To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - Tuning mechaniczny

marrkus1 - 2012-11-04, 21:16
Temat postu: Tuning mechaniczny
Witam.
Są wśród Was tuningowicze? Może ktoś pochwali sie zmianami w swoim Cruzie.
Ja jestem po boxie i jest rewelacyjnie. Moje 163 KM zrobiło się na 196 KM i 455 Nm. Macie coś więcej. Podzielcie sie swoimi wrażeniami.
Pozdrawiam.

etac - 2012-11-04, 21:43
Temat postu: Re: Cruze po tuningu.
marrkus1 napisał/a:
Witam.
Są wśród Was tuningowicze? Może ktoś pochwali sie zmianami w swoim Cruzie.
Ja jestem po boxie i jest rewelacyjnie. Moje 163 KM zrobiło się na 196 KM i 455 Nm. Macie coś więcej. Podzielcie sie swoimi wrażeniami.
Pozdrawiam.


Zamiast wkurzac innych to pochwal się swoimi wrażeniami? Czy już zaczałes odkładac na nowe sprzęgło? Mnie tylko to zatrzymuje przed jakakolwiek zmianą w mocy silnika.

Jak spalanie?

ryjek - 2012-11-04, 21:53

a co mam do tego sprzęgło :?: kumpel dał "czipa" do skody octawi 1 ,1.9tdi,spalanie mu spadło osiągi ma lepsze,przynajmniej tak twierdzi,na wykresi z hamowni ma ok 20 koni więcej nie pamiętam dokładnie
lukaszz212 - 2012-11-04, 22:49

Ja mam lekko porobionego ale wizualnie podswietlane progi z napisem chevrolet z tylu znaczek chevroleta podswietlany oraz zmienione lampy tylne na mercedes style :) oraz kosta automatycznego domykania szyb :) i to wsio a co do czipa sie tez przymierzam ale może ty coś nam o tym powiesz jak sie zachowuje twoj chevy i jakiego boxa kupiles chodzi mi o firme :)
huri_khan - 2012-11-05, 10:02

etac_owiec napisał/a:
Problem nie pojawi się od razu tylko zamiast 200kkm przejedziesz ledwo 100kkm, albo i mniej.


No i po drugie, sprzęgło jako element eksploatacyjny nie podlega gwarancji.

Natomiast jeżeli chodzi o diesla z mocą 200 KM, to z całym szacunkiem, nie wiem jakimi samochodami wcześniej jeździliście ale większość ludzi nie potrafi dobrze zmieniać biegów narażając się na wcześniejsze wymiany sprzęgła i dwumasy. Dlatego lepiej jest wybrać w tym przypadku automatyczną skrzynie biegów.

marrkus1 - 2012-11-05, 10:08

Jeżeli ktoś ma dylematy co do trwałości podzespołów to dla informacji firma IRMSCHER przygotowała już jakiś czas temu tuning cruza 150 KM i zrobili go na 186 KM i 466 Nm. Wydaje mi się, że nie dokonali wymiany połowy silnika żeby samochód wytrzymał taką moc i siłę.
Jeżeli ktoś jeździ z głową i nie zależy mu na tym aby być za każdym razem pierwszym z pod świateł , to nie ma się czego obawiać z trwałością silnika i podzespołów.

etac - 2012-11-05, 10:44

marrkus1 napisał/a:
Jeżeli ktoś ma dylematy co do trwałości podzespołów to dla informacji firma IRMSCHER przygotowała już jakiś czas temu tuning cruza 150 KM i zrobili go na 186 KM i 466 Nm. Wydaje mi się, że nie dokonali wymiany połowy silnika żeby samochód wytrzymał taką moc i siłę.
Jeżeli ktoś jeździ z głową i nie zależy mu na tym aby być za każdym razem pierwszym z pod świateł , to nie ma się czego obawiać z trwałością silnika i podzespołów.


Ale juz zestaw tunningowy do Fiat 500 zawiera zestaw sprzegłowy przy wymianie sterownika na mocniejszy.

Za duzo wiem na temat produkcji detali do samochodów i to jest czasem moją zmorą przed jakakolwiek interwencja w samochodzie, a taki układ jak sprzęgło nie ejstem w stanie sam sprawdzić ja zadziała, a potem nawet po tunningu firmy Irmscher i tak nie uznaja mi naprawy sprzegla na gwarancji. A automat tez ma swoje granice wytrzymałości a zeby było smiesznie to w nazwie skrzyni jest moment jaki wytrzymuje sama skrzynia, nawet Mercedes w swoim SLR obnizył moment obrotowy po tunningu zeby nie spalić swojej skrzynii biegów, ale na pewno skrzynie automatyczne potrafia lepiej przeniesc wyzszy moment obrotowy.

