To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - System START-STOP

KAI - 2012-11-16, 20:00
Temat postu: System START-STOP
W moim Cruze 1.4 Turbo jest system stop-start.

Oczywiście mogę go sobie ręcznie wyłączyć po każdym odpaleniu silnika.
Ale czasem o tym zapominam.
Teraz jak zrobiło się zimno załącza się często.

Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego jako domyślnie wyłączone?

2 sprawa
W instrukcji niby napisali, że "Bezpośrednio po zakończeniu jazdy
na autostradzie włączenie funkcji. Autostop może być niemożliwe."

Czy to oznacza, że ten stop-start nie uszkodzi turbiny poprzez wyłączenie silnika, który wcześniej pracował na wysokich obrotach na autostradzie?

etac - 2012-11-16, 20:06
Temat postu: Re: System stop-start
KAI napisał/a:
W moim Cruze 1.4 Turbo jest system stop-start.

Oczywiście mogę go sobie ręcznie wyłączyć po każdym odpaleniu silnika.
Ale czasem o tym zapominam.
Teraz jak zrobiło się zimno załącza się często.

Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego jako domyślnie wyłączone?

2 sprawa
W instrukcji niby napisali, że "Bezpośrednio po zakończeniu jazdy
na autostradzie włączenie funkcji. Autostop może być niemożliwe."

Czy to oznacza, że ten stop-start nie uszkodzi turbiny poprzez wyłączenie silnika, który wcześniej pracował na wysokich obrotach na autostradzie?



Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli.

KAI - 2012-11-16, 20:12
Temat postu: Re: System stop-start
user_01 napisał/a:

Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli.

No właśnie nie jestem pewien czy to działa.
Ten zapis z instrukcji nie precyzuje co znaczy, że włączenie może być niemożliwe.

A ja kiedy tylko pamiętam to wyłączam to dziwactwo.
Na trasach pamiętam. A na mieście zdarza mi się zapomnieć i się wtedy włącza i mnie wkurza.

Bo to dodatkowo ogranicza możliwości eksploatowania pewnych systemów elektron. w aucie - normalne skoro nie ma włączonego silnika.

Ja turbinę zawsze chłodzę z 5 min po autostradzie i minimum 2 min po normalnej jeździe.
Mam taki nawyk już od czasu mojego pierwszego diesla z turbo.

A w ogóle to już wiem, że po zakończeniu gwarancji to będzie pierwsza rzecz, z którą pójdę do elektryka - poproszę o domyślne wyłączenie.

Jak wybierałem wersję - ostatecznie padło na LT.
Zapytałem: co to jest? I mówię, że ja tego nie chcę.

Niestety nie dało się z tego zrezygnować... :(

mario78 - 2012-11-16, 20:20

Ja się cieszę że nie mam tego ustrojstwa, które tak naprawdę wprowadzili żeby móc wpisać niższe spalanie w katalogach i niższą emisję CO2.
KAI - 2012-11-16, 20:26

Czasem mam wrażenie, że wszystko co producenci samochodów wprowadzają z powodów "ekologicznych" jest tylko wrzodem na d... i problemem.

EGR, DPF i teraz jeszcze ta bzdura...

etac - 2012-11-16, 20:39
Temat postu: Re: System stop-start
KAI napisał/a:
user_01 napisał/a:

Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli.

No właśnie nie jestem pewien czy to działa.
Ten zapis z instrukcji nie precyzuje co znaczy, że włączenie może być niemożliwe.

A ja kiedy tylko pamiętam to wyłączam to dziwactwo.
Na trasach pamiętam. A na mieście zdarza mi się zapomnieć i się wtedy włącza i mnie wkurza.

Bo to dodatkowo ogranicza możliwości eksploatowania pewnych systemów elektron. w aucie - normalne skoro nie ma włączonego silnika.

Ja turbinę zawsze chłodzę z 5 min po autostradzie i minimum 2 min po normalnej jeździe.
Mam taki nawyk już od czasu mojego pierwszego diesla z turbo.

A w ogóle to już wiem, że po zakończeniu gwarancji to będzie pierwsza rzecz, z którą pójdę do elektryka - poproszę o domyślne wyłączenie.

Jak wybierałem wersję - ostatecznie padło na LT.
Zapytałem: co to jest? I mówię, że ja tego nie chcę.

