To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Orlando z LPG

weissmann - 2014-08-11, 20:04

Witam, mam kilka pytań. Posiadam Orlando LS+ 1.8 z instalacją BRC Sequent Plug&Drive. Od jakiegoś czasu nie "odbija" zawór przy tankowaniu do pełna, rozumiem że to nie jest sytuacja normalna i zawór powinien odcinać? Druga sprawa to zbiornik - jest na nim napisane 50L, max. wypełnienie 80%. Ile powinno się tankować paliwa? Rozumiem że 40l, obecnie jest to 44-45l, czyli zdecydowanie za dużo, obawiam się, żeby z tego nie wynikły jakieś problemy.
Jakie są dopuszczalne wahania napełnienia zbiornika przy zimie/lecie, tzn. ile więcej lub mniej litrów może wejść do zbiornika w różnej porze roku?

wszim - 2014-08-11, 21:19

Mam ten sam problem. Na początku lałem ok 42L i zawór odbijał. Od jakiegoś czasu przestał i odbijać raz na jakiś czas albo odbija późno około 45L. Machnąłem na to ręką na razie lub wręcz jest mi na rękę te dodatkowe kilka litrów. Zbiornik ma niezależny zawór bezpieczeństwa który upuści gaz gdyby doszło do nadmiernego ciśnienia. Taka sytuacja mogłaby nastąpić gdybyś zatankował na full bez poduszki albo z bardzo małą poduszką gazu w niskiej temperaturze a potem od razu zostawił auto i temperatura by wzrosła. Rozszerzalność cieplna LPG jest dość spora. Między zimą a latem może to być z ok 1L na zbiorniku.
kubab - 2014-08-12, 16:09

Potwierdzam objawy - mi również dość często nie odbija na zaworze. W serwisie przy przeglądzie zgłosiłem ten temat, sprawdzili sam zawór i stwierdzili, że wszystko jest OK. Ogólnie mi to za bardzo nie przeszkadza.
jaco33 - 2014-09-17, 22:32

Mam tak samo, czasami odbija, częściej nie. już się do tego przyzwyczaiłem, chyba nie ma to wpływu na bezpieczeństwo
nekroskop - 2014-09-21, 13:10

U mnie jest podobnie.
Wczoraj zapytałem w serwisie Czakram i dostałem taka odpowiedź , że w zbiornikach podwieszanych taka sytuacje będzie mieć miejsce, odbijać będzie na stacjach gdzie ciśnienie na pompie jest niższe, a gdzie jest wyższe to będziemy obserwować zwolnienie.

wszim - 2014-09-21, 13:16

A nie na odwrót? <mysli>
nekroskop - 2014-09-21, 16:00

To samo przyszło mi zaraz namyśl :-) ale Pan tłumaczył mi , że to przez wielozawór , który chyba jest przy zbiorniku i jak jest niższe to ze względu na różnice ciśnień zatrajkota a jak wyższe to tylko spowolni ładowanie gazu.
Odrazu mówię , że sie nie znam :-)

Orland18 - 2015-05-27, 13:08

Witam! Mam pytanie do forumowiczów posiadających zagazowane Orlando tzn. instalacja gazowa założona do silnika z nieprzystosowaną głowicą(miękką), jak się sprawują te silniki i czy występują awarie??
C77 - 2015-05-27, 23:09

Orland18, jeśli nie będziesz kontrolował luzów zaworowych to jest duże prawdopodobieństwo że po 60.000 głowica padnie.
Były już takie przypadki.

Orland18 - 2015-05-28, 10:27

Dzięki za odpowiedź. Ale jeżeli była by możliwość to jakieś konkrety, czy ktos ma założona tą inst. gaz. i ile już przejechał, czy wyst. awarie itp.
Robbo - 2015-06-21, 18:46

Czy ktoś znalazł sposób na usunięcie usterki
Zapalanie kontrolki silnika (check engine ) na pomarańczowo z jednoczesnym zerowaniem wskaźnika paliwa oraz zerowaniem wskazań ilości przejechania dystansu na posiadanym paliwie. Usterka zanika gdy zostanie wyłączony i załączony zapłony. Gdy ta operacja jest wykonana bez włącznie wskaźnik paliwa wraca do wskazań przed usterką, a gdy operację tą przesuniemy w czasie następuje powolne przeliczanie ilości paliwa i dystansu jaki może być przejechany na tym paliwie.
W serwisie poinformowali że jest kod P1 i nic z tym się nie da zrobić Instalacja dedykowana przez BRC. Przejechane 30 tyś km bez uwag

Remig - 2015-07-21, 16:33

do silnika w orlando nie z nieprzystosowanymi gniazdami zaworowymi bo tu chodzi o gniazda zaworowe nie o głowicę trzeba dołożyć urządzenie które nazwywa się "lublifikator" ma on zbiorniczek z płynem który te gniazda samruje koszt niewieli a ryzyko znika.Kolega ma orlando właśnie z tą zabawką przebieg 120 tys km na gazie i zero problema
Robbo - 2015-07-21, 21:28

Sprawa oczywista dotyczy obniżenia temperatury ale problem z zerwaniem poziomu paliwa pozostaje! :cry:
nekroskop - 2016-01-24, 20:16

Mam taki problem podczas jazdy zapala mi się wskaźnik kontroli trakcji ( samochodzik z poślizgiem )
czasem w parze z mrugającym silnikiem, żadnych spadków mocy nie ma może leciutko wyczuwalne poszarpywanie ale generalnie słabo wyczuwalne.
Wszystko to dzieje się po przejechaniu kilkunastu kilometrów na gazie w okolicach 80 km/h.
Powyższe nie występuje podczas jazdy na benzynie oraz nie wywaliło mi przez 150-200 km podczas jazdy na autostradzie 130 km/h , gdy zaczęło się hamowanie i jazda do świateł lub wolniej to lampka się zapala i potem pojawia się mrugający silnik co dziwne wystarczy ze zmienię bieg i silnik gąśnie.
Oczywiście po wyłączonie i zalączeniu zapłonu żadne awarie się nie zapalają :-)

Robbo - 2016-01-25, 12:52

Miałem podobne problemy w chevrolecie Orlando z 2011 odnanym w Mmcars :-o


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group