To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Opony zimowe do Cruze

C77 - 2011-11-15, 14:13

huri_khan napisał/a:
xyz napisał/a:
huri_khan z tymi 15 to chyba przesadziłeś, chciałeś chyba napisać 17 :mrgreen:

Oczywiście 17 :)


Jeśli ktoś chce może śmiało założyć 15' do Cruze,
nie ma z tym problemu, a komfort na dziurawych zimowych drogach jest jeszcze większy :thumright:

Jedyne o czym trzeba pamiętać to wyższy profil opony :twisted:

pasują koła: 205/65/R15 6,5 x 15 ET39

Profil - 2011-11-26, 19:51

Obserwując lekkie szaleństwo w zakresie wirujacych z dnia na dzień cen zamówiłem BFGoodrich G-FORCE WINTER, zobaczymy jak się będą sprawowały ale z tego co czytałem C77 już je testował, więc spodziewam sie, że bez szaleństw ale powinno być ok. Przez chwilę zastanawiałem się jeszcze nad Nokian WR D3 ale dzoniąc po sklepach od razu podnosili ceny, czym skutecznie mnie zniechęcali. Podobno rosną dlatego, że już ich nie ma na magazynach (w tych z dużo wyższą ceną to pewnie jeszcze są dostępne :-) . W połowie grudnia mają rzucić na europę kolejną dostawę nokianów ale połowa grudnia to już dla mnie nieco za późno.
C77 - 2011-11-26, 20:24

Profil, na pewno będziesz pozytywnie zaskoczony i zdziwiony ich trakcją :thumleft:
prowadzenie auta jest bardzo pewne, podobnież jak hamowanie, dodatkowo te oponki w praktyce częściej dokopią się do czarnego na drodze niż zaboksują :mrgreen:
Nie wiem jaki preferujesz styl jazdy ale ja pomimo że to nie są opony z kolcami to dzięki nim naprawdę nie muszę w ogóle zmieniać stylu jazdy autem w zimie, a lubię zapier...;)
Ale to co ona jest rzeczywiście warta uświadczysz na drogach poza miastem przy opadach i zalegającym śniegu.
Albo przedzierając się gdzieś na prowincji przez zmrożony, nieujeżdżony śnieg gdzie jego warstwa wynosi np. 30 cm.
W takich warunkach można jechać dalej bez zakopania i jedyny problem to utworzona po czasie hałda śniegu przed przednim zderzakiem hehe.
Takich sytuacji miałem sporo w zeszłym roku i doszedłem do wniosku że stąd jest ich nazwa G-Force hehe.
Dzięki tym oponom których bieżnik działa jak blender na kostki lodu dojechałem tam gdzie np. w Lagunie na nowych Krisalpach musieliśmy zakładać łańcuchy :roll:
Ogólnie moim zdaniem ta opona daje dużą uniwersalność w użyciu auta zimą co zapewnia mobilność w wielu warunkach ;) oraz jest to doskonały stosunek ceny do jakości.
Jestem bardzo ciekaw Twoich opinii jako użytkownika G-force Winter :-)

Profil - 2011-12-01, 22:52

Na pewno wystawię opinię po sezonie albo nawet w trakcie, tylko niech przyjdzie śnieg i mróz bo na razie mamy jesień jak się patrzy :-) No, może rano trochę zimno. C77, nie wiem czy to dobrze, czy źle ale nie przypuszczałem, że przyślą mi BFG made in Poland. Powiedz to dobrze, czy źle? A może reklamować? Nie zdawałem sobie sprawy, że te opony są robione u nas (bodajże Olsztyn).
C77 - 2011-12-02, 01:14

Profil napisał/a:
C77, nie wiem czy to dobrze, czy źle ale nie przypuszczałem, że przyślą mi BFG made in Poland. Powiedz to dobrze, czy źle?
Nie zdawałem sobie sprawy, że te opony są robione u nas (bodajże Olsztyn).

Nie wiem czy wiesz, ale większość z dostępnych na polskim rynku opon
(Michelin, Kleber, BFGoodrich, Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Bridgestone, Firestone, Uniroyal)
jest produkowana w Polsce.
I myślę, że w ogólnym rozrachunku nie jest to ani dobrze ani źle,
ot tak po prostu jest ;-)

Profil - 2011-12-23, 05:27

C77, jak na razie opady śniegu sporadyczne lub żadne, więc pierwsza opinia, równie dla mnie istotna jak oponki sprawują się w niewielkich ujemnych temperaturach ale na czystym asfalcie.
Na razie duży plus dla G-force Winter za to, że praktycznie nie odczuwam specjalnie zmiany z letnich na zimówki :-) Są może ciut głośniejsze jednak to trochę subiektywna ocena i jak to nówki, muszą się jeszcze ułożyć i tyle. Przy średniej prędkości 160km/h sprawują się idealnie zarówno podczas samej jazdy jak i przy hamowaniu. W porównaniu do opon Fulda Kristall Control HP w służbowym wydawało mi się, że Fuldy są bardziej miękkie ale szybko przypomniałem sobie że taki wniosek to głupota bo w tym aucie jest inny rodzaj zawieszenia (wielowahaczowe), stąd mylne wrażenie.

