Koła i Felgi - Ci??arki wywa?eniowe na oryginalnych alufelgach w Cruze
marcinde - 2012-11-08, 15:28 Temat postu: Ciężarki wyważeniowe na oryginalnych alufelgach w Cruze Witam wszystkich,
Chciałbym Was zapytać, czy odbierając Cruza, zwróciliście uwagę gdzie macie zamontowane ciężarki wyważeniowe na alufelgach? Ja zwróciłem uwagę - oczywiście były na zewnętrznym rancie - ale pomyślałem, ot drobnostka, odebrałem kluczyki i w drogę:)
Teraz jestem po zmianie opon na zimowe, nowe opony wylądowały na "letnich" alufelgach.
Oczywiście zostały ślady (niewielkie) po starych ciężarkach...
Opony zmieniał Chevrolet AutoPolSerwis w Warszawie.
Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki.
Pyt 2. Czy w Chevrolecie to norma? Serwisy nie stosują ciężarków wewnątrz obręczy?
Z góry dziękuję za pomoc
etac - 2012-11-08, 17:55 Temat postu: Re: Ciężarki na alufelgach
marcinde napisał/a: | Witam wszystkich,
Chciałbym Was zapytać, czy odbierając Cruza, zwróciliście uwagę gdzie macie zamontowane ciężarki wyważeniowe na alufelgach? Ja zwróciłem uwagę - oczywiście były na zewnętrznym rancie - ale pomyślałem, ot drobnostka, odebrałem kluczyki i w drogę:)
Teraz jestem po zmianie opon na zimowe, nowe opony wylądowały na "letnich" alufelgach.
Oczywiście zostały ślady (niewielkie) po starych ciężarkach...
Opony zmieniał Chevrolet AutoPolSerwis w Warszawie.
Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki.
Pyt 2. Czy w Chevrolecie to norma? Serwisy nie stosują ciężarków wewnątrz obręczy?
Z góry dziękuję za pomoc |
Fabryczne felgi maja nabijane ciężarki lakierowane na wewnętrznym i zewnętrznym rancie.
Kubusiek - 2012-11-08, 18:13
jak miał mechanicor na warsztacie to dał takie ciezarki no powinny byc wewnatrz.
etac - 2012-11-08, 18:28
Kubusiek napisał/a: | jak miał mechanicor na warsztacie to dał takie ciezarki no powinny byc wewnatrz. |
Mowie ze nawet fabryka jak przysyła auto na alu to ciężarki są na zewnętrznej.
SanDiego - 2012-11-08, 19:22
Ja miałem na zewnątrz. Jak pojechałem kiedyś do wulkanizatora, to też mi założył na zewnątrz.
Anonymous - 2012-11-08, 19:30
Co prawda nie w Cruzie a w lacetti ale też były nabijane na zewnątrz.
Po pierwszym zdjęciu ciężarków gumiarz założył normalne (naklejane), a ja pędzelkiem i srebrną farbką naprawiłem ubytki.
Nic się z kołem (z zaprawkami) nie dzieje od 2 lat
piotr1989 - 2012-11-10, 21:48
byłem w wulkanizacji odrazu po kupnie cruza z tym problemem i odrazu powiedział mi że tak założone ciężarki najlepiej wyważają koła i po to wlasnie jest ten rant w 16 nie wiem jak w innych rozmiarach
endriu333 - 2012-11-14, 22:29
mój wulkanizator założył ciężarki wewnątrz felgi i powiedział że na zewnątrz zostały tylko z wygody zamontowane... fizycznie skoro całe koło jest wyważone i nie bije to co za różnica czy jest wewnątrz czy na zewnątrz???? dla ASO tylko taka, że wewnętrzne ciężarki są droższe (klejone) więc biją na felgę ...a co tam może klient felgę zmieni jak się mocno porysuje
C77 - 2012-11-20, 19:54
etac_owiec napisał/a: | Kubusiek napisał/a: | jak miał mechanicor na warsztacie to dał takie ciezarki no powinny byc wewnatrz. |
Mowie ze nawet fabryka jak przysyła auto na alu to ciężarki są na zewnętrznej. |
Na 16-tkach są założone obciachowo na rancie, na 17-tkach wewnątrz.
[ Dodano: 2012-11-20, 19:57 ]
endriu333 napisał/a: | fizycznie skoro całe koło jest wyważone i nie bije to co za różnica czy jest wewnątrz czy na zewnątrz???? dla ASO tylko taka, że wewnętrzne ciężarki są droższe (klejone) więc biją na felgę ...a co tam może klient felgę zmieni jak się mocno porysuje |
Nie chodzi tylko o to że są tańsze, ale przede wszystkim cięższe.
C77 - 2014-06-06, 17:05
Właśnie zabrałem się za ten temat bo po wygubieniu zewnętrznych ciężarków na fabrycznych 16', nowe zostały założone już wewnątrz felgi:

No i w końcu te felgi wyglądają tak jak powinny wyglądać już z fabryki, bez szpetnych ciężarków zewnętrznych
marcinde napisał/a: | Pyt 1. Czy ktoś samodzielnie radził sobie z niewielkimi uszkodzeniami lakieru na feldze, jeśli tak, to poproszę o wskazówki. |
Uszkodzenia lakieru pod ciężarkami były dość znaczne, farba odparzyła się mocno i zeszła razem z podkładem do gołego aluminium.
Przy okazji zobaczyłem jaką strukturę zewnętrzną mają te felgi w oryginale,
na wypadek gdyby ktoś chciał je w przyszłości polerować tak jak jest w amerykańskich Cruzakach.
Z tego co widziałem dużo papieru ściernego trzeba by do tego zużyć, ale byłoby to jak najbardziej realne
Szkoda, że nie zrobiłem fotki porównawczej przy punktowej polerce miejsca pod odważnikiem vs fabryczna farba silver alu, bo dość ładnie się błyszczało naturalne aluminium
Jeśli ktoś chce robić taką samą renowacje to musi pamiętać o tym że nie wystarczy do tego zwykła farba w sprayu do felg srebrna dobrana pod kolor felgi,
lecz musi ona posiadać dużą ilość opiłków, które w swojej wielkości powinny być stosunkowo jak największe,
gdyż właśnie takiego lakieru używa GM do malowania cruzakowych alusów dla Europy.
Dociekliwi mogą spróbować odnaleźć pierwotne miejsca mocowania zewnętrznych ciężarków
Anonymous - 2014-06-07, 11:35
Dobra robota
A co do polerowania (usunięcia farby) to uprzedzam, ze będziesz musiał co kilka miesięcy ponawiać polerowanie (ręczne, "szmatką"), bo "gołe" aluminium zacznie powoli się utleniać.
C77 - 2014-06-08, 22:50
esjot, gdybym miał je polerować to pewnie po tym zabiegu zabezpieczyłbym je jakimś preparatem lub lakierem bezbarwnym,
efekt byłby może bardziej trwały dzięki temu
Jednakże u mnie te koła to zimówki więc pomysł z polerką odpada ze zrozumiałych względów
i dlatego zostaje oryginalna farba.
GM oryginalne wypolerowane przez siebie felgi czymś na pewno zabezpiecza (być może bezbarwnym lakierem)
ale po latach czasem jest widoczne utlenianie aluminium - traci trochę z blasku, staje się bardziej matowe.
Wersja polerowane ALU - fabrycznie nowa felga:
(zwróćcie uwagę, że tradycja zakładania szpetnych ciężarków jest kontynuowana przez GM również za oceanem )
Używane z 2011
|
|
|