To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Problem wy??cznie na LPG P0300 i P0171

etylinek - 2012-03-04, 18:07
Temat postu: Problem wyłącznie na LPG P0300 i P0171
Witam,
Dziś stojąc w gigantycznym korku silnik pierwszy raz od długiego czasu rozgrzał mi się do standardowej temperatury (minimalnie poniżej połowy skali na wskaźniku).

Po tym jak droga się udrożniła, ruszyłem 1..2..3.. autko doszło do 2500 obrotów i zaczęło "mulić", ja gaz, a obroty w dół i nagle kontrolka Check Engine zaczęła mrugać. Po sczytaniu podręcznym ELM327 wyszły błędy P0300 i P0171.

Z czym P0171 pojawił się już wcześniej kilka razy ok. 400-500km.

W międzyczasie pojawił się jeszcze błąd P0325 ale skasowałem go i nie pojawia się.

Martwi mnie P0300 i P0171, z tym 2 miałem jechać na zwiększenie mieszanki do gazownika, ale może ktoś wie co może oznaczać jak pojawiają się oba?

Na PB problem nie występuje autko sunie beż żadnych problemów.

nieaktualne - 2012-03-04, 18:18

Wykasuj wszystkie błędy po czym odłącz minusową klemę na ok 15min a potem jedź tylko na benzynie na ulicę Więckowskiego 54 a wyleczą Ci auto z tych i innych dolegliwości.

Pamiętaj tylko aby udając się do gazownika po odłączeniu i ponownym podłączeniu klemy nie przełączać go już na lpg ponieważ pozwoli to gazownikowi na dokładne sczytanie mapy benzynowej a na jej podstawie ustawić dokładnie mapę gazową.

etylinek - 2012-03-04, 18:30

Marco sądzisz że może to być problem wyłącznie mapy? Bo już zaczynam bać się o wtryski..
nieaktualne - 2012-03-04, 18:34

Nikt Ci przez internet dokładnej diagnozy nie postawi. Być może że kończą się wtryskiwacze ale trzeba to sprawdzić w zakładzie LPG.
Redskull - 2012-03-05, 11:39
Temat postu: Re: Problem wyłącznie na LPG P0300 i P0171
etylinek napisał/a:
Witam,
Dziś stojąc w gigantycznym korku silnik pierwszy raz od długiego czasu rozgrzał mi się do standardowej temperatury (minimalnie poniżej połowy skali na wskaźniku)..


Najpierw zacznij od wymiany termostatu lub czujnika temp przy głowicy (nie wiem czy takowy występuje u Ciebie). Benzyna nagrzewa się do 45 st. w 5 minut po ruszeniu na zimnym silniku. Jeśli potrzeba do tego korków to znaczy, że masz coś mechanicznie nie tak.

Jak ruszyłeś to silnik znowu się schłodził i rozprężający się gaz zamroził parownik-stąd mulenie.

To tylko domysły ale sprawdzić warto, zwłaszcza, że wydatek na termostat jest groszowy

etylinek - 2012-03-06, 10:07

Nie rozgrzewał się tak dobrze bo były dość duże mrozy, a nie jeździłem za długich tras. Do 45 stopni grzeje bez problemu.

Ostatecznie wystarczyło przedmuchać wtryski, poprzestawiać kabelki i wgrać od nowa mapy i jest glanc. Podziękowania dla Marco za namiar na konkret gazownika w Łodzi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group