C77 - 2011-12-23, 13:08

Cruze ma jednak twarde zawieszenie, jeśli dałeś im ciśnienie takie jak fabryka nakazuje to faktycznie mogą sprawiać wrażenie lekko twardych, ale to tylko takie wrażenie.
Na szczęście to nie są opony XL, takich nikomu bym nie polecał. Poza tym do prędkości 160 km/h i więcej musisz trzymać w nich takie ciśnienie, by mieć pewność prowadzenia. W innym aucie zauważyłem, że obniżenie ciśnienia w tych oponach zaledwie o dwie kreski czyni je już dość miękkimi.
Taka opcja podobała mi się do komfortowej i w miarę bezpieczniej jazdy po zaśnieżonych drogach z koleinami ale nie więcej niż 110-120 km/h.
Auto pomimo obniżenia ciśnienia w tych oponach było wtedy bardzo skutecznie przyczepione do podłoża i pomimo lekkiego bujnięcia na oponach z tyłu przy zmianie pasów było stabilne w torze swej jazdy. Następowała też redukcja hałasu wynikająca z pokonywania z dziur w drodze. Ale do szybszej jazdy gdzie potrzeba pełnej stabilności, szczególnie w zakrętach to nie ryzykowałbym obniżaniem ciśnienia.
Z takich m.in. powodów w amerykańskich Cruzach jest możliwość elektronicznego sprawdzania ciśnienia w oponach, u nas niestety to niedostępna funkcja :evil:



http://www.youtube.com/watch?v=TWjHSdKqQvI

a tu jeszcze wzbogacony o zapamiętywanie wybranego ciśnienia w konkretnych kołach

http://www.youtube.com/watch?v=L1G3_Jf9nMU

mario78 - 2012-09-29, 17:11



Cruze dziś dostał nowe alu 17cali i nowe oponki. :-D

kozix33 - 2012-10-16, 14:31

Dzisiaj kurier mi przywiózł komplecik opon zimowych Michelinka Alpin 4 :)
A teraz po południu czas na tankowanie hehe :-D

MiSiEk# - 2012-10-27, 10:54

Witam, temetów jest sporo w temacie ale żadne nie wyczerpuje mojego pytania :)

Mianowicie szukam opon ziomowych do cruza. Aktualnie mam felge alu 17" (pakiet WTCC) a na niej opona 215/50. Na zime chciałbym zostać z tymi alusami ale nie wiem jaką opone do nich dobrac.
Znalazłem zimówkę 215/50 R17 w dobrej cenie (producent z dalekiego wschodu :) ) ale zauważyłem że pare zł są tańsze o rozmiarze 225/45. Pytanie teraz co założyć ? Dodam że nie mam doświadczenia w oponach i chciałem zapytać co radzicie?

Pozdrawiam.

Anonymous - 2012-10-27, 11:23

225/45 na zimę będą już stanowczo za szerokie, więc ja bym odradzał.
Jeśli producent jest z dalekiego wschodu i nie jest to Japonia :mrgreen: to nie idź w to.
Wiele testów pokazuje jak nędzne są te opony, jak wydłużają drogę hamowania itp.

huri_khan - 2012-10-27, 12:38

Koreańskie opony na koreańskim aucie :mrgreen:
MiSiEk# - 2012-10-27, 12:57

Cruze tez jest koreańskim wyrobem i narzeakać nie mogę :))

Wracając do tematu chodzi mi o opny 225/45r17 94V ACHILLES WINTER 101 lub
215/60r17 96H ACHILLES WINTER 101

Cena bardzo przystępna, pisza że producent YOKOHAMA a o tym producencie dużo pozytywnych opini słyszałem.
Pytanie tylko który rozmiar dodak że 215/60 są droże jakieś 200-300zł (za komplet)

Dodam że dużo nie jeżdze i głównie po mieście gdzie jednak odśnieżają :)

piotr1989 - 2012-10-27, 13:51

myśle że producent to najmniejszy problem życzę szczęścia na profilu 45 w zimie żeby przypadkiem po sezonie nie były wszystkie 4 alusy do wymiany na polskich drogach w lecie jeszcze w miarę bo można uciekać przed dziurami bo je widać a w zimie uwalisz jak nic fele więc zastanów się nad tym :) Ogólna zasada mówi, że zimie zwiększamy profil w stosunku do letnich napewno jest wtedy bezpieczniej i bardziej komfortowo . I sól na drogach szkoda alufelg własnie malowałem 4 aluski za 600zł po 3 sezonach zrobiły sie zółtę i lakier farba odchodziły to był drugi komplet używany tylko w zimie
MiSiEk# - 2012-10-27, 14:17

czyli lepiej brać 215/60 ?

Co do alufelg w zime to w poprzedmi aucie przepłuwikałem myjką często i było ok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group