To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Wydajność ogrzewania.

user_02 - 2012-02-02, 19:05

Marco, Ale przecież w aucie jest wskaźnik temperatury, wg. mnie każdy kto zasłania wloty powietrza wie, czy grozi zbyt wysoka temperatura i obserwuje ten wskaźnik czy przypadkiem "nie doszedł za daleko" ;-)

Marcin, Można próbować wygłuszyć (a przy okazji ocieplić :-D ) specjalnymi matami drzwi, dach, grodź, wtedy powinno być cieplej.
Gdzieś widziałem jak na rosyjskim forum ktoś naklejał te maty na dach.

mson - 2012-02-02, 19:58

SebaSRS napisał/a:
Ale przecież w aucie jest wskaźnik temperatury, wg. mnie każdy kto zasłania wloty powietrza wie, czy grozi zbyt wysoka temperatura i obserwuje ten wskaźnik czy przypadkiem "nie doszedł za daleko"


Otóż to :-) A jak się przejeżdza na krótkich odcinkach i chce sie jechac w cieple to tekturka pomaga. Jak wyruszam w dłuższą trasę to po rozgrzaniu staję na stacji podczas tankownia przed właściwą częścią trasy i zdejmuję. Tak robilem w starym wozie i nic złego się nie działo

garmin - 2012-02-03, 09:46

Jak temperatura skoczy to włącza sie wentylator, przy zasłoniętej chłodnicy może dojść do tego że będzie pracował na okrągło ponieważ pęd powietrza nie będzie schładzał chłodnicy. Ja osobiście nie zasłaniam, w firmowym samochodzie ktoś chyba robił kąpiel błotną :) chłodnica była cała zapchana błotem, wentylator pracował na okrągło temperatura cały czas w okolicach 100stopni. Uważam że producent by coś takiego przewidział jeżeli było by konieczne i zastosował by tak jak w polonezach wajchę na zimę i lato :-D
jar76 - 2012-02-03, 10:21

Producent jak najbardziej, przygotował samochód aby w miarę dobrze pracował w skrajnych warunkach, co nie znaczy ze tak samo będzie pracował przy +40 jak i -25. O ile głownie nacisk kładziony jest na to aby samochód się nie przegrzał, to na niedogrzanie producent już takiego nacisku nie kładzie, ponieważ teoretycznie nie zagraża to silnikowi. A le tylko pozornie, jeśli ktoś jeździ na krótkich odcinkach, (do 20-30km) , a jeszcze na gazie, to niech sobie wyciągnie bagnet i zobaczy co razem z olejem na nim będzie( biały szlam). Jak wiadomo niedogrzany silnik szybciej się zużywa, pali więcej paliwa itp. Wniosek z tego jest taki że skoro nie musimy się martwic przegrzaniem nawet przy +30, to jak zasłonimy wloty powietrza z przodu to przy -20 tym bardziej to nie nastąpi, a poprawi się dogrzanie silnika na krótkich dystansach, ponieważ ograniczymy poniekąd dopływ lodowatego powietrza owiewającego silnik. Pamiętać tylko należy żeby nie zasłaniać bezpośrednio chłodnicy, tylko wloty w zderzaku i na 100% nic się nie przegrzeje a zyskamy sporo.
Michal_78 - 2012-02-03, 14:48

Też nie jestem zadowolony z ogrzewania w aveo , ale u mnie pomaga "obieg zamknięty"
miHu - 2012-02-03, 21:40

Dla mnie wydajność ogrzewania jest zadowalająca. Podstawa to sprawny termostat. Zasłanianie wlotu nie ma sensu. Jedna ważna rzecz: zapominacie chyba to tym że autko po uruchomieniu powinno troszkę popracować a nie od razu "1" i spód. Faktem jest, że aveo jest słabo izolowane termicznie, ale sprawne operowanie pokrętłem daje dobry wynik. Pokrętło mam na 2, wlot z zewnątrz otwarty, ciepłe powietrze na max. Jak przednia szyba jest czysta to pokrętło "na" nogi i korpus, jak szyby zaczynają marznąć to na szyby i tak w kółko. Po kilku km w kabinie można zdjąć czapę i rozpiąć kurtkę.


[IMG=http://img713.images...4482.jpg][/IMG]
Fota po ok 30 km jazdy

ultorrotlu - 2012-02-03, 23:50

Zrobiłem dzisiaj zdjęcie zegarów po ok 10km jazdy. KLIK. Około 2/3 chłodnicy przysłonięte. W czasie dalszej jazdy auto nie rozgrzewało się już bardziej. Co więcej wraz ze wzrostem prędkości wskazówka opadała jeszcze o ok 1-2mm. Dmuchawa ustawiona na '2', ciepło na max. Po wyjściu z auta nie było czuć zbytniej różnicy. Jednak termostat do wymiany?
Marcin - 2012-02-04, 07:26

a co u ciebie tak slabo sie rozgrzewa , u mnie po przejechaniu paru km wskazowka prawie dolega do tej po srodku - tak jak zawsze
nieaktualne - 2012-02-04, 11:28

ultorrotlu, w którym momencie włączasz dmuchawę jak startujesz rano?


ultorrotlu napisał/a:
Jednak termostat do wymiany?


Jak będzie zbliżać się wskazówka do pierwszej kreski to zatrzymaj się na chwilkę i sprawdź czy gruby wąż który idzie do chłodnicy jest ciepły czy zimny. Jeśli jest ciepły to oznacza że termostat przepuszcza zaś jeśli jest zimny to termostat jest sprawny.

ultorrotlu - 2012-02-05, 14:31

Marco napisał/a:
w którym momencie włączasz dmuchawę jak startujesz rano?

Bez różnicy czy włączę od razu, czy nie włączę w ogóle - nagrzeje się tak samo (wskazówka w 1/4 skali).

nieaktualne - 2012-02-05, 15:45

A sprawdziłeś to o czym Ci pisałem wyżej odnośnie termostatu?
ultorrotlu - 2012-02-06, 19:30

Marco, rozgrzewałem stopniowo wychłodzony silnik. Rura zrobiła się ciepła mniej więcej wtedy, gdy wskazówka była w połowie drogi pomiędzy 1/4 a 1/2 skali.
nieaktualne - 2012-02-06, 21:37

Czyli stosunkowo za wcześnie otwiera się termostat albo może być też tak że się w ogóle nie domyka i przepuszcza od razu ciecz chłodzącą w duży obieg co powoduje problemy z dogrzaniem się silnika.
awe56 - 2012-02-06, 21:55

Termostat ma zawsze mały otwór przez kutry przepływa ciecz i z tego powodu robi się przewód letni ale nie tak ciepły jak jest na małym obiegu .
ryjek - 2012-02-06, 22:02

skończą się te mrozy to wszystko wróci wam do normy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group