To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Aveo - Zakup aveo

miHu - 2014-05-12, 13:12

1robecki napisał/a:
Czy w Aveo/Kalos 1.2 występowały koła 13"?

Tak, do bodajże 2008 roku. Najniższe wersje, nawet T250.

1robecki napisał/a:
Niepokoi mnie silnik, bo to 1.2 z aluminiową pokrywą zaworów, przebieg niecałe 140 kkm- zawory turkoczą, że hej. Olej brudny, nagar na korku w pokrywie zaworów.


Trzeba wyregulować zawory (śrubka i nakrętka kontrująca). Ja reguluję 0.25 i 0.20, książkowo jest 0.20 i 0.15. Wymienić olej. Z Twojego opisu można wywnioskować, że ktoś dożynał samochód bo i tak go sprzeda.
Nie widziałem tego silnika z pokrywą inną niż aluminiowa. Aveo z tymi silnikami były sprzedawane do 2008 roku. Od 2008 weszły 16V (84 km) na "hydraulice" i łańcuchu (ostatnie wersje T250 sedan i T255).

Mam zainstalowaną instalację LPG. Z 8V współpracuje bez zarzutu.
Na razie przejechałem tym autem 132 tys km (z gazem od nowości) i jeżdżę dalej.
Rdzy nie widzę nigdzie poza pokrywą silnika - maską, ale to w uszkodzeniach lakieru od uderzeń kamieni.
Jak wspomniał kolega espero44, dużo piachu zbiera się w prawym nadkolu przy wlewie paliwa i między błotnikiem a progiem z przodu tak z lewej jak i z prawej strony.
Z poważnych napraw to przy 124 tys km raczej moim stylem jazdy wykończyłem uszczelkę głowicy (płyn zaczął "znikać"). Za 300 zł naprawiłem i jeżdżę dalej. Poza tym tuleje wahaczy przednich i tylnej belki (generalnie groszowe sprawy). Wszystkie płyny wymieniam regularnie jak książka każe.
Dla ludzi nie wymagających luksusu, dupowóz idealny.

1robecki - 2014-05-13, 09:55

MiHu, dzięki za odpowiedź.
Chyba się skuszę na tego Kalosa, rocznik dobry (2006), stan budy ładny (obadałem i zajrzałem, gdzie się tylko dało), części- jak się zdążyłem zorientować- na poziomie cen części do Lanosa, tulejki do zawiasów z bilsteina spoko osiągalne (Lanos na takich tulejkach i amorach B4 dopiero pokazał swój potencjał w precyzyjności pracy zawiasu, bo tak, to bujał, jak tapczan). A silnik? Na początek myślę, że wystarczy.
Poza tym cena za niego, plus koszty rej, wymiany pakietu startowego i paru drobnych napraw- sumując, wyszłoby poniżej ceny rocznika, a autko byłoby przeglądnięte i porobione za kasę, którą trza by było dać za inny w tym roczniku z ogłoszenia.
Z silnikiem ktoś się za bardzo nie pieścił, ale co tu gadać, 2 baby tym jeździły. Dlatego i tak jestem w szoku, że nic nie uwalone, a podwozie nie nosi śladów po zjazdach z krawężników itp (jakieś wgniotki, czy podrapana warstwa PCV). Teraz jeszcze ta moja druga fajniejsza połówka musi go zaakceptować, bo to dla niej. Gdybym mojego Lanka nie miał porobionego tak, jak mam, nie zastanawiałbym się, tylko wziął dla siebie na dupowóz.

1robecki - 2014-05-20, 12:32

Jeszcze takie pytanie- czy w 1,2 8V występowały metalowe kolektory ssące?
DawidNY - 2014-09-30, 21:12

http://glob-cars.otomoto....-C34654483.html

Pytanie do uzytkownikow - czy watro kupic, ktos ma taka wersje i moze doradzic
Dzisiaj wstawili go do salonu, kuzyn go wypatrzyl bo szuka auta

Martinex - 2016-04-07, 01:22

Witajcie,

Postanowiłem podpiąć się do tematu aby nie zakładać nowego wątku.

Otóż sprawa wygląda tak, że zastanawiam się nad zakupem Aveo T250 Sedan po liftingu.

Cena jaką chcę przeznaczyć to maks. 15 000 zł.

Zastanawiam się nad kilkoma sprawami. Mianowicie...

Jaki silnik powinienem wybrać ? 1,2 czy 1,4 ?

Jaki auto powinno mieć przebieg aby jeszcze kilka lat pojeździło ?

Jak wygląda kwestia awaryjności w tych samochodach, silnikach? Czy w ogóle warto kupić aveo w tej wersji?

Zależy mi na samochodzie który mnie przewiezie z punktu A do punktu B a raz na jakiś czas chciałbym jechać gdzieś dalej w Polskę.
Chciałbym aby samochód był w miarę niezawodny i bezawaryjny czyli po prostu aby jego obsługa zazwyczaj ograniczała się do wymiany części eksploatacyjnych.


Co radzicie i co sądzicie ? Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group