To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Nadwozie - Osłona silnika w Cruze

mwadon - 2011-11-28, 09:29

Ripper napisał/a:
Chciałem zapytać autora tego tematu lub kogo kol wiek innego, czy udało się założyć taką osłonę z Astry 4 i czy pasowała ?


Planuje w najbliższych dniach taką kupić i założyć. Jak tylko się uda, to dam znać.

Smysss GP99 - 2011-11-28, 17:42

Osłona od Astry pasuje do Cruze ja mam taka osłone tylko że ze stali koszt w Aso ok 650 zl z tego co pamietam, przykrecenie 4 śrubek w Aso 90zl :evil:
C77 - 2011-11-30, 12:53

Smysss GP99 napisał/a:
z tego co pamietam, przykrecenie 4 śrubek


Ona trzyma się u Ciebie jedynie na 4 śrubkach?
Możesz wstawić jej zdjęcia?

Smysss GP99 - 2011-12-01, 09:11

Postaram wstawić zdjecia jak najszybciej
Ripper - 2011-12-09, 16:52

Dzięki za potwierdzenie - faktycznie osłona dolna silnika od astry 4 pasuje do chevroleta.
Marcin Inv - 2011-12-26, 23:51

Witam,
osłonę silnika (zamiennik) astry 4, insigni kupimy za 80-100 PLN (diesel czy benzyna nie ma chyba znaczenia, ja mam uniwersalną ) do tego jeszcze cztery plastikowe spinki z wkrętami (paczka 10-12 szt za ok.30 PLN). Na podnośniku odkręcamy od podłużnic dwie fabryczne szczątkowe osłony boczne, odpinamy je również od plastikowych nadkoli. Przykręcając nową osłonę wykorzystamy również metalowe spinki po osłonach fabrycznych, które tkwią solidnie w podłużnicy. Nowe plastikowe spinki na uzupełnienie brakujących najlepiej najpierw przykręcić lekko do osłony silnika a następnie monować osłonę do podłużnic przykręcając najpierw do fabrycznych spinek metalowych, które pozostały po zdemontowanych osłonach bocznych i wcisnąć plastikowe spinki w otwory podłużnicy oraz przykręcić. Boki osłony łączymy plastikowymi wkrętami rozporowymi z dolnymi krawędziami nadkoli. Warsztat wykona tę operację za 50 PLN.
Well done. ;-)

C77 - 2011-12-29, 17:22

Również miałem się decydować na zamiennik od astry ale on nie ma osłony cieplnej :roll:
Oryginał taką posiada, ale kosztuje 3 razy więcej :twisted: Ciekawe czy od Cruze diesel by pasowała :roll:
Marcin Inv, a z czego jest Twoja osłona? polietylen? polipropylen?

Marcin Inv - 2011-12-29, 23:14

Witam
przyznaję, że nie sprawdziłem przy kupnie , ale liczę, że PP. Kwestia izolacji cieplnej jest niewatpliwie istotna, ale liczę na to, że producent osłony tę kwestię przewidział. Montując sprawdziłem separację od elementów wydechu i była ona w przedziale 3-5 cm. Powinno wystarczyć. Oczywiście w zimie gdy wjedziemy na pryzmę śniegu i dociśniemy osłonę do wydechu to wtedy się dowiemy jaka jest temperatura topnienia osłony.. ;-) .
Pozdrawiam

C77 - 2012-01-02, 13:32

Marcin Inv napisał/a:
Witam
przyznaję, że nie sprawdziłem przy kupnie , ale liczę, że PP. Kwestia izolacji cieplnej jest niewatpliwie istotna, ale liczę na to, że producent osłony tę kwestię przewidział. Montując sprawdziłem separację od elementów wydechu i była ona w przedziale 3-5 cm. Powinno wystarczyć. Oczywiście w zimie gdy wjedziemy na pryzmę śniegu i dociśniemy osłonę do wydechu to wtedy się dowiemy jaka jest temperatura topnienia osłony.. ;-) .

Nie chce żeby to co napiszę zabrzmiało jak próba nastraszenia, po prostu kilka faktów do przemyślenia.

Według producenta osłony z PP temperatura mięknięcia to 165 °C,
jednak temperatura mięknięcia na poziomie bezpiecznym to tylko 90-130°C.

Temperatura zapłonu papieru to ok 200-230.C.
Pozostawiona na stalowej osłonie silnika 1.8 w Cruze papierowa naklejka producenta zaczyna dymić czyli ulega samozapłonowi,
co obrazuje kwestię tego z jakimi temperaturami możemy mieć tam do czynienia.

Oryginalna osłona silnika występująca w niektórych benzynowych Astrach IV jest aluminiowa,
a od strony wewnętrznej w newralgicznych miejscach zawiera elementy izolacji termicznej odbijające ciepło.
Podobnież powinno być w oryginalnej osłonie silnika w Cruze diesel,
BTW może ktoś kto ma Cruze w dieslu zrobi zdjęcia tej osłony od wewnątrz i z zewnątrz.

I na koniec pytanie: Czy GM montowałoby te warstwy izolacji cieplnej na aluminiowych osłonach silnika gdyby nie uznało tego za konieczne?
Patrząc na oszczędność na materiale termoizolacyjnym na ścianie grodziowej tunelu obok wymiennika ciepła klimatyzacji (którego ilość jet iluzoryczna) odpowiedź brzmi NIE :twisted:

Bruce1807 - 2012-01-08, 02:35

Zakładając, że Cruze jest pomimo swojej ceny (znaczek:p) jest stosunkowo przemyślanym i wysoko jak na sedana zawieszonym autem to czemu ma służyć ta osłona?
Pierwsze: ktoś wspomniał o koniecznych osłonach z aluminium (i słusznie) w okolicach wydechu.
Drugie: zamienniki osłon zazwyczaj są delikatnie mówiąc 'słabej' jakości.
Trzecie: osłona przed kamieniem.. spod własnego koła w silnik nie trafi. Spod cudzego też raczej nie.

Marcin Inv - 2012-01-11, 00:45

Witam
C77 ma rację, że nie można całkowicie ufać zamiennikom. Na razie temperatura osłony pod układem wydechowym osiąga temperaturę 50-60 st.C. Zobaczymy jak będzie latem.
Odpowiadając Bruce1807 - osłona pełni dosyć istotna funkcję aerodynamiczną; zamyka przestrzeń silnikową od dołu i przyspiesza przepływ powietrza pod samochodem. Laminarna struga powietrza pod samochodem zwiększa docisk kół do nawierzchni. Dobrze byłoby również założyć osłonę za belką tylnego zawieszenia, która wyrównałaby spodnią powierzchnię płyty podwoziowej z krawędzią tylnego zderzaka. Im bardziej równa i ciągła powierzchnia podwozia tym mniejsze opory powietrza i większy docisk do nawierzchni. Same korzyści. Pozdrawiam

mwadon - 2012-01-24, 11:02

Przyszła osłona. Zdam relację jak założę

[ Dodano: 2012-01-25, 19:41 ]
Płyta została zamontowana w przydomowym warsztacie. Całość wygląda tak:


piasek211 - 2012-01-26, 09:36

No jak by stąd była. Podasz mi link gdzie ją kupiłeś? Ja też bym sobie założył
mwadon - 2012-01-26, 23:04

Osłonę zakupiłem TUTAJ
piasek211 - 2012-01-27, 08:23

Dzięki. Ja u nich kupiłem kiedyś osłonę do Rovera 45 i nie pasowała kompletnie. Może się poprawili


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group