To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Nadwozie - Usuwanie oblodzenia przedniej szyby

kubaw - 2012-12-06, 12:16
Temat postu: Usuwanie oblodzenia przedniej szyby
Jest w miarę oczywiste, że każdy chciałby uniknąć skrobania. Niestety Cruze to nie Ford, więc nie ma ogrzewania przedniej szyby. :mrgreen: Intrukcja nakazuje natomiast uruchomić nawiew, przesunąć pokrętło w stronę ogrzewania i... włączyć klimatyzację! No właśnie. Po co się włącza klimatyzację? I czy ma to szansę zadziałać przy zimnym silniku?
KAI - 2012-12-06, 12:33

Klima osusza przez co pozwala pozbyć się wilgoci z samochodu. Usuwa zaparowanie.
W zimie to szczególnie ważne jeżeli nie chcesz skrobać szyby od środka.
Pozdr :)

krucyfiks - 2012-12-06, 12:42

Wiemy doskonale że przy kilku stopniowym mrozie i nie osłoniętej szybie skrobanie jest praktycznie nieuniknione ,jeśli w miarę szybko chcemy pozbyć się szronu lub zmarzliny z szyby.Nawet wspomniana podgrzewana przednia szyba musi mieść jakiś czas na rozgrzanie i stopienie lodu.Najlepszym rozwiązaniem jest jednak mata,do dostania za niewielkie pieniądze prawie w każdym hipermarkecie która w 100% uchroni nas od haratania i rysowania skrobaczką tak cennej przedniej szyby. Dzisiejsze szyby,niestety są mało odporne na zarysowania.
Jeśli chodzi zaś o to co pisze w instrukcji to ma to może jakiś sens. Załączając klimę w zimie silnik ma dodatkowe obciążenie, co za tym idzie szybciej się nagrzewa i pojawia się nieco wcześniej ciepłe powietrze z nawiewu. Idąc dalej klimatyzacja powoduje szybsze osuszanie szyby pozbywając się wilgoci od wewnątrz pojazdu.
Nie wiem czy coś się zmieniło w nowych rocznikach cruza ale w moim z 2010roku jak i inni koledzy z forum to potwierdzili, przy załączonym nawiewie przedniej szyby z automatu załącza się klima.Jest tylko jeszcze jeden szkopuł GM zastosował zabezpieczenie że gdzieś przy temperaturze w granicach już minus 5 stopni Celsjusza działa czujnik który nie pozwala załączyć sprężarki(klimatyzacji).Ja u siebie mam jeszcze jedną ciekawą rzecz której nie było do tej pory w silnikach benzynowych,może już to się zmieniło. Elektryczna nagrzewnica ,która działa przy odpaleniu zimnego auta i już na starcie ciepłe powietrze dociera do kabiny przez wentylator a wyłącza się gdy silnik już jest wstanie oddawać ciepło.

SanDiego - 2012-12-06, 19:34

Tyle że poniżej chyba minus 4 stopni klima nie działa i jeżeli szyba od wewnątrz jest zalodzona (ja tak mam regularnie, jeśli w dzień jest słońce, a z pracy wyjeżdżam po 17), to odladzanie trwa długo
dudus - 2012-12-06, 20:35

U mnie gdzies po minucie zaczyna splywac nic nie zmnieniam w ustawieniach tylko auto bez wlaczania klimy
Kubusiek - 2012-12-06, 23:55

W instrukcji nawiew szyba hot clima grzanie lusterek = funkcja rozmrazania 5 min dziala -15 testowane
plus drapanie. Polecam odmrazacz ( podnies wycieraczki stosuj odmrazacz )
czy warto az tak nad tym tematem gdybac ?? !! !! moze temat " do cruzowych ciekawostek" ?

indyk - 2012-12-07, 14:12

krucyfiks napisał/a:
Nie wiem czy coś się zmieniło w nowych rocznikach cruza ale w moim z 2010roku jak i inni koledzy z forum to potwierdzili, przy załączonym nawiewie przedniej szyby z automatu załącza się klima.
krucyfiks napisał/a:


W moim MY2012 nie włącza się klima z automatu przy nawiewie na czołową. Tzn, załącza się sprzężarka okresowo/cyklicznie (nie znam szczegółów przyjmijmy że 5min na 45min jazdy) ale nawet nie jest to sygnalizowane diodą na przycisku klimatyzacji. Info potwierdziłem w ASO, bo odczuwałem momentami dziki chłód przy nawiewie na czołową pomimo wyłączonej klimy.

