To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Trzeci przegląd Chevrolet Cruze

zdzis.michal - 2016-03-11, 14:15

Witam

Zbliża się trzeci przegląd mojego Cruza i koniec gwarancji.

W stacji akurat usuwałem lekkie zapieczenie tłoczków hamulcowych tylnej osi za 86 zł i zapytałem o przegląd i olej.
Stacja jako jedyny właściwy proponuje GM, bo wszyscy zalewają, są szczęśliwi i jeżdżą.
Dla bardzo niezadowolonych mają Mobil 5W50, ale dokładnie jaki nie powiedzieli mi, tylko cena większa o 90 zł. Motulu nie mają i nie stosują. Pytałem o olej przekładniowy, ale nie słyszeli, żeby ktoś kiedyś wymieniał. Na to też przyjdzie u mnie czas.
Proszę o informację, jaki konkretnie Motul z normą dexo 2 zalecacie lub co sądzicie o tym Mobilu, czy w lato nie będzie za rzadki, wtedy bym nie musiał szukać i wozić.
Wstępnie podali cenę przeglądu z wymianą i badaniem rejestracyjnym ok. 800 zł.

Pozdrawiam

blackbox112 - 2016-03-11, 15:07

MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30 5L C2 DEXOS2

http://www.petrostar.pl/o...384d390dfbef0ba

C77 - 2016-03-11, 15:24

albo tu http://pro-choice.pl/8100...0-5l-p-648.html
oba adresy są pewne i sprzedają oryginały <ok>

Ad vocem Twojej pogadanki w ASO;
jak widzisz po naszym forum (i innych, chociażby oplowskich)
wcale nie wszyscy są szczęśliwi z oleju GM.
Natomiast proponowanie oleju o klasie lepkościowej 5W50 to nieporozumienie...
nawet instrukcja podaje, że należy stosować 5W30 ewentualnie 5W40 i koniec...
Oleju w skrzyniach nie wymieniają bo GM w ogóle nie umieścił tej czynności serwisowej w kalendarzu.
Zapytaj ich ile skrzyń w oplach i chevy naprawiali (lub wysyłali do naprawy).

zdzis.michal - 2016-03-11, 17:01

C77 napisał/a:
Ad vocem Twojej pogadanki w ASO;


Czy należy do tego oleju stosować jakieś specjalne filtry, czy można pozostać przy propozycji ASO?

przy okazji zademonstrowałem też ten szum/świergot czy jak zwał przy prawie 2000 RPM i 50 km/h na dobiegu. Stwierdzono, że to zimowe opony w ogóle nie przyjmując do wiadomości, że na letnich jest to samo. Za tydzień zmienię to zademonstruję znowu, chociaż straciłem nadzieję, że to coś da.

Olej w przekładni, to potem, jak się skończy gwarancja.

zdzis.michal - 2016-03-11, 17:15

Czy przed wymianą koniecznie należy płukać, jeśli spełniają tą samą normę?
zdzis.michal - 2016-03-11, 17:34

A co sądzicie o tym, czy ktoś stosował?

Specific dexos2 5W30

Zastosowanie: Olej silnikowy
Typ Silnika: 4-suwowy
Jakość: 100% Syntetyczny
Zakres Produktów: Samochody osobowe
Lepkość: 5W30

ACEA Standardy: ACEA C3
API Standardy: API PERFORMANCES SN/CF
Dopuszczenia producentów : GM-OPEL dexos2 - License number: GB2A01020701

GM - OPEL - W 100% syntetyczny olej silnikowy do pojazdów, w których producenci (Opel,Vauxhall i Saab) zalecają stosowanie olejów zgodnych z normą GM Opel Dexos2™. Opracowany w technologii „Mid SAPS” zgodnie z wymogami GM Europe spełniającymi normy emisji spalin Euro IV i Euro V. Nadaje się również do wszystkich rodzajów paliwa: benzyny, oleju napędowego, biodiesla, bioetanolu E85, gazu ziemnego i gazu LPG. Kompatybilny z olejami o specyfikacji Opel GM LL-A/B-025.
Możliwość stosowania w silnikach, do których zalecane są oleje zgodnie z ACEA C3.

berpa - 2016-03-11, 20:08

Od jakiegoś miesiąca jeżdżę na Motulu ( MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 ) - generalnie jestem zadowolony. Na oleju marki GM zawsze rano, chwile po uruchomieniu zimnego silnika pozdrawiały mnie koła ZFR ( dokładnie wydając takie dźwięki: KffffZrrrr ) - no to już tego nie ma :)
Przed wymianą oleju zastosowałem płukankę Motula. Płukanka chyba rzeczywiście zawiera dużo detergentów bo facet z ASO strasznie się pienił gdy mu kazałem to zastosować :twisted:
Co do reszty to się nie wypowiadam bo bardzo mało jeżdżę. Poza tym niedawno zamontowałem sobie belki pod bagażnik dachowy i cholerstwo strasznie mi hałasuje. W zasadzie to chyba dobrze, bo z powodu okropnego hałasu teraz jeżdżę dużo wolniej :-P . Wcześniej zdarzało mi się przydusić ponad 160 km/h a teraz maksymalnie wytrzymuje hałas do 120
km/h.
Co do Motula Specific: na pewno będzie lepszy niż badziewie marki GM. Aczkolwiek przy nim widzę tylko rekomendacje GM.
MOTUL 8100 X-CLEAN ma rekomendacje: GM, Renault, BMW, Fiat, Ford, Porsche, VW...

