To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - 1.6 odpalanie

lukaszwojtakows - 2012-09-18, 19:10
Temat postu: 1.6 odpalanie
Witam.
W ostatnim czasie kilka razy zdarzyło mi sie , że miałem problem z odpaleniem auta.

wsadzam kluczyk do stacyjki, przekręcam, wszystkie kontroli się zapalają jak zawsze, ale pomimo przekrecenia na rozruch wszystko gaśnie i nie słychać rozurusznika......wyglada to tak jakbym nie wciskał sprzęgła....

kilka razy można kręcić i nic.... dopiero po wyciągnieciu kluczyka i włożeniu pononie prolemu nie ma.

myślałem , że to przypadek, ale to już z 4 raz...

serwis pewnie nie będzie widział problemu, dlatego pytam czy mieliście taki przypadek

Dharmax - 2012-09-18, 19:33

Sprawdź czy klemy są dobrze dokręcone
mario78 - 2012-09-18, 20:09

Ja miałem podobną sytuację ale w ibizie jak przekręcałem kluczyk to nie za każdym razem łapał rozrusznik i przyczyną była poluzowana śruba, którą przykręcony jest przewód do rozrusznika. Po dokręceniu objawy ustąpiły.
endriu333 - 2012-09-19, 08:05

wygląda na to że problem jest elektryczny ..może immobiliser? czy auto posiada jakieś modyfikacje typu oddzielny autoalarm może lpg?
herodek - 2012-09-19, 17:54

Spróbuj odpalać na wciśniętym sprzęgle, u mnie jak mam otwarte drzwi też mam podobnie.
etac - 2012-09-19, 18:19

herodek napisał/a:
Spróbuj odpalać na wciśniętym sprzęgle, u mnie jak mam otwarte drzwi też mam podobnie.


W Cruze w zadnym wypadku nie odpalisz silnika bez wcisniecia sprzegla, to jest standardowa procedura. Mam nadzieje ze kolega lukasz wie o tym.

lukaszwojtakows - 2012-09-19, 18:50

żadnych zmian nie robiłem, a jeżeli chodzi o sprzęgło to wiem , że bez niego się nie da. Jeżeli problem powstaje to efekt jest taki jakbym nie wciskał sprzęgła, wszystko gaśnie i nic, nawet przy kilku próbach, dopiero jak wyciągne kluczyk i włoże problemu nie ma. być może immobiliser.
user_02 - 2012-09-19, 19:14

Wg.,mnie immo, w drugim aucie żeby dezaktywować immo trzeba przyłożyć taki "kapselek", jeśli się go nie przyłoży to auto wydaje się tak jakby miało rozładowany akku, (rozrusznik nie kręci, kontrolki się nie zapalają).
Komierowski - 2012-09-19, 19:40

Wszystkie samochody amerykanskie z manualna skrzynia biegow przy starcie wymagaja nacisniecia pedalu sprzegla do dna.To zabespiecza samochod przed startem przez dzieci.Ten wymog wprowadzono okolo 30 lat temu.
Pzdr.Chepika 215

[ Dodano: |19 Wrz 2012|, o 20:43 ]
Twoj problem wynika z luzow na cyliderku w stacyjce,nie znam jej konstrukcji ale byc moze dolna plytka jest uszkodzona.
pzdr.Chepika215

etac - 2012-09-19, 19:53

Komierowski napisał/a:
Wszystkie samochody amerykanskie z manualna skrzynia biegow przy starcie wymagaja nacisniecia pedalu sprzegla do dna.To zabespiecza samochod przed startem przez dzieci.Ten wymog wprowadzono okolo 30 lat temu.
Pzdr.Chepika 215

[ Dodano: |19 Wrz 2012|, o 20:43 ]
Twoj problem wynika z luzow na cyliderku w stacyjce,nie znam jej konstrukcji ale byc moze dolna plytka jest uszkodzona.
pzdr.Chepika215


albo nie styka czujnik nacisniecia sprzegla. Oddac auto niech sie mecza.

ryjek - 2012-09-19, 21:52

no właśnie masz gwarancje niech działają
Komierowski - 2012-09-22, 20:08

Powodem problemow elektrycznych w samochodzie jest spadek napiecia na klemach batteri podczas startu.Wtedy luk elektryczny jest dlugi
iciagnacy i wypalajacy kontakt.Zbliza sie 3lata akumulator sie zakupuje nowy miemozna ryzykowac padniecie kompa ktory steruje calym systemem common rail.
Pzdr.Chepika215

ryjek - 2012-09-22, 22:56

kolego nie mów mi że co 3 lata należy wymieniać akumulator bo to bzdura :-P
Komierowski - 2012-09-23, 08:48

U Was jest klimat lagodniejszy,no i zalezy od typu akumulatora.Akumulatory zelowe wytrzymuja do 7 lat,silver-calcium o duzym pradzie startu 5 lat, AGM o bardzo duzych mozliwsciach i absorbcji gazu 5 lat,SMF akumulatory nadaja sie do zbierania energi z sol cell i do cz<asu tzw wolnego namiat przyczepa kampingowa itp.SMF o przedluoznej zywotnosci
do maszyny do ciecia trawy,i wszystko co zwiazane z wypoczynkiem.
Wszystkie te batterie sabezopslugiowe oprocz AMF ktore maja modele z mozliwoscia uzupelnienia wody destylowanej.
Zywotnosc batteri zalezy od uzytkownika,sa rekordy po 10 lat bezproblemowe .
Jedno co moge powiedziec ze nowoczesna batteria nie robi jej roznicy czy jest -5C czy minus 35C startuja jak by z karabinu strzelil.
Ten kto wzimie wystarczy ze przynjmniej raz doladuje ekstra przy jezdzie miejskie przedluza zywoptnos batteri o dobry szmat czasu.
Pzdr.Chepika 215.

krucyfiks - 2012-09-23, 15:14

W starszym aucie to mógłby być problem z masą czyli z minusem,chodź i tutaj nie wykluczone. Objaw podobny.W tym przypadku to raczej wskazywało by na coś od immobilizera.
Ja bym spróbował pojeździć trochę na drugim kluczyku z kompletu i sprawdził czy problem się powtórzy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group