Mechanika - Wydajność ogrzewania.
ryjek - 2012-12-13, 16:42
kachim66 zgodzę się z tobą,wiadomo że na zimnym silniku nikt auta nie "żyłuje" ale jak szybciej jedziesz to się szybciej nagrzeje niż przy emeryckiej jezdzie u mnie starcza że zmieniam biegi co 3 tyś obr i jest ok,jak go mulę to nie mogę liczyć na szybkie ciepło w wewnątrz pojazdu
Dodam że tigra raz tak szybciej się nagrzewa niż moje aveo,małe auto i szybko czuć ciepło
ernet - 2012-12-21, 08:42
Panowie, u mnie , w żadnej opcji wskaźnik temp. nie dochodzi nawet do połowy skali, właściwie zatrzymuje się trochę poniżej. Warto zgłaszać to w Servisie ( mam jeszcze gwarancję ).
BS - 2012-12-21, 12:14
Ja mam dokładnie to samo- max dochodzi do połowy skali
miHu - 2012-12-21, 16:46
Też tak mam i dorzucę jeszcze to, że bardzo ciężko jest go "zagotować".
ernet - 2012-12-21, 22:09
A czy zgłąszał ktoś to na przeglądzie w Servisie. Przy pogodzie,jak dziś , nagrzanie całego samochodu trwa bardzo długo. Podobnie miałem w Oplu Kadett - tam wystarczyło zamontowanie termostatu,który wystempował w samochodach wysyłanych do Skandynawi
UPDATE: Wczoraj/28.12/ byłem w servisie - czynności servisowe: samochód na wolnych obrotach przez ok. 10 min ( temp. oczywiście podskoczyła do/ lekko powyżej połowy skali ), jazda " na trasie " przez ok. 15 min. ( temp. oczywiście spadła poniżej połowy skali ). Decyzja servisu: termostat do wymiany. Ale,że okurat nie mieli, to wizyta po 10.01.2013.
Ciąg dalszy nastąpi
[ Dodano: 2013-01-15, 12:31 ]
Termostat wymieniony na nowy. Bez efektu-żadnej zmiany w temperaturze silnika.
Czy na prawdę nikt nie ma sposobu na ten objaw. Przecież wg. wskażnika temp.
jeździmy wszyscy na niedogrzanych silnikach !
[ Dodano: 2013-01-16, 09:29 ]
ultorrotlu napisał/a: | Zrobiłem dzisiaj zdjęcie zegarów po ok 10km jazdy. KLIK. Około 2/3 chłodnicy przysłonięte. W czasie dalszej jazdy auto nie rozgrzewało się już bardziej. Co więcej wraz ze wzrostem prędkości wskazówka opadała jeszcze o ok 1-2mm. Dmuchawa ustawiona na '2', ciepło na max. Po wyjściu z auta nie było czuć zbytniej różnicy. Jednak termostat do wymiany? |
U mnie jest dokładnie tak samo, jak na Twoim zdjęciu. Jeśli samochód "chodzi na luzie" przez ok. 10 minut, to wskazówka jest lekko wyżej, ale NIGDY ( nawet latem ) nie doszła nawet do połowy. Jak pisałem już wymieniłem w ASO termostat i sytuacja nadal jest taka sama.
I pytanie: czy silnik jednak ma właściwą temperaturę i tylko wskazówka tego właściwie nie pokazuje czy też silnik jest niedogrzany i wskazówka pokazuje dobrze ?! Jak myślicie ?
[ Dodano: 2013-01-16, 13:22 ]
EDIT: Męczy mnie ta sprawa.
Czy ktoś mógłby zmierzyć temperaturę płynu chłodzącego po rozgrzaniu silnika do max. pokazującej ten stan wskazówki.
Wtedy byłoby wszystko jasne;
1.czy to niedogrzany płyn i wskazówka pokazuje ten stan prawidłowo.
2. Czy jeśli płyn będzie miał 80/90 C to znaczy,że wskazówka pokazuje temperaturę nieprawidłowo. I sprawa będzie jasna.
[ Dodano: 2013-01-24, 17:23 ]
Kolejny Edit:
Samochód został podłączony pod komputer. Przy położeniu wskaźnika temp.,jak
opisałem wyżej, temperatura cieczy chłodzącej wyniosła 87 C. Czyli w moim
przekonaniu OK, co nie zmienia faktu,że gorące powietrze do kabiny nie dociera.
Paulina - 2016-07-22, 09:14
Witam
(autko aveo hatchback 1.2 16V 2010 r.)
mam u siebie podobne objawy ja ernet.
Czy komuś udało się ogarnąć temat? Skoro niektórzy mają "normalne" wskazania temperatury, a auta szybko się nagrzewają tzn. że to, co u nas występuje normą nie jest autko kupiłam już z objawami uszkodzonego termostatu, wymieniałam go 2 razy i nadal 0 poprawy... dochodzi trochę poniżej połowy skali, w trakcie jazdy często wskazówka trochę opada, nie wspominając, że osiąga ten poziom mniej więcej po 15 km (zimą później, jeśli w ogóle...). Może oryginalny termostat byłby lepszy...nie wiem.. może ktoś będzie w stanie pomóc- byłabym wdzięczna Pozdrawiam
|
|
|