rwicik - 2016-03-11, 21:41

Też jeżdżę na Motulu 5W40.
Niestety na zimnym silnik traci moc.
Ale to chyba wina kolektora dolotowego ...

pool80 - 2016-03-11, 23:58

Specific dexos2 5W30

Ja na takim zjechałem od wymiany 11k km, i jestem zadowolony. jak zleję na lato to wypowiem się jaki miał kolor, następnym razem też go wezmę albo clean.

zdzis.michal - 2016-03-12, 09:18

Dziękuję wszystkim za porady.

Mam zamiar zastosować Motula wg wskazań.

berpa napisał/a:
dokładnie wydając takie dźwięki: KffffZrrrr


Mam również na powitanie takie same dźwięki, chociaż silnik 1.6 nie ma ZFR, więc to chyba nie to do końca. Mam na wieczór przyjechać z samochodem i rano spróbują ustalić przyczynę, ale się dużo nie spodziewam, najwyżej, że ten typ tak ma, jak w przypadku tego dźwięku przy 1800 RPM. Zastanawiam się czy konieczna jest płukanka, ostatecznie oleje o tych samych właściwościach są mieszalne, a pozostałości niewielkie. Jeśli tak, to jaką polecacie?

pablo1 - 2016-03-12, 09:40

Silnik 1.6 również ma koła zmiennych faz rozrządu . Masz wszystko opisane na forum. Poszukaj tematy . Tam jest schemat postępowania napisany. Kolega C77 ostatnio nawet przypominał komuś ten temat. Trzeba wyjąć elektrozawory, sitka wyczyścić, zmienić olej. To powinno pomóc. Jak nie będzie Cię przy porannym uruchamianiu auta to panowie powiedzą ze nic nie słyszą i po sprawie.
berpa - 2016-03-12, 09:55

Dokładnie tak jak napisał przedmówca: @zdzis.michal - MAMY DLA CIEBIE ZŁĄ WIADOMOŚĆ: Jeśli masz silnik Z16XER to też jesteś nieszczęśliwym posiadaczem kół zmiennych faz rozrządu. Ze względu na konstrukcje tych silników ( bardzo cienkie kanały smarujące nieszczęsnych KFR ) płukanka jest bardzo zalecana. Jest w sprzedaży bardzo dobra płukanka Liqui Molly, niemniej jeśli zmieniasz olej na Motul to chyba lepiej płukanka tego samego producenta.

Lektura dla ciebie ( zacznij od pierwszego akapitu ):
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=4451

ŁukaszP - 2016-03-12, 13:00

CRUZE 1.8 LT Kombi
Przebieg: 23.5 tys

Czesci wlasne: olej Motul + filtr oleju Purflux + filtr kabinowy Filtron - ~200 PLN
Robocizna ASO + odgrzybienie klimy: 403 PLN

Koszt łączny: 603 PLN
ASO Dixi-Car Raszyn

C77 - 2016-03-12, 14:36

zdzis.michal napisał/a:
C77 napisał/a:
Ad vocem Twojej pogadanki w ASO;


Czy należy do tego oleju stosować jakieś specjalne filtry, czy można pozostać przy propozycji ASO?


Sprawdziłem ten temat dla wszystkich roczników Cruze z naszymi silnikami,
ASO zawsze zakłada ten sam filtr Hengst E611H (D22) chociaż ukryty on jest pod różnymi numerami GM
(różnica między aftermarketem a tym z ASO jest tylko w kolorze uszczelki).



Zakładają go również do wszystkich innych benzynowców.
Jeśli chcesz inny filtr pod zmienne fazy rozrządu to popatrz w w/w przez kolegów temacie o KZFR, które również posiadasz....

zdzis.michal - 2016-03-12, 17:10

berpa napisał/a:
Dokładnie tak jak napisał przedmówca: @zdzis.michal - MAMY DLA CIEBIE ZŁĄ WIADOMOŚĆ: Jeśli masz silnik Z16XER to też jesteś nieszczęśliwym posiadaczem kół zmiennych faz rozrządu


Jestem trochę zaskoczony. W mojej książce mam oznaczenie silnika 1.6 D LDE i nigdzie nie ma mowy o ZFR.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group