To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Rezystor wiatrka ch?odnicy

Tadol - 2012-06-09, 15:35
Temat postu: Rezystor wiatrka chłodnicy
witam


pytanie ktoś wie gdzie znajduje sie ?? ?:))) Lacetti 1.6 klima.

etac - 2012-06-09, 17:58

Elektryczny wentylator chłodzący

Przestroga: Ręce, narzędzia i części odzieży trzymaj z dala od wentylatora, aby uniknąć obrażeń. Jest to wentylator elektryczny, który może zostać WŁĄCZONY bez względu na to, czy silnik pracuje, czy nie.

Przestroga: Jeżeli wiatrak wentylatora jest uszkodzony lub wygięty, nie należy go naprawiać i zakładać ponownie. Wygięty lub uszkodzony zespół wentylatora należy zawsze wymieniać na nowy. Zaniedbanie pod tym względem może doprowadzić do obrażeń.

Wentylatory zamontowane są za chłodnicą, w pomieszczeniu silnika. Wentylatory zwiększają przepływ powietrza przez żebra chłodnicy oraz przez skraplacz w pojazdach wyposażonych w klimatyzację. Zwiększa to zdolność chłodzenia, gdy silnik pracuje na biegu jałowym lub na małych obrotach.
Wymiar wentylatora w silniku 1.4L DOHC wynosi 340 mm (13,4 in.), a w silniku 1.6L/1.8L DOHC średnica wentylatora głównego wynosi 300 mm (11,8 in.) i jest to wentylator o pięciołopatkowym wiatraku, który zapewnia przepływ powietrza przez chłodnicę i skraplacz. Wentylator napędzany jest za pomocą silnika elektrycznego, zamocowanego do wspornika chłodnicy.
Modele wyposażone w klimatyzację mają dwa wentylatory - główny i dodatkowy. Średnica wentylatora dodatkowego wynosi 300 mm (11,8 in.). Modele nie posiadające klimatyzacji mają tylko wentylator główny.

A/C WYŁ lub model bez A/C (1.4L/1.6L)

Wentylatory włączane są przez elektroniczny moduł sterujący (ECM) przy zastosowaniu niskoobrotowego przekaźnika wentylatora i wysokoobrotowego przekaźnika wentylatora. W pojazdach wyposażonych w klimatyzację zastosowano także seryjny/równoległy przekaźnik wentylatora.
Moduł EMC włącza wentylatory pozwalając im pracować z małą prędkością, gdy temperatura cieczy chłodzącej sięga 97,5°C (207,5°F), a wyłącza je przy temp. 95,25°C (203,4°F).

Tadol - 2012-06-09, 19:13

dzieki za artykul:)) ale ciagle nie wiem gdzie ten rezystor może byc. i wiatrak ja mam tylko jeden u siebie przy chlodnicy chodz mam klime:))).
etac - 2012-06-09, 20:12

Wentylatory włączane są przez elektroniczny moduł sterujący (ECM) przy zastosowaniu niskoobrotowego przekaźnika wentylatora i wysokoobrotowego przekaźnika wentylatora. W pojazdach wyposażonych w klimatyzację zastosowano także seryjny/równoległy przekaźnik wentylatora.

Wynika z tego ze na podstawie odczytu z czujnika temperatury sterownik silnika steruje przekaźnikami, wiec jak u ciebie coś nie działa to sprawdźmy przekaźniki najpierw.

Tadol - 2012-06-09, 20:18

sprawdzilem oba przekazniki wysokich i niskich obrotów,,, i bezpieczniki tez...po prostu po zamienialem je z innymi przekaznikami np reflektorow ktore wiem ze dzialaja i nic...

[ Dodano: |9 Cze 2012|, o 21:41 ]
a oprocz tych dwoch przekaznikow niskich i wysokich obrotow to jest gdzies jakis inny jescze? bo pisales o jakims seryjnym :)))

etac - 2012-06-12, 09:40

Skorzystaj z tego linka

tam masz schemat i przeanalizuj go, po rzeczywiscie sa wiecej niz dwa przekazniki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group