To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Stukające zawieszenie w Cruze

szczuplin - 2016-05-19, 19:29

generalnie mam to samo. U mnie stuk lewa strona. Na szarpakach nic nie stuka. Temat wałkowany. Amorytyzatory + górne mocowania i na 70% będzie po problemie. Ja sobie odpuściłem. Za jakiś czas pomysle nad zakupem amorów bilsteina. Nie recepty 100% skutecznej recepty na tą dolegliwość.
chmielu - 2016-05-31, 10:37
Temat postu: Zawieszenie.
Po 48 tys. km przebiegu stwierdzam że auto ma więcej zalet niż wad, to chyba dobrze. A na marginesie, "akustyka" zawieszenia jest z ubiegłego wieku. Próbowałem trzykrotnie wymusić na serwisie reakcję ale, bez skutku. Auto kupiłem w grudniu 2013, teraz ma właśnie rzeczone 48 tys. i ciągle rozkładają ręce. Cóż, skończy się gwarancja to trzeba będzie samemu poradzić. W stanach podobno była akcja serwisowa, podobno.
rwicik - 2016-05-31, 11:15

Ja mam 85 tys. km, jeżdżę i nie przejmuję się dźwiękami.
Aby było ciszej i bardziej komfortowo utrzymuję ciśnienie w kołach na poziomie minimalnego, zalecanego. Z tyłu nawet poniżej.

pawelwaw84 - 2016-05-31, 11:34

Czy ktos z 1,4t ma te stuki? U mnie zadnych nie ma, ale jest inna przekladnia. Byc moze to ona ...w Nubirze tez stukaly i ciezko bylo to zdiagnozowac. Sprobujcie bardzo szybkich krotkich ruchow lewo-prawo czy nie ma luzow i stukow, zarowno na odpalonym jak i wylaczonym silniku. Moze ktos tez drugi przy masce nasluchiwac.
C77 - 2016-05-31, 11:52

chmielu napisał/a:
W stanach podobno była akcja serwisowa, podobno.


Była była, nawet w swoim czasie produkcję wstrzymali z tego powodu,
było o tym na któreś z 40 stron tego wątku,
zachęcam do lektury całości tematu :mrgreen:

szczuplin - 2016-06-27, 22:22

kontynuuje dyskusję z perspektywy laika - stuka przód od strony kierowcy;

Zakładając hipotetycznie, że chce zrobić całość zawieszenia.

Kupuje:
1. amory http://allegro.pl/amortyz...5874595002.html 400 zł sprezyny mogę przełożyc ze starych amorów?

2 piasta http://allegro.pl/piasta-...6229574485.html 2 x 164 zł jest sens kupować całą piastę. Czy tylko kupić poduszkę z łozyskiem? (tzw gorne mocowanie?)

były by koniec? cos jeszcze kupić, polecicie coś konkretnego?

pawelwaw84 - 2016-06-28, 10:32

Nie bardzo wiem co ma piasta do górnego mocowania amortyzatora. Jak chcesz zrobić całe zawieszenie to jeszcze kup wahacze i łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków kierowniczych. Sprężyny jak nie pęknięte możesz zostawić stare.
szczuplin - 2016-06-28, 12:54
Temat postu: Stuki w zawieszeniu Cruze
ja też nie wiem :-D dlatego pytam 8-)



edit: doczytałem i wiem co i jak. Głupie to było pytanie:) dzięki

szczuplin - 2016-06-30, 18:17

dzisiaj miarką się przebrała-w momencie jazdy na wprost coś w lewym kole skrzypi? czy może to być objaw zużytych klocków?


tak wiec kupuje w przyszłym tygodniu:
http://allegro.pl/lemford...6199004019.html
http://allegro.pl/poduszk...6268218470.html
oraz amory blisteina

zastanawiam się nad wahaczami - jak polecił pawelwaw84. Znajomy mowił, że szumi łożysko. W chevrolecie jest łożysko z piastą?


fajny artykuł dla laików:

http://magazynauto.interi...niu,nId,1023966

C77 - 2016-07-03, 18:33

Jeśli decydujesz się na wymianę amorów to lepiej bierz oryginały z kombi,
aftermarketowe takie czy owakie przeważnie długo nie wytrzymują i zabawa ze stukami zaczyna się na nowo po czy jeszcze przed 20 tyś. km.
Dodatkowo te które chcesz konkretnie kupić są bardziej twarde od tego co teraz masz,
jak czytałeś ten temat dokładnie to wiesz różnica jest duża, do tego stopnia że były już przypadki ponownych zamian bo dla właściciela było za twardo.
Chyba nawet na forum ktoś te amory sprzedawał.

Z resztą najpierw musisz zdiagnozować co u Ciebie konkretnie stuka, czy amory czy zaciski hamulcowe, bo brzdęk bywa podobny.

C77 - 2016-07-05, 13:22

szczuplin napisał/a:
edit:

już znalazłem odpowiedz w kombi i my2013 jest 13412717 , 13412716. Dzięki


Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---


GM nic nowego w nich nie wymyśliło,
po prostu wzięło z Astry i wsadziło do Cruza.

szczuplin - 2016-07-07, 22:12

Żeby nie być gołosłownym. Wymienione amory na bilsteina, gorne mocowanie Lemfordera, dwa nowe łączniki, przy okazji klocki TRW. Całość materiału 900 zł robota 350 zł. Jest sztywno, ale cicho. Jutro jade 250km to będe mogł powiedzieć wiecej. :) :) :) :)
pool80 - 2016-07-07, 23:14

to tu też zapytam, jakie różnice po za brakiem stuków pomiędzy wkładami GM a Bilstein gazowy?
C77 - 2016-07-08, 00:05

pool80, B4, B6, B8 są znacznie bardziej twarde w stosunku do oryginłu,
u nas na Forum wystarczy przeczytać posty choćby kolegi
zenit aby się o tym przekonać,
poprawa prowadzenia kosztem komfortu na nierównej nawierzchni



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group