To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Cruze 1.8 LPG -du?e spalanie gazu

scoroop - 2012-11-29, 11:29

rzekomo interweniowali w bonkowskim, ktory ma w najblizszym czasie przekazac mi instrukcje i gwarancje na gaz...

[ Dodano: 2013-03-13, 12:08 ]
i kolejna regulacja za mna. tym razem firma RODAN w poznaniu. wyglada ze tym razem panowie podeszli do sprawy profesjonalnie - w porozumieniu z czakramem i chevroletem. ponoc cieklo mi na trojniku od ogrzewania reduktorka... dodatkowo czujnik w kolektorze byl w ogole nie uruchomiony... no i korekta w ustawieniach. auto zbiera sie znacznie lepiej na niskich obrotach - co do spalania - zobaczymy :)

[ Dodano: 2013-04-10, 17:35 ]
ostatnie dwa tankowania - 10,5l samo miasto :)

Lepus - 2013-06-09, 20:53

Witam,
Nowy na forum, Cruze odebrałem 4 dni temu, sedan, 1,8 z LPG. Dziś drugi raz tankowałem i po przeliczeniu wyszło mi, że spaliłem ok. 14 l/100 km. Byłem w szoku. Trasa mieszana, trochę po mieście, trochę poza, żadnego żyłowania. Poza tym odnoszę wrażenie, że się słabo zbiera jak na swoje 140 KM, plus delikatne szarpania, ledwo wyczuwalne, ale jednak. Po lekturze Waszych wpisów wnioskuję, że coś może być nie tak z instalacją. Pewnie jutro zgłoszę się do ASO.

edit.
Jak to jest z gwarancją? Czy stracę ją, jak podjadę do innego serwisu specjalizującego się w instalacjach BRC? Pewnie tak, ale wolę się upewnić.

PiotrA - 2013-06-09, 22:11

Nie, nie stracisz gwarancji.
Szkoda czasu na ASO. Od razu jedź do gazownika wyspecjalizowanego w BRC. Zapłacisz kilkadziesiąt złotych za podłączenie do komputera i regulację i będziesz miał spokój.
Jeśli okaże się, że regulacja nie wystarczy to będziesz wiedział co jest uszkodzone i wtedy pojedziesz do ASO na naprawę gwarancyjną.

Lepus - 2013-06-10, 06:36

Dzięki za info, w takim razie tak zrobię. Pytanie zatem kolejne, czy ktoś może polecić sprawdzonego gaziarza z Krakowa?
barus - 2013-06-10, 13:27

Lepus napisał/a:
Dzięki za info, w takim razie tak zrobię. Pytanie zatem kolejne, czy ktoś może polecić sprawdzonego gaziarza z Krakowa?


A nie możesz podjechać do Czakramu do Tarnowa!

Za bardzo nie przejmuj się, że auto muli, przecież niewiele przejechałeś, po odbiorze swojego też tak miałem, dopiero przejechaniu 5000 k. auto zaczęło jeździć lepiej.

Lepus - 2013-06-10, 15:42

Jak nie będę musiał to wolałbym nie jeździć do Tarnowa. Jest kilka punktów Krk, pewnie podjadę na JPII AUTO TEST Adam Burda, czytałem dobre opinie.

Muleniem się nawet tak bardzo nie przejmuję jak tymi lekkimi szarpnięciami.

Avatar - 2013-06-10, 19:33

Jak te szarpniecia masz na wlaczonej klimie w trybie AUTO to bedziesz to zawsze zauwazal. W AUTO klima sie wlacza i wylacza i to dosyc czesto co mozna latwo zauwazyc sluchajac samochodu na "luzie" stojac obok. Czasem mi sie zdaza ze podczas wyprzedzania albo przyspieszania wlaczenie albo wylaczenie klimy pracujacej w trybie AUTO powoduje szarpniecie. Jak jezdze na klimie manualnej auto jest caly czas lekko zmulone ale nie ma szarpniec.
Lepus - 2013-06-11, 08:07

To byłby dobry kierunek, gdybym miał autoklimę, ale mam tylko manualną. Zresztą sprawdzałem, te szarpnięcia są zarówno przy włączonej klimie jak i wyłączonej.
Zrobię jeszcze kilka prób, kilka tankowań i jeśli problem będzie się utrzymywał to wtedy uderzę do gaziarza.

Dzięki za porady :) .

Krzysiek_81 - 2013-06-11, 08:35

Jeśli nie masz jeszcze jakiegoś dłuższego, 5 cyfrowego przebiegu to rzeczywiście może być to kwestia dotarcia:

barus napisał/a:
Za bardzo nie przejmuj się, że auto muli, przecież niewiele przejechałeś, po odbiorze swojego też tak miałem, dopiero przejechaniu 5000 km. auto zaczęło jeździć lepiej.


