To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - Tuning mechaniczny

mario78 - 2013-03-07, 19:24

Fajny zestaw dedykowany do 1.4TURBO INTERCOOLER , ale i cena niezła. Ciekawe czy jest gdzieś dostępny taki zestawik do diesla?
Kaczy.mk - 2013-03-07, 21:29

Mnie interesuje jak długo wytrzyma Ci skrzynia biegów. Niestety nie mogę w tym momencie odszukać strony, ale z tego co pamiętam, specyfikacja dla skrzyni 6b (dla silnika 163KM Diesel) w cruzie zakłada max moment na poziomie 400Nm (jak znajdę to wkleję linka). To chyba jedyne co mnie na razie zniechęca do myślenia o wirusie.

Co do samego chipowania to - w Peugeot'cie 307 zmieniłem program jak miał 30'000 na liczniku. Z 90KM wyszło 121 (momentu nie pamiętam). Jak sprzedawałem przy stanie licznika 115'000 to nic złego się nie działo. Ale w tym wypadku sprawdzałem jaka jest wytrzymałość skrzyni - pamiętam że było z zapasem.

Edit (07.03.2013 21:54):
Znalazłem specyfikację do skrzyni manualnej montowanej w Cruzie dla silnika 2.0D (163KM).
Dane pochodzą z oficjalnej strony GM: http://gmpowertrain.com/E...uctsEurope.aspx - należy wybrać: Transmissions i skrzynię F40 (MYJ) bo taka właśnie jest montowana przy tym silniku.



KAI - 2013-03-08, 00:23

U mnie jest MZ4.
Maximum engine torque: 221 lb-ft. (300 Nm) (Cycle L)

Ja uważam, że rozsądny tuning (+20% mocy) i wgranie nowej - zoptymalizowanej mapy silnika nie powinny zaszkodzić.

mario78 - 2013-03-08, 17:29

KAI napisał/a:
Ja uważam, że rozsądny tuning (+20% mocy) i wgranie nowej - zoptymalizowanej mapy silnika nie powinny zaszkodzić.


Jestem tego samego zdania. Kaczy.mk większy intercooler nie ma wpływu na wytrzymałość skrzyni, przecież sam intercooler nie podnosi mocy ani momentu. Ja w ibizie robiłem program przy 18tyś a jak sprzedawałem to miała ponad 100tyś km i też nic złego się nie działo, ale w sumie nie wiem jaki max moment mogła wytrzymać. Ciekawe czy komuś w cruze posypała się skrzynia po programie, zazwyczaj jak ostro katujesz to najpierw siada sprzęgło.

Kaczy.mk - 2013-03-08, 19:01

mario78 napisał/a:
Kaczy.mk większy intercooler nie ma wpływu na wytrzymałość skrzyni, przecież sam intercooler nie podnosi mocy ani momentu.


Adnotacja odnośnie wytrzymałości skrzyni nie była pod kątem Twojego postu a autora wątku :) Fakt, źle to napisałem, bo wyszło że odnoszę się do proponowanego przez Ciebie intercoolera. Autor wątku napisał, że po programie ma 455 Nm. Jeśli będzie często korzystał z obrotów w których osiąga ten moment, to powstaje pytanie: co ze skrzynią? Zwłaszcza jeśli producent zakłada max na poziomie 400Nm (swoją drogą zapas niewielki, jeśli Cruze ma fabrycznie 360Nm, a zapewne dobrze 'urodzony' może mieć coś około 400Nm).

mario78 - 2013-03-08, 19:32

Kaczy.mk napisał/a:
Cruze ma fabrycznie 360Nm, a zapewne dobrze 'urodzony' może mieć coś około 400Nm).


Ciekawe jak dane fabryczne mają się do rzeczywistych. Będę musiał odwiedzić hamownię.
Skrzynia wytrzymuje 400Nm a ciekawe ile momentu jest w stanie przenieść sprzęgło?

C77 - 2013-03-18, 18:03
Temat postu: Re: Tuning mechaniczny
marrkus1 napisał/a:
Moje 163 KM zrobiło się na 196 KM i 455 Nm. Macie coś więcej. Podzielcie sie swoimi wrażeniami.


