To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - LPG 1.8 - BRC Sequent 24.11 - migaj?ce diody

Avatar - 2012-12-04, 23:46
Temat postu: LPG 1.8 - BRC Sequent 24.11 - migające diody
Witam!

Podczas wieczornej jazdy (a teraz o to nie trudno) zauważyłem że podczas jazdy na LPG dosyć często zdarza się sytuacja w której na kontrolerze LPG gasną mi wszystkie diody, migają itp ciekawostki.

Dla przykładu jadąc na gazie zapalona jest dioda sygnalizująca jazdę na gazie (zielona - LPG, czerwona - Pb, zielono-czerwona - moment przełączania Pb -> LPG) i pali się światłem zielonym oraz poniższe diody wskazują poziom gazu np. 3 z 4 diod więc wszystko jest OK.
Obojętnie, jadę spokojnie (4 lub 5 bieg - 2000 - 2300 obrotów) czy też przyśpieszam, zdarza się sytuacja w której gasną wszystkie diody po czym zapala się dioda wskazująca tryb pracy światłem czerwono-zielonym (czyli faza przęłączania Pb -> LPG) oraz po chwili zielona.
Cały proces trwa może 1 - 2 sekundy.
Czasami zdarza się stan w którym świeci się tylko dioda czerwono-zielona (czyli stan przełaczania) pali się nawet 5-10 sekund zaś diody wskazujące poziom gazu w zbiorniku w ogóle się nie świecą.
Podczas całego tego cyrku nie odczuwam żadnego szarpania ani nic podobnego wiec wnioskuje ze albo LPG albo Pb cały czas jest podawane do silnika i nic go nie dusi ale tak naprawdę nie wiem czy w trakcie świrowania układu jadę w końcu na LPG czy Pb bo tak naprawdę w ogóle nie czuć tego przełączenia nawet gdy jest prawidłowe.
Zauważyłem to dopiero teraz a mamy temperatury od 2 do -1 stopnia Celsjusza.
Podejrzewam że albo jest problem na jakichś połączeniach tylko między elementem do sterowania układem czyli tym co mam w kabinie a resztą instalacji LPG (co by oznaczało tylko błędne wskazania ale prawidłową pracę LPG ogólnie), albo coś zostało zmaszczone przy montażu LPG i gdzieś na złącza dostaje się wilgoć co wychodzi teraz przez temperaturę.

Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Zauważyłem to dziś (Pb w zbiorniku - FULL, LPG - FULL).

indyk - 2012-12-04, 23:54

U mnie działo się podobnie - winna była kostka na końcu przewodu wpinana w sterownik trybu pracy (ówże właśnie z diodami, sygnalizujący tryb pracy i (teoretycznie) ilość LPG). Odrobina dobrej woli, klej topliwy i wolny kwadrans pozwoliły mi się uporać z uciążliwością bez wizyty w ASO.
Poruszaj delikatnie tym sterownikiem i patrz czy diody "wariują" - jeżeli tak, to masz problem rozwiązany.

endriu333 - 2012-12-05, 08:09

kolega "indyk" ma 100% racji - gdzieś nie ma styku i to nie jest normalne - jeśli masz zacięcie techniczne to działaj sam ( pewnie bardziej owocnie niż ASO ) a jeśli nie - no cóż męczyć ASO do bólu aż to naprawią bo to jest ewidentna USTERKA a to że nie szaprie przy przełanczaniu - no cóż tak już mają 4 generacje LPG - gdyby szarpało oznaczałoby totalny brak wiedzy zakładu montującego instalację LPG...
indyk - 2012-12-05, 22:07

Endriu, w jednym z serwisów (nie wymienię z nazwy bo ich lubię i nie mam z nimi problemów - ale może dlatego że mam ponad 30 chevy'ch), mają intelektualistę wybitnego od montażu LPG. Koleś sobie wymyślił miejsce do montaży sterownika na obudowie drążka zmiany biegów i nie ważne że brakuje mu 20cm przewodu - rozcina i lutuje "sztukówkę" :) zamiast przenieść sterownik w inne miejsce :)
opoka - 2012-12-06, 18:08

Podobne objawy miałem w lacettim. Instalacja BRC .W czasie jazdy, przy rozruchy migały wszystkie lampki poziomu .Sugerowano w serwisie wymianę czujnika poziomu. Ale skończyło ,sie na wymianie komputera.
Avatar - 2012-12-08, 12:05

Ja mam wskaźnik stanu LPG zainstalowany obok kolumny kierownicy (po jej lewej stronie) można powiedzieć że między włącznikiem świateł a kolumna kierownicy. Mam nadzieje że nic nie polutowali "na wariata" :) Problem ze stykiem jest bezpośrednio na złączu przy "sygnalizatorze LED", wsadziłem łapę za plastiki obok kolumny kierownicy i jak ruszam tymi kabelkami które idą do sygnalizatora to się zaczyna cyrk :) Także spróbuję jakoś ten "sygnalizator LED" zdemontować i zobaczymy czy na samym złączu jest problem czy gdzieś na kabelku.
indyk - 2012-12-08, 15:29

Ten "sygnalizator" jest po prostu wsunięty. Delikatnie go podważ i wyjmiesz bez problemu.
andip - 2013-01-28, 13:46

U mnie działo się to samo. Usterka zanikła, gdy wyciągnąłem wyłącznik z diodami, rozpiąłem wtyczkę, potraktowałem spay'em do styków elektrycznych. Do dzisiaj działa poprawnie. Prawdopodobnie kiedyś powróci, wówczas trzeba powtórzyć w/w operację. To połączenie jest po prostu za delikatne, styki łatwo śniedzieją.
Avatar - 2013-01-28, 22:07

Ja swój po prostu wyjąłem i się okazało że jakiś pacan tak to osadził ze kable były napięte jak cholera i ciągnęło kable ze złącza, poluzowałem nieco kabelki żeby pozostawić tam chociaż ciut swobody i od tego czasu nie mam problemów. Przynajmniej nie zauważyłem bo ostatnio mało jeżdżę po zmroku.
Olimp - 2013-02-06, 22:03

Ja miałem to samo. Docisnąłem wtyczkę i pomogło,a w ASO kazali mi zostawić auto na 3 godz.choć dwa dni wcześniej stwierdzili ze wymienią wskaznik w 5 min
marekt81 - 2013-09-18, 18:45

Czy ktoś z was miał problem z nieprawidłowym wskazaniem ilosci gazu ? autko przejechało ponad 200km a zgasła 1 dioda. Pływak się nie zawiesił bo sprawdzałem na wskaźniku i jest już prawi na rezerwie. Czasami diody normalnie gasna, a czasami się zawiesza. Problem się zaczął po około 3000km przebiegu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group