Ja również liczę na to, że samochód musi jeszcze swoje się napracować, żeby lepiej jeździć. U mnie na liczniku stuknie niedługo 2tys. ale czuję jeszcze, że samochód nie jest jeszcze na tyle elastyczny i czasami zamula. Co prawda "domorośli eksperci" twierdzą, że silników się teraz nie dociera, ale sam czuję, że auto coraz lepiej się zbiera i nie jest to wyłacznie moja sugestia.

Lepus, a propos, niedawno odebrałeś auto i już jeździsz na gazie? Z tego co wszyscy piszą i tego co słyszałem, silnik musi najpierw uszczelnić sie nagarem, który jest wypłukiwany przez LPG.

Lepus - 2013-06-11, 09:16

No widzisz, ja znowu słyszałem, że to nie wypłukiwanie nagaru przez LPG jest problemem, a źle dobrana mieszanka, i to zarówno gazu jak i Pb, która może czyścić cylinder z oleju. Ile głów tyle opinii.
Anonymous - 2013-06-11, 09:50

Krzysiek_81 napisał/a:
niedawno odebrałeś auto i już jeździsz na gazie?


Na nowym silniku lepiej jeździć trochę na benzynie, łatwiej jest zauważyć problemy z samochodem, a nie z instalacją lpg. Dodatkowo podczas dociierania, chyba lepiej jeździć na benzynie niż na paliwie alternatywnym :mrgreen: (Tak dla bezpieczeństwa)

Krzysiek_81 napisał/a:
tego co słyszałem, silnik musi najpierw uszczelnić sie nagarem, który jest wypłukiwany przez LPG.

Silnik ma być bez nagaru :!:
Silnik nie uszczelnia się nagarem, chyba, że stary trup, który reszki kompresji zawdzięcza uszczelnieniu nagarem

Lepus napisał/a:
a źle dobrana mieszanka, i to zarówno gazu jak i Pb, która może czyścić cylinder z oleju. Ile głów tyle opinii.

Bogata mieszanka (na benzynie) "spłukuje" olej. Bogata mieszanka (na lpg) nie robi już tego problemu.
Na ubogiej mieszance (niezależnie czy lpg czy benzyna) wzrasta temperatura spalania, mogą wypalać się zawory.

barus - 2013-06-11, 12:19

Wracając do problemu " Lepusa", mój również po odbirze z salonu strasznie mulił a do tego
przy przyśpieszaniu, np pod górę, chyba przy około 3000 obr/m, silnik na chwilę tracił moment obrotowy, syn też to zauważył. Tłumaczyłem sobie to tym, że w tym momencie przełącza się długość kolektora dolotowego. Teraz na liczniku mam około 6500 k.
auto wyraźnie lepiej jeździ i płynnie przyśpiesza bez objawów jak podałem wyżej.
Po odbiorze z salonu nie było żadnej, dodatkowej, regulacji instalacji gazowej.
Co do szarpnięć przez automatyczną kilimę, ja ją mam i nie zauważam żadnych szarpnięć.

Lepus - 2013-06-11, 13:09

Dzięki Wam za dobre rady i słowa pocieszenia. Zatem powodem do... może nie zmartwienia ale zastanowienia pozostaje spalanie. Będę sprawdzał przez kilka najbliższych tankowań.
scoroop - 2013-06-18, 16:16

co do gaziarza w kraka - zerknij w ksiazeczke ktora dostales z instalacja. na koncu sa tam dwie tabelki - jedna autoryzowanych punktow ASO ktore moga gmerac w instalacji LPG, a druga z gaziarzami posiadajacymi autoryzacje zarowno BRC jak i chevroleta. wlasnie do takowego punktu trafilem w poznaniu. nie tracisz gwarancji a regulacja jest za darmo. fakt ze na poczatku nie wiedzieli jak to zalatwic bo to nietypowa sytuacja, ale podzwonili do czakramu i wszystko sie wyjasnilo.

PS a ja nadal mam ze dwie male dziury mocy kolo 3 tys... przebieg 8k. powoli zastanawiam sie czy nie pojechac z tym do serwisu, bo wystepuje to i na gazie i na benzynie...

paszczakus - 2013-06-19, 15:48

miałem taką sytuację, że po 4 tys km tak jakby gaz się sam rozregulował tzn zaczął palić 15 l nie ważne czy miasto czy trasa i nie ważne czy się go kręciło czy nie. Pojechałem do czakramu zapłaciłem 40 zł i po regulacji trasa (dynamicznie) 10,07 l i miasto (raczej ostro) 13 l , przy okazji zdjęli mi ogranicznik z 6tys obrotów (zmiana na beznynę i brzęczenie), na moje pytanie odnośnie ogranicznika i , że podobno to ochrona wtrysków tylko panowie wzruszyli ramionami i stwierdzili, że nie ma tu żadnego zagrożenia popsucia wtrysków, więc nie wiem po co tak ustawiają w salonie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group