można ten uszcelniacz stosować nawet miedzy wymianami płynu jako środek zapobiegający ewentualnym wyciekom. Martwi mnie ten syf w płynie. Miał ktoś z Was doczynienia z podobnym albo tym samym uszczelniaczem? Czy tak ma być? Bo nie wiem czy szybko płukać i usuwać go z układu, choć niby pomógł. Na fotce zaznaczyłem miejsce wycieku. http://www56.zippyshare.com/v/67531713/file.html
user_02 - 2012-12-29, 23:59

berza, Mi to tak trochę wygląda na połączeniu silnik-skrzynia, ale to może wina foto-EDIT: doczytałem, to spływa po łączniu.
Szkoda, że nie masz foto tak jakby "od dołu" co tam cieknie.

Co do płynu to mam pytania:
Czy pod korkiem wlewu oleju jest jakaś maź (tzw. majonez)?
Czy w czasie pracy silnika w zbiorniczku wyrównawczym można zaobserwować "gazowaniu" płynu?

berza - 2012-12-30, 11:31

Seba, Twoje pytania idą w kierunku usczelki pod głowicą. Wykluczyłem ten problem. Miejsce wycieku jest jak pisałem wcześniej przy takiej naklejce z kodem kreskowym. Może to być to przypadkowe miejsce zbierania się tego płynu. Tam nie ma żadnych przewodów, może leciał z innego miejsca a poprostu tu, sie zbierał. Ale po wycieku już śladu nie ma. Gorzej co z tym uszczelniaczem? Chyba że po paru setkach przejechanych sie rozprowadzi dokładnie i osad zginie.
user_02 - 2013-01-18, 18:21

berza, Dziś podczas sprawdzania poziomu oleju, u siebie zauważyłem to samo :roll:
Dodatkowo zauważyłem, że oleju jest troszkę mniej niż zwykle - było na minimum.

Więc przyłączam się do pytania - "Co to przepuszcza ten olej?"

Foty:




[ Dodano: 2013-01-19, 17:15 ]
Dziś dolewałem oleju i zajrzałem dokładnie co to może cieknąć, i zastanawiam się czy nie leci to spod pokrywy zaworów, bo tam jest dość mocno mokro... drugie auto miało taki sam problem i i dopiero za 3 czy 4 podejściem udało się zrobić "porządnie" = sylikon+uszczelka + spiłowanie "tulejek" przez które wkręca się śruby. Tylko nie wiem czy w lacetti też są te tulejki.

nieaktualne - 2013-01-27, 15:04

SebaSRS napisał/a:
Tylko nie wiem czy w lacetti też są te tulejki.


Jeśli jest tam plastikowa pokrywa zaworów to tulejki są.


konradoo - 2013-01-27, 15:09

zdejmij pokrywę plastikową, zrób zdjęcie na większy obszar z dużą rozdzielczością, by można było się przyjrzeć. Jeśli to pokrywa leje, polecam uszczelkę Victor Reinz. Miałem "oryginalną" uszczelkę made for intercars - KOREA i to było lipne. Elring też długo super nie wytrzymał. Reinz jest już dłużej niż Elring i jest ok:) nie zapeszając.
user_02 - 2013-02-10, 23:30

Przyjrzałem się ostatnio, i owszem uszczelka pod pokrywą zaworów też jest wilgotna, ale raczej nie aż tak żeby kapało poniżej.

Więc ponawiam pytanie: Jakie uszczelnienie może ciec?

[ Dodano: 2013-02-11, 22:12 ]
Z sąsiedniego forum dostałem informację że to UPG, ale jeśli nie cieknie (A tylko się poci) to jeździć.

kucio1 - 2016-07-19, 12:16

Czy przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów są jeszcze jakieś orinig na śrubach??
Wolę się przygotować bo będę robił pod chmurką...

niczym_ryl - 2016-07-20, 09:44

kucio1 napisał/a:
Czy przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów są jeszcze jakieś orinig na śrubach??
Wolę się przygotować bo będę robił pod chmurką...


Tak, śruby są z oringami.

Generalnie warto wyposażyć się w nowy komplet tych śrub (może ktoś podpowie skąd?), gdyż zwilżone olejem bardzo łatwo łamią się przy dokręcaniu; trzeba mocno uważać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group