To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Wydajność ogrzewania.

ultorrotlu - 2012-01-31, 22:08
Temat postu: Wydajność ogrzewania.
Panujące ostation mrozy skłoniły mnie do założenia tematu "na czasie". Jak oceniacie wydajność ogrzewania w Aveo? Ja szczerze mówiąc nie jestem zadowolony. Codziennie pokonuję trasę ok 50km i przy mrozach jakie teraz panują (rano ok -15° .. -10°) mogę całą drogę jechać w zapiętej kurtce, czapce, rękawicach z ogrzewaniem ustawionym na maksimum, wiatrakiem na 2-3 biegu i nie będzie mi za ciepło. Mam wrażenie, że powietrze lecące z kratek jest chłodniejsze, niż w jakimkolwiek innym aucie, którym miałem okazję jechać. W focusie ojca wiatraczek ustawiony na "1" skutecznie (i zdecydowanie mocniej) rozgrzewa auto na znacznie krótszym dystansie. Jak to jest u was?

Pozdrawiam.

nieaktualne - 2012-01-31, 22:18

ultorrotlu, u mnie jest tak samo. Zauważyłem że im wyższy bieg wentylatora tym leci zimniejsze powietrze. Włączam dmuchawę maksymalnie II bo już na III nie ma sensu.
garmin - 2012-01-31, 23:11

Zgadzam się u mnie tak samo :) Trzeba trzymać silnik na obrotach wtedy jest zdecydowanie cieplej, dobrze wiedzieć ze u innych tak samo bo martwiłem się czy nie mam problemu z termostatem :mrgreen:
Maxus - 2012-01-31, 23:16

Hmm... a ja nie narzekam :D w starym dieselku moglem przy -10 zrobic 8-10 km i lecialo zimne powietrze tutaj jest cieplutko
nieaktualne - 2012-01-31, 23:17

Maxus, być może w T300 już jest troszkę inaczej lub coś poprawili poza tym nie porównuj starego diesla (który się 2x dłużej rozgrzewa) do nowego benzyniaka.
Marcin - 2012-02-01, 07:54

no ja tez przez ostatnie dwa dni jezdzilem przy mrozach -16C - po przejechaniu okolo 5 km z kratek leciało juz dobre ciepło, silnik prawie rozgrzany i musiałem kurteczkę rozpinać (bez czapki i rękawiczek) - samochód garażowany w podziemiach gdy jest zawsze plusowa temp
nieaktualne - 2012-02-01, 17:09

Marcin napisał/a:
samochód garażowany w podziemiach gdy jest zawsze plusowa temp


A to całkiem co innego.


Jak możesz to zrób ten sam test ogrzewania ale jak auto zostanie w nocy na zewnątrz pod chmurką.

Ja parkując pod chmurką aby uzyskać temperaturę +15 w aucie przy -15 mrozie potrzebuję aż 30 stopni natomiast Ty tylko (zakładając że masz na parkingu +1) tylko 14-tu.

mson - 2012-02-01, 17:50

Generalnie nie mogę narzekać na ogrzewanie w aveo, jeśli ustawie wiatrak na obrotach II jest nieźle w przeciwienstwie superba.
ryjek - 2012-02-01, 20:50

ja także nie narzekam,mam 7km do pracy i w w połowie drogie czuje ciepłe powietrze,ale używam dmuchawę na poziomie 1 lub 2 i jest ok.Tigra i Panda nagrzewają się podobnie.
Zauważcie że mrozy są naprawdę sroge :-?

awe56 - 2012-02-01, 21:11

Witam i napisze jak jest w moim Aveo . Auto stoi pod wiata (garaż bez drzwi) dziś było -16,8 auto rozgrzało się po przejechaniu 4 km a po 6km wskazówka była normalnie na max . Zawsze przy wyjeździe używam nadmuchu na szybę i nogi czyli klima jest wleczona nadmuch najpierw 2 to tak pierwszy km potem 1 . wydaje że poprzednie auta miały podobnie tyle że w Aveo szybciej zdmuchuje Szybę
mson - 2012-02-02, 08:00

Zgadza się, nadmuch na szybę jakby nieco szybciej działał. Co do tych mrozow panujących ostatnio to zakladam na grill tekturke i już po 1,7 km mam ciepło w kabinie. :-)
ultorrotlu - 2012-02-02, 18:10

Ja też dzisiaj włożyłem tekturkę zakrywającą ok 2/3 chłodnicy, ale nie zauważyłem żadnej różnicy. Przy długich zjazdach temperatura silnika potrafiła spaść do drugiej kreski. Jutro spróbuję zakryć więcej.
nieaktualne - 2012-02-02, 18:13

Zasłanianie chłodnicy w porannym rozgrzewaniu auta nic nie daje ponieważ przy sprawnym termostacie (domkniętym) układ chłodzenia pracuje w małym obiegu całkowicie omijając chłodnicę.

Druga strona medalu jest taka że jak termostat się nie otworzy to przy zasłoniętej chłodnicy możemy sobie narobić bałaganu i PRZEGRZAĆ SILNIK.

Układ chłodzenia jest tak skonstruowany aby dawał sobie radę w największe upały i w najgorsze mrozy.

Marcin - 2012-02-02, 18:35

wlasnie wrocilem ze sklepu - u mnie teraz jest -23C i powiem tak kratka powietrza jest goraca wsadzajac palec w srodkowy tunel i dotykajac do plastiku nie da sie utrzymac palca z uwagi na goracy plastik, jednak w samochodzie juz az tak cieplo nie jest (chociaz mozna sie rozpiac i jechac bez czapki i rekawiczek czyli w sam raz) - widac samochod malo wygluszony jest i szybko tarci cieplo ze srodka
ultorrotlu - 2012-02-02, 18:42

Marco napisał/a:
Zasłanianie chłodnicy w porannym rozgrzewaniu auta nic nie daje ponieważ przy sprawnym termostacie (domkniętym) układ chłodzenia pracuje w małym obiegu całkowicie omijając chłodnicę.


Zgoda, ale wlot powietrza jest bardzo duży. Wychodzę z założenia, że wkładając tam kawałek kartonu ograniczam ilość powietrza wpadającą do komory silnika i przez to umożliwiam przynajmniej nieco szybsze nagrzanie. Za kilkaset kilometrów czeka mnie drugi przegląd. Każę fachmanom sprawdzić termostat, choć wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby po 30kkm był do wymiany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group