To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Wnętrze - Aveo sedan - uchwyt ko?a zapasowego

Pienio1981 - 2012-07-12, 11:53
Temat postu: Aveo sedan - uchwyt koła zapasowego
Witam,
z powodu montażu instalacji LPG pojawił się problem, co zrobić z kołem zapasowym. Wozić je w pokrowcu luzem w bagażniku nie uśmiechało mi się, bo już teraz mam tam wózek dla dziecka i masę innych szpargałów. Trzeba było wysilić szare komórki i znaleźć dobre rozwiązanie. Poczytałem trochę nasze forum i znalazłem dobre miejsce na koło - dopasowane jest wręcz idealnie. Ktoś pisał, że wozi je z lewej strony bagażnika. I rzeczywiście, fabryczna dojazdówka pasuje tam jak ulał. Wziąłem się więc z teściem do roboty i stworzyliśmy coś takiego. (zdjęcia robione komórką, ale to myślę, ze to nie problem).



Ale po kolei.
Najpierw rozebrałem boczek bagażnika. Po głębszym zastanowieniu się, stwierdziłem, że można wykorzystać istniejący otwór oraz śrubę od lampy.



Korzystając z dwóch kawałków blachy o grubość 2,5mm i wymiarach 30x300mm wykonaliśmy profile (oczywiście było trochę odpadu, blachy było na wyrost). Przy krawędziach wzdłużnych zrobione zostało zagięcie w celu zwiększenia wytrzymałości konstrukcji (przeciążeń tam nie ma, ale koło swoje waży i wspornik musi być odpowiednio sztywny). Do tego dodaliśmy uchwyt od koła zapasowego z opla astry (kolega miał akurat na zbyciu). Zastanawiałem się nad użyciem uchwytu z Aveo, ale byłaby większa zabawa z dopasowaniem. Wspornik skręciłem śrubkami M6. Wszystko zostało psiknięte farbą dla zabezpieczenia przed ewentualną rdzą.




Sposób montażu wspornika (suwmiarka jest po to, aby pokazać jego wielkość)




Następnie należało wykonać otwór w boczku (tapicerce) bagażnika. W miejscu, gdzie przechodzi wspornik grubość cięcia wynosiła ok 2mm.



A tak wygląda na gotowo.




Odstęp od zawiasu do koła wynosi ok. 5-7mm, więc nie ma absolutnego problemu z jego ocieraniem. Myślałem jeszcze o wykonaniu jakiegoś pokrowca na koło, ale na razie tak cieszy oko, że szkoda je zasłaniać.

Mam nadzieję, że Was zainspirowałem do wykonania takiego wspornika. Ja poświęciłem na to ok 2 godziny. Myślę, że warto. Pozdro.

user_02 - 2012-07-12, 13:28

Łanie i funkcjonalnie. Ja bym na koło założył pokrowiec z ew. dziurą na uchwyt.
Gratuluję pomysłu :cheers:

Gandalf230 - 2012-07-22, 14:16

pomysłowe - gratki :) to miejsce na fociach wyglada tak jak by w tym cleu zostalo wyprofilowane :)
Przeeemek - 2012-08-04, 23:57

Świetny uchwyt. U mnie koło lata po bagażniku jak szalone :) . Miejsce znane tylko nie było uchwytu :) . Rozumiem, że miejsca przykręcenia do blach są oryginalne (nie musiałeś robić otworów?). Muszę takie coś mieć, tylko z samych zdjęć ciężko będzie komuś zlecić robotę.

Blachy samochodu nie będą się wyginać od ciężaru koła?

Pienio1981 - 2012-08-06, 08:58

Otworów nie wierciłem, ani nic nie spawałem do karoserii. Punkty montażowe to:
środkowy otwór do przyczepiania wytłoczki (tapicerki) oraz wystająca śruba z nadkola. Myślę, że na 5 zdjęciu od góry wszystko widać.
Blachy są na rantach zagięte (potrzeba młotka), co je moim zdaniem wystarczająco usztywnia, a na koło nie działają żadne wielkie przeciążenia. Jeżdżę już prawe 2 miesiące i jest ok.
Do wykonania uchwytu potrzeba jedynie wiertarki - cały uchwyt jest skręcany (śrubki i nakrętki M5 i M6).

chevaveo - 2012-08-27, 09:39

proponuje szpilkę gwintową zrobić dłuższą a na zapas dekiel - wtedy miejsce wewnętrzne zapasu wykorzystamy jako schowek kluczy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group