To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Piąty przegląd Chevrolet Cruze

endriu333 - 2014-01-22, 12:34

SanDiego V przegląd przy 42 tysiącach? chyba coś się pomyliło... co do klocków no cóż ja mam zrobione 65kkm i cały czas mam z pierwszego montażu - pewnie tak przy 70-75 będę je wymieniał.....więc i Ty może jeszcze na nich pośmigaj chyba że jakoś mocno je eksploatujesz....
SanDiego - 2014-01-22, 13:16

Ja co roku robię przegląd, a auto mam od lutego 2010.

Co do klocków - typ w serwisie doradzał, że należy wymieniać co 40 000 km.

endriu333 - 2014-01-22, 15:06

a no ok to wszystko wyjaśnia...
wracając do klocków ja bym na nich jeszcze pojeździł przynajmniej rok do tych 50 paru.... jak czytałem inne posty to właśnie ludzie pisali że wymieniali im przy 40 klocki ale to raczej takie wyciąganie kasy bo są opinie że one wytrzymują właśnie 60+ - tak jak napisałem wcześniej ja planuję je pomęczyć do 70+ bo jeszcze mają swoją okleinę a to nie alkohol że wietrzeje ;) więc może się wstrzymaj z tą wymianą jak nie musisz...

SanDiego - 2014-01-22, 15:11

Ja mogę się wstrzymać, ale co jeśli ASO, jak to zwykle bywa, wymieni i postawi przed faktem dokonanym ...
kemoiz - 2014-01-22, 16:56

Masz jeszcze gwarancje? Jeśli nie i po prostu robisz przegląd w ASO bo chcesz to zastrzeż, że mają się z Tobą skontaktować co chcą zrobić zanim to zrobią i podać wycenę operacji.
C77 - 2014-01-22, 17:02

SanDiego napisał/a:
Ja co roku robię przegląd, a auto mam od lutego 2010.


I - 02.2011
II -02.2012
II - 02.2013
IV - 02.2014

:mrgreen:

mario78 - 2014-01-22, 18:25

SanDiego napisał/a:
Proszę o sugestie co do klocków


Ja na przód wrzuciłem TRW a na tył ferodo i spisują się ok.


endriu333 - 2014-01-22, 18:49

o ile się nie mylę klocki TRW wkłada ASO jako część przez nich (GM) wybrana do tego modelu...
Anonymous - 2014-01-22, 20:13

SanDiego napisał/a:
Motul (dexos 2) 5W30. na 5W30 ogólnie jeżdżę od 3 lat, w 1 roku był zalany 5W50, kolejne 3 lata 5W30.


Tak jak obiecałem, spojrzałem na kartę MSDS i kartę katalogową tego Motula.

Dexos2 5W30 z Motula jest to przyzwoity/przeciętny olej HC. Nie jest to prawdziwy syntetyk (na bazach PAO, czy estrach). W karcie MSDS producent sam pisze, że składa się z:
DESTYLATY CIEZKIE PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA)"

link do kart katalogowej

Ale tak jak już pisałem, jeśli wszystko jest OK, to pozostań przy nim dalej :mrgreen:

SanDiego - 2014-01-27, 12:07

Tak się zastanawiam, czy nie kupić po prostu tańszego (na allegro po 80 - 90 zł) zwykłego GM dexos 2 5W30, bo czy jest sens dopłacać?
Anonymous - 2014-01-27, 12:37

SanDiego napisał/a:
Tak się zastanawiam, czy nie kupić po prostu tańszego (na allegro po 80 - 90 zł) zwykłego GM dexos 2 5W30, bo czy jest sens dopłacać?

Wybór należy do Ciebie. Ja zmieniłem z oleju GM na inny, bo uważam, że dbam o samochód. Ale czy to pomoże silnikowi? mam nadzieję, że tak.
Co do ceny, to wydasz więcej o 50zł raz na 15kkm, więc to chyba nie jest dużo

SanDiego - 2014-01-27, 13:19

Mi chodzi o to jaki producent byłby najlepszy w kategorii 5W30.

Bo jest tego sporo, a ostatnim razem polecano mi ten Motul

Anonymous - 2014-01-27, 14:02

Z typowo dostępnych to masz jeszcze coś Mobila, Castorla i elfa.
link

O elfie w necie jest niewiele, testów też specjalnie nie znalazłem
link do testów

Castrol Edge jest chyba nie najgorszy (nie używałem), a magnatecu (jako tania linia) raczej zapomnij
Mobil ma dobry olej ale w klasie 0W40 (może się zdecydujesz?)
Mobile 5W30 serii Super 3000 są trochę słabe (tania linia)

Może ten twój Motul rzeczywiście warto zostawić, skoro i tak zauważalnie lepszego oleju nie zastosujesz :roll:

SanDiego - 2014-01-27, 14:16

Masz na myśli MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 ?

W czym on byłby lepszy od 5W30? :-)

Anonymous - 2014-01-27, 14:22

SanDiego napisał/a:
Masz na myśli MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 ?

Nie zupełnie. Mówię o mobil 1 ESP 0w40. On ma dopuszczenie dexos2 (a chyba je potrzebujesz)

Olej klasy 0W40 zamiast 5W30 lepiej będzie chronił silnik w lecie przy gwałtownej jeździe, a na zimę ma niższą temperaturę płynięcia - więc lepiej na mrozy.
Ta podwyższona lepkość ma też wadę - podwyższone opory, więc większe spalanie. Ale spokojnie, może o 0,5 do 0,1l/100km. GM dexos jest produkowany w górnej granicy lepkości dla olejó klasy 30, a mobil 0w40 raczej w dolnej granicy, oleje mają więc zaskakująco podobną lepkość w 100stC



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group