Ta sama firma chipuje już Cruzaka na 199 KM i 471 Nm MAX 8-)


sebastian264 - 2013-10-04, 20:17

Nie ma co się bać. Żaden producent nie założy podzespołów wyliczonych na styk do swojego modelu. Zawsze jest jakiś zapas . To że jest podane 400Nm nie znaczy że od razu po chipie padnie skrzynia. Na pewno będzie się zużywała szybciej ale na pewno nie padnie gdy będzie jeżdżone z głową. Z resztą i tak nie ma co się oszukiwać. Teraz auta są robione na 200-300tys Km przebiegu . Nie macie co się martwić czy z chipem czy bez i tak zanim zarżniecie skrzynie wymienicie wtryski, turbinę, sprzęgło, koło dwumasowe, pompę wtryskową i masę czujników. Bardziej martwił bym się o układ wtryskowy a niżeli o skrzynie biegów i sprzęgło. Jakość sprzedawanego u nas NO nie rozpieszcza można wręcz stwierdzić że to gnojówa nie paliwo. Żółte jak olej do smażenia. Zamiast lać biododatku załóżmy 5% leją 15% albo i więcej.
Tak czy siak kto będzie miał auto zbliżające przebiegiem ku 200tys Km lub więcej i tak będzie starał się go pozbyć.

mario78 - 2013-10-27, 07:56
Temat postu: Re: Tuning mechaniczny
marrkus1 napisał/a:
Ja jestem po boxie i jest rewelacyjnie. Moje 163 KM zrobiło się na 196 KM i 455 Nm.


196KM w cruzie pewnie ładnie jedzie :-) . marrkus1 jak się spisuje autko rok po ''zaboxowaniu'', przebieg trochę wzrósł? U Ciebie box jest z jedną wtyczką (podpięty pod szynę wtryskową) czy jakiś dwukanałowy? Spotkał się ktoś z boxami podpinanymi pod OBDII?

marrkus1 - 2013-11-06, 16:28

Rok jeżdżenia i zdania nie zmieniłem, że dobrze zrobiłem. Samochód na razie bez oznak "zmęczenia" boxem. Sam jestem ciekaw jak będze np po 100 000. Jest to na pewno dla mnie rodzaj eksperymentu na żywym organiźmie. Zaufałem 'V-techowi" i zobaczymy co będzie dalej.
Do tej pory zrobiłem ok 25000 a box jest dwukanałowy.

Pozdrawiam.

C77 - 2015-03-10, 17:34
Temat postu: ProRacingX OBD 2 performance chip
Pytanie od naszego włoskiego kolegi pedro67 i jego przyjaciół zainteresowanych kupnem tegoż wynalazku.

Czy ktoś coś wie więcej na ten temat? :-)

http://www.tuningobd.com/

mario78 - 2015-03-10, 17:39
Temat postu: Re: ProRacingX OBD 2 performance chip
C77 napisał/a:
Czy ktoś coś wie więcej na ten temat? :-)


Nędza, nie kupować, ostatnio był test boxów w Auto Świecie, te tanie (chyba od 150 do 350zł) działają ale niestety są zabójcze dla silnika bo zwiększają jedynie dawkę paliwa, a ten podpinany pod OBD (cena była z tego co pamiętam 550zł) nie działa w ogóle.

pedro67 - 2015-03-10, 20:53

Dzięki za odpowiedzi, Przyjaciele
mario78 - 2015-03-10, 22:46

Tutaj test boxów o którym pisałem wcześniej :arrow: chip box OBD
PawelW - 2015-08-25, 14:01

Jestem właśnie świeżo po wycięciu filtra DPF i chiptuningu w moim cruze. Wykresu z hamowni nie posiadam, jednak wzrost mocy odczuwalny zdecydowanie, a oprócz tego zlikwidowane opóźnienie przy wciskaniu gazu (mam automat). Spalanie spadło przy normalnej jeździe o ok. 1l/100km.

Bezpośrednio po wyjechaniu i przejechaniu 50km zalał mnie zimny pot, jak pokazał mi się błąd 84 i padła turbina. Okazało się, że majstry naruszyły trochę opaskę na przewodzie do doładowania i ten po prostu się wypiął. Już miałem przed oczami kilkaset złotych za nowy, ale jak sie okazało wystarczyło założyć nową i dobrą opaskę. Po paru odpaleniach błąd zniknął.

Póki co, przejechane 1tyś km po zabiegu - zero problemów, same korzyści. Spalanie naprawdę cieszy, a dynamika samochodu po prostu urocza. Zależało mi generalnie na obniżeniu spalania niz na mocy, ponieważ fabryczne 163km mi wystarczały. Obecnie przy spokojnej jeździe ok 110km/h komputer pokazuje (na prostej drodze) ok 5.3l, przy jeździe ok. 130km/h już ponad 6, ale generalnie spalanie w tej chwili przy NORMALNEJ jeździe i cyklu MIESZANYM to nie więcej niż 7 litrów. Bez eco drivingu, ale i bez szaleństw. W przypadku automatu to uważam, że dobry wynik.

Podsumowując szczerze polecam wycięcie filtra i chiptuning. Zabieg zrobiony w Tyszowcach, więcej szczegółów nie podaję na forum, jeśli ktoś chce to prv. Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group