To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Trzeci przegląd Chevrolet Cruze

pablo1 - 2016-03-12, 18:23

LDE to rodzaj silnika. Numer silnika to F16d4 . Inaczej , 1.6 xer, tylko ma kilka kucy więcej.
zdzis.michal - 2016-03-12, 18:47

pablo1 napisał/a:
LDE to rodzaj silnika. Numer silnika to F16d4


To się zgadza, dokładnie tak.

Dzięki.

C77 - 2016-03-12, 18:53

Instrukcja jest pełna niespodzianek :)
Zawiera informacje o tym czego nie masz (np. składane elektrycznie lusterka)
ale nie zawiera info o tym co posiadasz (ZFR)
może GM uznało takie info za zbędne lub niestosowne dla potencjalnych klientów i użytkowników
ciekawe dlaczego :mrgreen:

Generalnie wszystkie silniki 1.6 w europejskich Cruze (113 KM /124 KM / 117 KM)
mają zmienne fazy rozrządu.

Cruze 1.6 bez ZFR był sprzedawany w Rosji i krajach trzeciego świata (Azja i Afryka).

krecik - 2016-03-12, 22:06

wyjąć elektrozawory, sitka wyczyścić a czym czyście idzie je zdjąć i założyć
pablo1 - 2016-03-12, 23:16

Jest wątek na forum. Jest tam opisane wszystko.
zdzis.michal - 2016-03-25, 12:12

Witam

Dzisiaj robiłem trzeci, ostatni obowiązkowy przegląd. Wypłukałem silnik preparatem i zalałem Motul. Żadnego zdziwienia już nie było. Niestety/na szczęście przy uruchomieniu po nocy nie zagrechotało, więc nie miałem podstaw do reklamacji. Teraz już po wyścigach. pierwsze wrażenia, to chyba chodzi odrobinę ciszej i żwawiej reaguje, ale to może być sugestia.
To ciche wycie na wybiegu 5 biegu przy 60 km/h i ok. 1800 RPM prezentowałem, ale jak to w ASO ten typ tak ma bez podstaw do reklamacji.

Mam nadzieję, że płukanka i wymiana na Motul zabezpieczy nieco ZFR. Nic innego nie chcieli zrobić.

Pytałem jeszcze również o olej w skrzyni biegów. Oczywiście jest dożywotni i to może być prawda, zależy jaki ma być żywot samochodu.
Na pytanie, jaki olej zalewają, odpowiedzieli, że GM o jakimś nr katalogowym i sami nie wiedzą, jakie są parametry oleju, bo na beczce czy pojemniku nic nie ma. To już czysta kpina. W ogóle lepiej nie ruszać, bo jeszcze coś się zepsuje.
Tym bardziej mnie do tego zachęcili. Może ktoś jest rozeznany i ma odpowiedniego serwisanta, który coś będzie wiedział?

Pozdrawiam

pablo1 - 2016-03-25, 21:55

Kolego ja zmieniałem w Aso. Panowie bez problemu zmienili, nie było żadnego również problemu aby potwierdzili mi jaki olej ma być zalany. Sam sobie kupiłem motul, ten który jest w wątku o wymianie oleju. Tam jest wszystko opisane dokładnie. Kupić musisz uszczelkę pod miskę skrzyni biegów, olej i to wszystko. Każdy mechanik potrafi odkręcić kilka śrub i oczyścić miskę ze starej uszczelki i zakręcić z powrotem oraz wlać olej. Jeśli nie to wydrukuj mu krok po kroku z wątku o wymianę oleju.
Nie rozumiem Twojego Aso. Przecież "klient nasz pan " i jeśli chce wymienić olej to powinni to zrobić, a nie opowiadać głupoty.

irvingmorg - 2016-04-13, 21:58

Mucha Tychy 3 przegląd kosztował mnie 336,53 zł
Olej własny MOTUL 8100 x-clean 5w/40
filtr oleju własny

Sam wymieniłem sobie też filtr powietrza bo już strasznie brudny był

ps. przegląd był robiony w październiku 2015 zapomniałem go wpisać

LPG osobno 120 pln Czakram Mysłowice

marekt81 - 2016-06-10, 07:56

Witam
W tym miesiącu wypada mi trzeci przegląd, będę go robił sam bo akurat zgrywa mi się to z końcem gwarancji. Autko ma przejechane 26tys km. Jakie filtry i olej polecacie. Chce zastosować przy okazji płukankę i tu pytanie też jaką polecacie.

