To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Jak spu?ci? wod? ... z odstojnika filtra paliwa.

vera - 2012-01-05, 11:53
Temat postu: Jak spuścić wodę ... z odstojnika filtra paliwa.
Jak w temacie, gdzie jest i jak się do niego dobrać ... chodzi mi o odstojnik
przy filtrze paliwa - niby nic ale ważne - ważne gdyby nagle z jakiegoś powodu auto przełączyło się w tryb awaryjny.... to jedna z pierwszych rzeczy, które niby trzeba sprawdzić a ja nie wiem jak. dodam, że w TIS'ie sie nie doczytałem.

krucyfiks - 2012-01-07, 12:27

vera....z tego co pamiętam filtr paliwa w cruze dieslu 125 konnym znajduje tuż przy zbiorniku paliwa,pod autem i wymienia się tylko sam wkład.Nie znalazłem tam żadnego odstojnika bo takowego nie ma.Możesz sobie od spodu odkręcić kielich plastikowy filtra kluczem oczkowym i wylać paliwo z dna ale zapewniam cię że całe zanieczyszczenia znajdują się w filtrze (wkładzie) paliwa.Ja osobiście w dieslu żeby niemieć problemów co drugą wymianę oleju,wymieniam filtr paliwa . ;-)
vera - 2012-01-07, 14:13

dzięku za radę krucyfiks :) powiedz tylko jeszcze jak często u siebie olej zmieniasz?
... zakładam, że gdamy o cruze'ie ?

krucyfiks - 2012-01-07, 19:17

Z tym bywa różnie. Ponieważ nowe silniki diesla wyposażone są w takie ustroistwo jak filtr cząstek stałych,który wyłapuje smoliste substancje i regularnie co jakiś czas się wypala przy optymalnej temperaturze silnika i zastosowanemu dodatkowemu wtryskowi paliwa.Natomiast kiedy dużo jeździsz po mieście, krótkie odcinki,mniej w trasie silnik nie jest dostatecznie rozgrzany i nie jest w stanie wtedy wypalić całkowicie podawanego paliwa do wypalającego się filtra DPF . Wówczas owe resztki oleju napędowego spływają sobie do misy olejowej ,mieszając się z naszym jakże drogim syntetykiem i obserwujemy zjawisko wzrostu poziomu oleju co jest widoczne na bagnecie.Dlatego więc musisz sobie co jakiś czas sprawdzać ilość oleju silnikowego. Nadmierne rozrzedzenie oleju ropą może w dalszej eksploatacji doprowadzić do uszkodzenia podzespołów silnika (turbiny,czy nawet zatarcia w skrajnych przypadkach samego silnika).Ja osobiście olej wymieniam raz w roku i robię na nim około 15 000km te oleje są dość dobre już w swojej klasie,a mówimy tutaj o pełnym syntetyku.No chyba że na bagnecie pojawi się niepokojące max poziom,wtedy wcześniej.

P.S. Na temat filtra cząstek stałych,wady i zalety były już wywody na tym forum więc poszukaj jeśli cię to interesuje.Również w necie jest sporo interesujących artykułów.
Szerokości życzę.....bajo ;-)

vera - 2012-01-07, 19:51

dobrze ze piszesz, ... tego nie wiedziałem. muszę się bliżej przyglądać .... auto teraz ma 6180 km więc tak po 10ciu pro-forma wymienic ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group