Kubusiek - 2012-12-07, 14:19

http://fanklub.chevrolet....opic.php?t=1068 bylo juz o tym.......
C77 - 2012-12-10, 17:48

kubaw, :arrow: Google: Jää-Murska :twisted:
pelaswww - 2012-12-12, 15:09

do krucyfiks

ja w temacie elektrycznej nagrzewnicy, jestem dosyć świeżym posiadaczem hb 1.8 LPG, od września, 3,5 tyś km przejechane. powoli przerabiam wszystkie bolączki Cruza opisane tu na forum: czujnik/wskaźnik paliwa opadający, brak temp zewnętrznej na wyświetlaczu, zaliczyłem również dwie wymiany pompy wspomagania czego na forum na razie nie widziałem.

Ale do rzeczy. nie dam sobie ręki uciąć, ale wydaje mi się, pamiętam, że pierwszego dnia po odbiorze z salonu byłem mocno zszokowany kiedy załączyłem funkcję odmrażania przedniej szyby (tak dla testu), nawiew włączył się na największą prędkość, a z kratki buchnęło ciepłe powietrze (na zimnym silniku). tak to przynajmniej pamiętam. zastanawiałem się wtedy jak to w zimie będzie jak takim ciepłym powietrzem buchnę na szybę, która z drugiej strony ma np -10 stopni. pajączek murowany. potem funkcji z racji pory roku nie używałem. po powrocie z drugiej wymiany pompy zniknęła temp zewnętrzna z wyświetlacza no i funkcja odmrażania w formie jaką zapamiętałem. teraz odmrażanie działa z prędkością nawiewu jak na pokrętle i temperaturą stopniowo wzrastającą wraz z rozgrzewaniem silnika. w serwisie powiedzieli, że tak ma być, że wszystkie, które stoją na placu tak mają.

i tu się rodzi pytanie: pamięć mi szwankuje, czy coś "przez przypadek" podczas serwisowania pompy wyłączyli w elektronice ?? ?

mario78 - 2012-12-12, 15:25

Elektryczne nagrzewnice są chyba tylko w dieslach, a u Ciebie jest benzyna więc o pęknięcie przedniej szyby nie musisz się martwić ;-) .
pelaswww - 2012-12-12, 16:06

no właśnie, napisałeś "chyba", a ja też nie mam pewności czy dobrze pamiętam

[edit]

... idzie to jakoś sprawdzić poza serwisem, bo oni jak zacięta płyta, że wszystkie tak mają...
ktoś z kolegów może ma interfejs (tylko czy grzebanie zostawi ślad ? dopatrzą się i powiedzą, że po gwarancji)

krucyfiks - 2012-12-12, 17:13

PTC (Positive Temperature Coefficient) - zamiana energii elektrycznej na cieplną o mocy do 1,6 kW dla 12DCV - działa przy uruchomionym silniku pojazd w pierwszej fazie dogrzewania kabiny ,później funkcję ogrzewania przejmuje grzejnik (nagrzewnica)zasadnicza.
GM stosuje opcjonalnie(nawet w silnikach benzynowych) . Niestety seryjnie montowane tylko w pojazdach z silnikami Diesla, które przy ujemnej temperaturze potrzebują zdecydowanie więcej czasu by osiągnąć odpowiednią ciepłotę silnika a potem jeszcze to ciepło oddać do układu ogrzewania. Właśnie tu stosowane są dodatkowe nagrzewnice elektryczne PTC. Nagrzewnice zapewniają szybsze nagrzanie wnętrza pojazdu przy niskiej temperaturze na zewnątrz.Są dwa rodzaje -mokrePTC (starsze rozwiązanie) ,czyli takie które nagrzewają płyn chłodniczy,a za razem silnik jak i wnętrze pojazdu,zamontowane na krótkim obiegu.>> SuchePTC << montowana jest w obudowie nagrzewnicy za nagrzewnicą cieczową wewnątrz pojazdu.Całkowita moc użyteczna nagrzewnicy elektrycznej zależy od sygnałów wejściowych modułu sterowania i od czujnika temperatury na zewnątrz.U mnie po przekręceniu pokrętła na ciepło objawia się to delikatnym wzrostem obrotów silnika,czyli nagrzewnica załączona ,po powrocie pokrętła na zimne obroty spadają.
Oto warunki jakie jeszcze muszą być spełnione aby PTC się załączyło:

1.obroty silnika powyżej 700 obr/min

2.temperatura powietrza poniżej +5 st C.

3.temperatura silnika poniżej 70 st C.

4. czas działania PTC - max. 60 min.