Niestety nie dało się z tego zrezygnować... :(


Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF.

KAI - 2012-11-16, 20:51
Temat postu: Re: System stop-start
user_01 napisał/a:

Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF.


Wg instukcji do J300 - str. 238:
"Gdy włączona jest funkcja Autostop, pewne funkcje elektryczne, takie jak
dodatkowe ogrzewanie elektryczne lub ogrzewanie tylnej szyby, zostają
wyłączone lub przełączone w tryb oszczędzania energii. Prędkość dmuchawy układu klimatyzacji jest zmniejszana w celu oszczędzania energii."

C77 - 2012-11-20, 19:25

KAI napisał/a:
EGR, DPF i teraz jeszcze ta bzdura...


No ale nie mów, że masz EGR'a w 1.4T :shock: :mrgreen:

etac - 2012-11-20, 19:30
Temat postu: Re: System stop-start
KAI napisał/a:

Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF.


Wg instukcji do J300 - str. 238:
"Gdy włączona jest funkcja Autostop, pewne funkcje elektryczne, takie jak
dodatkowe ogrzewanie elektryczne lub ogrzewanie tylnej szyby, zostają
wyłączone lub przełączone w tryb oszczędzania energii. Prędkość dmuchawy układu klimatyzacji jest zmniejszana w celu oszczędzania energii."[/quote]


Jezdziłem i wiem ze jak spadnie temperatura lub wzrosnie latem silnik sie załacza, stad słowo ograniczone działanie, ale nie jej brak. Wiec ja bardzo chetnie bym takie cos chciał miec w swoim samochodzie.

KAI - 2012-11-20, 19:36

C77 napisał/a:

No ale nie mów, że masz EGR'a w 1.4T :shock: :mrgreen:

Miałem kiedyś Opel Corsa B 1.4 60 KM ;)

Wywalało błąd na sondzie lambda. Zapalała się lampka check-engine i palił 100/100.
A wszystkiemu winny był zapchany EGR. Zanim to odkryłem poszło full siana.

Wtedy przestałem lubić ekologiczne wynalazki.

Pozdr :)

user_01 napisał/a:

Jezdziłem i wiem ze jak spadnie temperatura lub wzrosnie latem silnik sie załacza, stad słowo ograniczone działanie, ale nie jej brak. Wiec ja bardzo chetnie bym takie cos chciał miec w swoim samochodzie.

OK. Ja nie wiem - bo zawsze to wyłączam. Przeczytałem tylko to w instrukcji.
A dlaczego chciałbyś to mieć - żeby obniżyć spalanie czy dla eko?

facet - 2013-03-20, 20:00

wyłaczyc domyslnie nie mozna a le na stałe to tak --są na to sposoby, ale to po gwaracji
setka - 2013-04-21, 16:24

mario78 napisał/a:
Ja się cieszę że nie mam tego ustrojstwa, które tak naprawdę wprowadzili żeby móc wpisać niższe spalanie w katalogach i niższą emisję CO2.


w polsce to pewnie bzdura ale w uk juz nie... od takich pierdulek zalezy koszt ubezpieczenia a przede wszystkim wysokosc podatku drogowego jest liczona m.in. na podstawie spalania CO2. dlatego ja zaluje ze ktso w mojej wersji nie doplacil paru funtow za ten dodatek.

huri_khan - 2013-04-21, 16:33

setka napisał/a:
wszystkim wysokosc podatku drogowego jest liczona m.in. na podstawie spalania CO2


W Polsce podatek drogowy masz w paliwie, im więcej tankujesz tym więcej go płacisz.

C77 - 2013-04-21, 18:55

Spokojnie panowie, od 2015 roku wszystkie nowe auta w Polsce będą musiały mieć ten system :twisted:

Podziękujcie Radzie Eurokołchozu :mrgreen:

wbss - 2014-04-21, 21:09
Temat postu: START-STOP
Jestem od paru dni posiadaczem TRAXA 1,6 wersja LT i zauwazylem gdy jest wylaczony silnik przez system START-STOP wskazowka obrotomierza ustawia sie na pozycji AUTOSTOP i nie swieci sie juz zadna kontrola, natomiast w instrukcji pisze ze powinna zaswiecic sie lampka wcisniecia pedalu sprzegla.Ciekawe jak jest to rozwiazane w CRUZACH???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group