To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Piąty przegląd Chevrolet Cruze

kamix - 2012-10-01, 17:15
Temat postu: Piąty przegląd Chevrolet Cruze
W czwartek czeka mnie piąty przegląd, przy 75 000 km.

Co będzie robione:
- wymiana oleju (5W40),
- wymiana filtra oleju,
- montaż tłumików drgań
- sprawdzenie czujnika temp. zewnętrznej

Orientacyjny koszt: 700-1000 zł
Miejsce: ASO Płońsk

PRZEGLĄD WYKONANY:
Części:
- płyn chłodniczy - 20,70 zł
- olej 5W40 - 456,30 zł
- płyn hamulcowy - 24,15 zł
- filtr powietrza - 64,49 zł
- uszczelka korka - 3,21 zł
- filtr oleju - 103,37 zł

Robocizna:
- przegląd okresowy - 316,17 zł
- wymiana płynu hamulcowego - 55,79 zł
- mycie pojazdu - 0,62 zł

RAZEM: 1 044,80 zł

Do tego montaż tłumików drgań w hamulcach oraz sprawdzenie czujnika temp zewnętrznej.

endriu333 - 2012-10-02, 06:53

no to za wymianę oleju 1000zł dać to tylko pogratulować ASO - montaż tłumików drgań jak i sprawdzenie czujnika to gwarancyjna czynność, która nie powinna być pokrywana z Twojego budżetu - Ty już za to zapłaciłeś kupując samochód z gwarancją :)
etac - 2012-10-02, 08:01
Temat postu: Re: Piąty przegląd 75 000 km - diesel 163 KM
kamix napisał/a:
W czwartek czeka mnie piąty przegląd, przy 75 000 km.

Co będzie robione:
- wymiana oleju (5W40),
- wymiana filtra oleju,
- montaż tłumików drgań
- sprawdzenie czujnika temp. zewnętrznej

Orientacyjny koszt: 700-1000 zł
Miejsce: ASO Płońsk

Żadnych usterek nie zgłaszałem.

Szczegóły po przeglądzie.


Powaznie zaplaciłes za montaz tłumików drgań? :shock:

kiniu - 2012-10-02, 08:04

Przecież napisał że w czwartek. To jeszcze nie płacił. Wymienił co będzie robione a nie za co będzie płacił. Ja też miałem zakładane tłumiki podczas przeglądu i nikt mnie nie próbował skasować za to.
Komierowski - 2012-10-02, 19:51

W tej liscie brakuje bardzo duzo pozycji do wykonania iskasaowania klienta lub fabryke.
Wymiana powietrza w przestrzeni kabinowej pojazdu.
Zlikwidowania drgan powietrza wytwarzanego przez pedzacy pojazd na wiekszych predkosciach.
No i duzo kawalow warsztatowych.
Pzdr,Chepika 215
P.S Swiadczy tylko dobrze o aucie gdyz niema co przy nim robic.

DAREX - 2012-10-09, 07:25

Kolega KAMIX chyba się rozchorował po informacji o wysokości rachunku za przegląd.
Komierowski - 2012-10-09, 12:14

Witaj Kamix,
Wydaje sie mnie ze rowniez jest czas na wymiane glikolu i plynu hamulcowego oraz plynu do serva,czyli oleju ATF.
Glykol pierwszy raz wymiana po 5 latach ale jezeli jest to glykol czerwony ,niebieski po najlepiej dwoch latach.Trzeba wiedziec ze po tym czasie glykol staje sie agresywnym medium ktore zzera uszczelki,np pod glowica.
Plyn hamulcowy jest higroskopijny i wciaga wode ktora powoduje korozje tloczkow i innych elementow.Jezeli auto ma ESP,ASR i inne systemy trakcyjne nalezy uzywac plynu DOT 4 SL.6.Bardzo wazna wymiana czesta gdyz latwo padaja te systemy a naprawa idzie w tysiace a wystarczy tylko zmienic plyn hamulcowy ale na wlasciwy Systemy ktore sa uzaleznione od tego plynu; ESP,ASR Plyn DOT 4 (Class 6)
Olej do serva jest rowniez wazny.'
Pzdr.Chepika 215

kamix - 2012-10-09, 21:36

DAREX napisał/a:
Kolega KAMIX chyba się rozchorował po informacji o wysokości rachunku za przegląd.


Hehehe, już edytowałem (brak czasu). Jak widać spodziewałem się takiego rachunku. Doszła jeszcze wymiana płynu hamulcowego.

SanDiego - 2014-01-22, 09:51

Witam,

Czeka mnie niedługo V przegląd, mam przebieg 42 000 km

zastanawiam się nad wymianą klocków/tarcz, ale nie chcę, żeby mi wcisnęli w ASO swoje, i tu prosiłbym o poradę co konkretnie kupić (Bosch, Ferodo?)

Drugie pytanie - czy dalej dawać im do wlania swój Motul 5W30, czy zmienić olej?

Anonymous - 2014-01-22, 11:01

SanDiego napisał/a:
Drugie pytanie - czy dalej dawać im do wlania swój Motul 5W30, czy zmienić olej?

Jeśli jest to ten z oznaczeniem Dexos2, to oczywiście możesz go używać, ale wybór należy do Ciebie.
Zanaosząc do serwisu zawsze oczywiście ryzykujesz, że dasz Motul, a wleją np z "zapomnienia" zwykły GM dexos

SanDiego - 2014-01-22, 11:14

Pytam, bo może teraz zmienić kategorię oleju?

I jak z klockami?

Anonymous - 2014-01-22, 11:27

SanDiego napisał/a:
Pytam, bo może teraz zmienić kategorię oleju?

Ale po co?
Jeśli silnik pracuje dobrze, olej jest zgodny ze specyfikacją, nie masz problemu z wizerunkiem marki oleju, silnik nie pali oleju, to nie wiem, po co chcesz zmienić olej,
Oczywiście, jeśli chcesz to pewnie możesz zmienić na olej klasy 5W40, albo 0W40. Możesz zmienić na inną firmę. Możesz szukać oleju prawdziwie syntetycznego (nie HC).
Ja tak zrobiłem, ale miałem jakieś swoje powody.

Może napisz co oczekujesz po zmianie

SanDiego - 2014-01-22, 11:52

Po prostu myślałem, że po np. X roku należy wlać inny olej, bo będzie lepszy dla silnika :)
Niestety nie znam się, dlatego pytam :)

Proszę o sugestie co do klocków

Anonymous - 2014-01-22, 12:03

A na jakim oleju jeździsz - napisz dokładnie model/typ, to coś Ci o nim powiem
SanDiego - 2014-01-22, 12:11

Motul (dexos 2) 5W30. na 5W30 ogólnie jeżdżę od 3 lat, w 1 roku był zalany 5W50, kolejne 3 lata 5W30.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group