Lubie takie zabawy jak podnoszenie mocy, ale należy pamiętać ze jakby sie dało zrobić to bez szkody dla podzespołów użytych to producent samochodów robiłby to sam, a nie robi bo szuka dostawców coraz tańszych a swoje parametry wykazuje na granicach wytrzymałości teoretycznej.

Piszemy tyle, a właściciel posta wciaz nie opisał swoich wrażeń z jazdy tym samochodem. Wciaz nie wiemy czy ta moc przenosi sie w jakis sposob na wrazenia z jazdy.

Kubusiek - 2012-11-05, 11:46

ciekawe jak filtr dpf :]
marrkus1 - 2012-11-06, 07:49

Jeżeli ktoś ma wątpliwości co do trwałości silnika nie zakładaj niczego. Napewno nie wybudujesz dobrze zrobionego tuningu (tak jak w moim przypadku) po fakcie. Za duża frajda z jazdy. Wyrażnie lepsze zachowanie samochodu na drodze przy tym samym spalaniu.
"Negatywnych" napewno nie przekonam do dokonania zmian w swoim samochodzie i nawet nie mam takiego zamiaru.Zapraszam jedynie do odwiedzenia strony firmy "V-Tech" w Krakowie i poczytania "Chip tuning - najczęściej zadawane pytania".

KAI - 2012-11-06, 18:05

Ja robiłem tuning z 90 KM 200 nm na 115 KM 245 nm w Focusie.
Po tym fakcie zrobiłem jak na razie 60k km i wszystko OK.
Sprzęgło też. Chyba jednak dużo też od kierowcy zależy ;)

Jak ktoś daje w palnik na maska to i przy fabrycznych parametrach może mieć problem.

Ale... na pewno nie zrobiłbym chip-a do czasu wygaśnięcia gwarancji.

milosh - 2012-11-06, 19:30

ŁukaszK napisał/a:
Silniki wolnossące tuninguje się w zupełnie inny sposób.


Jak konkretnie?

marrkus1 - 2012-11-06, 19:59

KAI napisał/a:
Ale... na pewno nie zrobiłbym chip-a do czasu wygaśnięcia gwarancji.


Zawsze można założyć boxa. Jedziesz na serwis wybudowujesz go i nie ma śladu.

lukaszwojtakows - 2012-11-06, 20:38

Panowie, a montował ktoś sportowy wydech do cruza?
mario78 - 2012-11-09, 23:11
Temat postu: Re: Cruze po tuningu.
marrkus1 napisał/a:
Witam.
Są wśród Was tuningowicze? Może ktoś pochwali sie zmianami w swoim Cruzie.
Ja jestem po boxie i jest rewelacyjnie. Moje 163 KM zrobiło się na 196 KM i 455 Nm. Macie coś więcej. Podzielcie sie swoimi wrażeniami.
Pozdrawiam.


A czy masz jakieś problemy z filtrem DPF, nie wypala się częściej? W przyszłości też planuję dodać trochę mocy cruzowi i jestem ciekaw czy będę musiał wyrzucać dpf. Poprzednim autem Ibiza 1.9TDI (podkręcona ze 118KM289Nm@150KM352Nm-zmiana programu,wykres) przejeździłem bezawaryjnie trochę ponad 100tys km ale filtra DPF nie miała. Ze sprzęgłem, ani z turbiną problemów nie miałem. marrkus1 ile już przejechałeś po modyfikacji?

marrkus1 - 2012-11-11, 19:30

mario78 napisał/a:
A czy masz jakieś problemy z filtrem DPF, nie wypala się częściej? W przyszłości też planuję dodać trochę mocy cruzowi i jestem ciekaw czy będę musiał wyrzucać dpf. Poprzednim autem Ibiza 1.9TDI (podkręcona ze 118KM289Nm@150KM352Nm-zmiana programu,wykres) przejeździłem bezawaryjnie trochę ponad 100tys km ale filtra DPF nie miała. Ze sprzęgłem, ani z turbiną problemów nie miałem. marrkus1 ile już przejechałeś po modyfikacji?


Nie zauważyłem częstszego wypalania. Tak średnio włącza się 1 do 2 razy na dwa tygodnie.
Boxa założyłem w połowie września i przejechałem dopiero ok. 4000 km.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group