To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Opony zimowe do Cruze

JohnnyBeGood - 2014-09-07, 14:33

Z reguły jestem krytykiem marki chevrolet z uwagi, przede wszystkim, na poważne braki w opcjonalnym wyposażeniu, ale co do jakości nie zgodzę się z falą krytyki. Zastosowane materiały nie są ani gorsze, ani lepsze niż u trochę droższej konkurencji - tak samo jednorazowe i tandetne. To wszystko ma bowiem jedynie wytrzymać okres gwarancji. A potem?... Hm. A potem, zgodnie z filozofią koncernów, mamy kupić nowe samochody, a nie jeździć po 10-15 lat tymi samymi. I nawet dokładnie to samo usłyszałem ostatnio w salonie opla, w odpowiedzi na zadane pytanie: " A co z częściami, kiedy minie ten słynny 10-letni okres "postchevroletowskiej" epoki w europejskiej motoryzacji?". Pan sprzedawca znacząco skinął na zgromadzone tam produkty GM i rzekł: "Panie, dzisiaj nikt nie produkuje samochodów, po to żeby jeździły 10 lat - niech się Pan nie przejmuje, dostępność części za tyle lat to już nie będzie Pana zmartwienie. Podejrzewam, że większość tego, co tu stoi, to za 10 lat już będzie po wizycie w hucie. Ha, ha, ha". I myślę, że facet wcale się nie pomylił.
Wsiadłem wtedy też do kilku z tych przecież uznawanych za ekskluzywne w stosunku do chevroleta modeli opla: mokka, astra i insignia, no i okazało się, że w środku jest jakościowo to samo, a miejscami nawet jeszcze gorzej. Tak samo tandetne plastiki oraz ten sam poziom montażu. No i ten znak rozpoznawczy nowego opla: wszechobecny smród taniego kleju, produkowanego chyba gdzieś w Azji i to z naruszeniem wszelkich norm ekologicznych. Od 10 lat nic się tutaj nie zmieniło - nowa vectra c w 2004 r. śmierdziała tak samo.
Z racji posiadania w miarę nowego samochodu z salonu ( a wcześniej chęci kupna takiego) wykształcił się u mnie nawyk wnikliwego oglądania innych nowych (lub prawie nowych) samochodów należących do rodziny, czy też znajomych. Obejrzałem ostatnio takie auta jak octavia, mondeo, bravo, CRV, forester, outback, civic, golf, C3, C5, DS4, mazda 3, ba... evoque, zaś zastępczą giuliettę nawet użytkowałem. Mimo dużej rozpiętości cenowej narzuca się jedna konkluzja: z daleka niby fajnie, ale po dokładnym zbadaniu okazuje się, że wszędzie króluje taniocha i cięcie kosztów. Te dzisiejsze samochody są po prostu delikatne, wręcz ażurowe, plastiki i blachy cieniutkie - wszytko stworzone z myślą o krótkotrwałym używaniu - max. 5 lat. (Gdybym np. kopnął w drzwi astry F połamałbym wszystkie palce i zwichnął staw skokowy - w cruzie mam wrażenie, że noga ugrzęzłaby wewnątrz kabiny. ;-) ). W widocznych miejscach producenci, co do zasady, dorzucają trochę więcej posrebrzanych listewek dekoracyjnych, a tam gdzie mniej widać królują najtańsze kiepskie tworzywa. (Wg mnie w cruzie te niby twarde plastiki wyglądają mniej tandetnie, niż te miękkie w octavii. ). Niestety nie jest też tak, że jak wydamy 150 tys. zł to dłużej pojeździmy. Czasami wręcz odwrotnie, bo obecnie cena głównie zależy od nagromadzenia elektronicznych bajerów, których czas prawidłowego funkcjonowania jest z góry określony - zwykle długością trwania gwarancji. W przypadku awarii mechaniki producenci wycwanili się jeszcze bardziej zrzucając poważne usterki na karb błędów w eksploatacji (np. padające wtryski, turbiny), bądź naturalny proces zużycia elementów eksploatacyjnych (branie oleju, padające koła dwumasowe, czy też wyeksploatowane tarcze i klocki hamulcowe po 10 tys. km). Myślę też, że na dłuższą metę nie będzie się można opierać panującym trendom poprzez kupowanie " długowiecznych" samochodów z lat 90-tych (bo przecież w końcu ich zabraknie). Pozostaje kupować w miarę możliwości samochody nowe, ale tańsze, które niedługo po zakończeniu gwarancji trzeba wymieniać na nowe - tylko to może nas uchronić przed kosmicznie drogimi naprawami. No chyba, że ktoś ma kasy w nadmiarze, ale to zupełnie inna historia.

