To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Kontrolka awarii poduszek powietrznych

Grzywacz - 2012-11-25, 14:42
Temat postu: Kontrolka awarii poduszek powietrznych
Witam,
Po włożeniu kluczyka i jego przekręceniu, standardowo zapalają się wszystkie kontrolki (no prawie), następnie gasną. Z tego co wiem, nie powinny nigdy żadne gasnąć jednocześnie. Jednak w moim przypadku kontrolka poduszek powietrznych gaśnie zawsze równo z kontrolką temperatury płynu chłodzącego. Moglibyście zerknąć czy u Was jest podobnie?? Bo słyszałem o takich prostych sposobach maskowania awarii (braku) poduszek powietrznych poprzez podłączanie kontrolki poduszek do innej kontrolki.

Pozdrawiam,
Marcin

Komierowski - 2012-11-27, 19:58

Witaj Marcinie,
Nigdy nie slyszalem o takich oszustwach.Tutaj sa niedopuszczalne.
Ale sugerujac sie Twoim pytaniem zadalem sobie trud i dokladnie sprawdzilem.Faktycznie masz racje wszystko gasnie kolejno od prawej strony na panelu do lewej zostaja tylko cisnienie oleju,ladowanie batteri,check engine.Jest tego okolo 14 sztuk nie liczylem.Poduszki gasna w polowie tej iluminacji.Wszystkie systemy trakcyjne chekuja sie po koleji,nawet servo olejowe.
To co nadmieniasz faktycznie takie podlaczenie moze i to napewno daje wiadomosc ze napiecie sie pozycza z innego urzadzenia.
Masz dwie mozliwosci;
1-auto moglo byc w sytuacji ze zadziala poduszka,albo zostala ukradziona i wsadzona do ijnnego auta za nieduza oplata.Sprawdz to gdyz ryzykujesz zyciem.Poduszki sa pierunsko drogie.
2- albo zostala ukradziona na ulicy tak jak dawniej kradziono radia.W Szwecji jest ztym problem gdyz przyjezdzaja ekipy" fachowcow"z Szczecina lub innych miast z kraju i sie specjalizujaa w okradaniu aut z;
Katalizatory,rury wydechowe glownie minibusy.
Poduszki Air Bag,skorzane tapicerki a nawet alternatory i inne czesci z silnikow.Ostatnio sie uspokojilo gdyz siedza pod kluczem.Informacje z prasy codziennej.
Pzdr.Chepika 215.

Grzywacz - 2012-11-29, 23:54

Dzięki za info, choć trochę mnie zmartwiła Twoja odpowiedź. Spróbuję w wolnej chwili pogrzebać w kablach i sprawdzić, czy rzeczywiście moja kontrolka poduszek jest połączona z inną...

Pozdrawiam,
Marcin

Komierowski - 2012-11-30, 16:48

Grzywacz jak bedzieezz sprawdzal niestety musisz odlaczyc akumulator od instalacji.
Jedno zwarcie na ktoryms z kontaktow od poduszek moze dojjc do tragedi. W mojej wersji jest 6 poduszek i naprawde trzeba byc ostroznym.Kiedys w pracy odpalalem poduszke nie wybuchnitea z akumulatora.Explozja na 4 fajery.
Pzdr.Chepicka.

Grzywacz - 2013-10-24, 23:14

Sprawa się wyjaśniła po podłączeniu się i sprawdzeniu błędów. Był zgłoszony błąd: za niskie napięcie akumulatora. Mogła się kiedyś zdarzyć taka sytuacja, że był wymieniany akumulator albo po prostu odpinana klema i system obsługujący poduszki zgłosił błąd. Po jego wykasowaniu check'uje się prawidłowo - jest 6 mrugnięć.
iMagic - 2016-01-13, 16:57

Temat już nieaktualny ale może komuś się przydać w przyszłości. U mnie też kontrolka poduszki zaczęła świecić. Pojechałam do elektronika, wykasował błąd i był tydzień spokoju. Po przeszukaniu wszystkich forów internetowych wszyscy pisali, że na pewno to wina złącza pod fotelem pasażera. Wyczyściłem wszystkie złącza i nic. Dla uniknięcia kolejnej oplaty za kasowani błędów kupiłem kabel VAG za 25 zł na allegro oraz ściągnęłam rosyjski program chevrolet explorer z częściowym tłumaczeniem na polski znalezionym w sieci. Po podpięciu pokazał błąd przedniej poduszki powietrznej. Po rozebraniu cześć deski rozdzielczej i wyczyszczeniu złącza poduszki kontrolka zgasła. Jednak po włączeniu samochodu zamiast migać kilka raz zapalała się i gasła. W instrukcji TIS przeczytałem, że jeżeli komputer nigdy nie zdiagnozował błędu poduszki to kontrolka będzie migać 6 razy. Jeżeli w pamięci ma jakiś błąd który został wyeliminowany będzie zapalać się i gasnąć. Za pomocą kabla wykasowałem błędy i teraz kontrolka miga 6 razy po włączeniu zapłonu a potem gaśnie - czyli wszystko działa prawidłowo.
Komierowski - 2016-01-28, 17:30

Wracam do kontrolek,rowniez mialem zapalenie sie poduszki ale w momencie jak wtrakcie startu napiecie wynosilo 9,9V mierzone oscyloskopem.Po wymienie pojechalem na zgaszenie kontrolek do mojej starej firmy.bylo zapytanie kompa o baterie.potwierdzilem ze tak zgaszono i bylo tydzien okej.Wiazlem wkufsze duzy lewar.Przyhamowalem dosc ostro ,lewar przywalil w tylk´n siane od foteli,nastapilo zaplenie sie lmpki kontrolnej przy gaszeniu komp sie zapytal czy cos twrdeo nie uderzylo w tylna sciane.Zgadzalo sie.Jest obecnie okej. Lewar woz<e w starej ltniczej torbie podroznej.Nie lata jak kupujacy po pustym sklepie.
Pozdr. Chepicka 215



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group