Pozdrawiam

zdzis.michal - 2016-06-10, 09:04

marekt81 napisał/a:
Jakie filtry i olej polecacie. Chce zastosować przy okazji płukankę i tu pytanie też jaką polecacie.


Zastosowałem Motul 8100 X-Clean FE 5W-30 5L, ale nie mam gazu. Na stronce Motula jest odpowiednik dla gazu, zresztą temat był już szeroko poruszany na forum. Zastosowałem płukankę Liqui Moly. Dosyć ładnie wypłukała. Całość w dosyć przystępnej cenie można kupić w wysyłkowej firmie ze Szczecina - dostawa w Polsce jeden dzień. Można ich się podpytać co proponują do gazu.
Zwracam jednak uwagę na pewien problem, który mnie spotkał i również to opisywałem.
Po płukance trzeba sprawdzić ile nowego oleju zostało wlane. Nie powinno być żadnej pozostałości po płukance i starym oleju. U mnie skończyło się tym, że za niecałe 100 km zrobiłem jeszcze jedną wymianę, tym razem nie w ASO i byłem przy spuszczanie oleju. Okazał się już przyciemniony. Zmieniałem jeszcze raz filtr, tym razem na Manna. I uważam, że po płukance jest to właściwa droga. Nie powinna zostać żadna śladowa ilość płukanki w silniku.

krecik - 2016-06-10, 16:42

ja ma płukankę motul będę robił wymiane w wakacje a czemu robiłeś ponownie zmiana oleju jeszcze raz koszty cos się dzialo ?
zdzis.michal - 2016-06-10, 17:00

Cytat:
a czemu robiłeś ponownie zmiana oleju jeszcze raz koszty cos się dzialo ?


Temat opisywałem, więc powtórzę. Z dwóch powodów:
I. Bardzo stara szkoła wymiany oleju zalecała przy gruntownej zmianie typu zlać stary olej, zalać na chwilę rzadkim wrzecionowym żeby troszkę popracował, zlać i następnie zalać właściwym. Wiem, że od dawna tak już nikt nie robi, to była kiedyś namiastka płukanki, ale nie to było głównym powodem.
II. Byłem zmuszony tym razem na trzecim przeglądzie wymieniać jeszcze w ASO i wtedy się okazało - cytuję własną wypowiedź o drugiej wymianie:
Cytat:
Teraz wiem, że była to właściwa decyzja.
1. Sprawdziłem ile oleju poprzednio zostało w pojemniku z 5 l. Okazało się, że około litra z lekkim wskazaniem na plus.
2. Nowy/stary olej zlałem po dokładnie 60 km z dosyć ciepłego silnika. tym razem byłem przy zlewaniu oleju. Olej był ciemny, jeszcze nie czarny, ale już dosyć ciemny, czego nie było widać na bagnecie. Zarówno ja jak i mechanik zdziwiliśmy się.
3. Filtra oleju nie oglądałem, ale mechanik poinformował mnie, że również nie był już czysty, tak więc zgodził się z moją decyzją.
4. Po zalaniu nowego oleju okazało się, że weszło ok. 4.5 l.


Stąd wniosek, że ASO źle spuściło poprzedni olej i zostawiło z silnym środkiem płuczącym, co w długim okresie nie jest wskazane dla silnika, bo może być zbyt rozrzedzony.

rwicik - 2016-06-10, 20:32

Mnie poprzednio z bańki 5l zostało 1l - widać mechanik też słabo spuścił olej.
Ostatnio po 10kkm odciągnąłem litr i dolałem pozostały litr z ostatniej wymiany :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group