5.napięcie aku powyżej 12,5 V (czyli gdy alternator pracuje )
( PTC wyłączy się kiedy napięcie aku spadnie poniżej 8,9 V. )

Taka nagrzewnica... ...jest możliwa do do kupienia i założenia indywidualniehttp://autokacik.pl/showf...&fpart=all&vc=1
Zastosowanie PTC w autach z napędem elektrycznymhttp://translate.google.p...WKfCL4gSA7oHICQ

Jest jeszcze coś takiego...DEFA

Ogrzewacz wnętrza (w zależności od rozmiarów wnętrza pojazdu, 1350W, 1400W, 2000W.)
Ogrzewanie wewnętrzne DEFA jest zaprojektowane specjalnie do użycia w samochodach i posiada bezpieczniki, które chronią przed przegrzaniem lub pożarem. Nowa technologia zastosowana w elemencie grzewczym, z samoregulującą się mocą wyjściową zależną od temperatury otoczenia, przy niskich temperaturach zapewnia wysoką moc, której zużycie stopniowo maleje wraz ze wzrostem temperatury wnętrza samochodu. Naszym celem było stworzenie niewielkich grzejników wewnętrznych, które niezauważalnie komponują się z wnętrzem samochodu. Użycie osobnych wsporników ułatwia instalację ogrzewania wewnętrznego.
Cel stosowania: zapewnia komfortową temperaturę wnętrza pojazdu, usuwa śnieg i lód z szyb.http://www.intercars.com....?id=31&lang=PL&

news_ - 2012-12-12, 19:06

krucyfiks napisał/a:
Niestety fabrycznie montowane tylko w pojazdach z silnikami Diesla, które przy ujemnej temperaturze potrzebują zdecydowanie więcej czasu by osiągnąć odpowiednią ciepłotę silnika a potem jeszcze to ciepło oddać do układu ogrzewania. Właśnie tu stosowane są dodatkowe nagrzewnice elektryczne PTC. Nagrzewnice zapewniają szybsze nagrzanie wnętrza pojazdu przy niskiej temperaturze na zewnątrz.>> PTC << montowana jest w obudowie nagrzewnicy za nagrzewnicą cieczową.Całkowita moc użyteczna nagrzewnicy elektrycznej zależy od sygnałów wejściowych modułu Moduł sterowania i od czujnika temperatury na zewnątrz.U mnie po przekręceniu pokrętła na ciepło objawia się to delikatnym wzrostem obrotów silnika,czyli nagrzewnica załączona ,po powrocie pokrętła na zimne obroty spadają.
Oto warunki jakie jeszcze muszą być spełnione aby PTC się załączyło:

1.obroty silnika powyżej 700 obr/min

2.temperatura powietrza poniżej +5 st C.

3.temperatura silnika poniżej 70 st C.

4. czas działania PTC - max. 60 min.

5.napięcie aku powyżej 12,5 V (czyli gdy alternator pracuje )
( PTC wyłączy się kiedy napięcie aku spadnie poniżej 8,9 V. )

Taka nagrzewnica... ...jest możliwa do do kupienia i założenia indywidualniehttp://autokacik.pl/showf...&fpart=all&vc=1
Zastosowanie PTC w autach z napędem elektrycznymhttp://translate.google.p...WKfCL4gSA7oHICQ

Jest jeszcze coś takiego...DEFA
Obrazek
Ogrzewacz wnętrza (w zależności od rozmiarów wnętrza pojazdu, 1350W, 1400W, 2000W.)
Ogrzewanie wewnętrzne DEFA jest zaprojektowane specjalnie do użycia w samochodach i posiada bezpieczniki, które chronią przed przegrzaniem lub pożarem. Nowa technologia zastosowana w elemencie grzewczym, z samoregulującą się mocą wyjściową zależną od temperatury otoczenia, przy niskich temperaturach zapewnia wysoką moc, której zużycie stopniowo maleje wraz ze wzrostem temperatury wnętrza samochodu. Naszym celem było stworzenie niewielkich grzejników wewnętrznych, które niezauważalnie komponują się z wnętrzem samochodu. Użycie osobnych wsporników ułatwia instalację ogrzewania wewnętrznego.
Cel stosowania: zapewnia komfortową temperaturę wnętrza pojazdu, usuwa śnieg i lód z szyb.



I to by sie zgadzalo. Zastanawialem sie dlaczego w moim dieslu robi sie tak szybko cieplo w porownaniu z poprzednim samochodem.

A przy zakupie nikt o tym nie wspomnial a to bradzo wazny argument :)


Potwierdzam, PTC dziala bardzo sprawnie.

dudus - 2012-12-12, 22:08

A ja wlasnie dzisiaj sprawdzilem i faktycznie leci ciepelko jak cholera po 10s nie wiem jak w inny wypsarzeniu ale u mnie jest ma LT PLUS PREMIUM


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group