JohnnyBeGood - 2014-09-07, 14:49

Przepraszam, że odbiegłem od głównego wątku: na zimę polecam Continental ContiWinterContact TS 830 205/60/16 (niestety nowszych TS 850 chyba nadal nie ma w tym rozmiarze) i oczywiście do tego alufelgi. Świetne opony.
zdzis.michal - 2014-09-08, 08:06

Witam

JohnnyBeGood napisał/a:
na zimę polecam

JohnnyBeGood napisał/a:
oczywiście do tego alufelgi


Wyższość alufelg nad zwykłymi jest problematyczna. Oczywiście wyglądają bajerancko i szpanersko, ale jeśli chodzi o ciężar, to sprawa nie jest już tak prosta. Felgi z aluminium muszą być znacznie grubsze z powodu niższej wytrzymałości mechanicznej. W zasadzie przy drobnych uszkodzeniach są nienaprawialne (niektóre zakłady coś tam teoretycznie oferują), znacznie bardziej kruche, a przede wszystkim podatne na korozję międzykrystaliczną (znacznie gorszą niż zwykła korozja) szczególnie w słonym środowisku jakim jest większość naszych ulic w zimie.
Znacznie mniej wątpliwości budzi użytkowanie alufelg w lecie.
Ale wybór oczywiście to już indywidualna sprawa, którą zawsze należy szanować.

Serdecznie pozdrawiam

szczurek111 - 2014-09-12, 22:47

Ja od zeszłej zimy jeżdżę na Blizzakach, ale była bardzo łagodna, wiec nie wypróbowałem ich. czy ktoś sprawdził te opony podczas prawdziwej zimy?
DawidNY - 2014-09-26, 21:03

W tym roku widzę ze ceny opon zimowych taniej jak w ubiegłym
http://allegro.pl/4x205-6...4622358304.html
205/60 R16 już od 700 stówek :neutral:

elpablo666 - 2014-09-27, 08:08

Może i 700zł, ale ja bym opon "Sunny" nie kupił. Na zimę muszą być jednak porządne.
zdzis.michal - 2014-09-27, 08:12

W zeszłym roku jeździłem na nówkach Dębica Frigo HP.
Za komplet razem z felgami zapłaciłem niecałe 2 000 zł. Kupowałem po sezonie 2013, więc utargowałem zniżki.
Nie było specjalnie ostrej, śnieżnej zimy, więc nie mogę ocenić trakcji na większym śniegu.
W kilku przypadkach na trudnym, błotnistym podjeździe w zimowym urlopie w górskiej miejscowości dały radę, ale to jeszcze o niczym nie przesądza.
Nie zauważyłem wzrostu zużycia paliwa.

Pozdrawiam

sp59 - 2014-09-27, 19:59

Ja kupiłem w zeszłym roku DĘBICA FRIGO HP 205/60/16 205/60R16 2013.
Dałem z dostawą 1099,00 za komplet.
Fakt zimy nie było. Ja też nie planuję zimą jeździć po górach.
Laczki w zupełności wystarczyły, zwiększenia hałasu oraz zużycia paliwa nie zauważyłem.
Po wodzie i błocie śniegowym sprawowały się nieźle.
Zobaczymy jak wypadną w ten sezon.

grom11 - 2014-09-28, 00:12

Też w zaszłym roku kupiłem nowe DĘBICA FRIGO HP (Made in Germany :)
Ciche jak letnie Continental, dobrze trzymają się w zakrętach, nie zauważyłem zmniejszenia komfortu (HP).

elpablo666 - 2014-09-28, 12:39

JohnnyBeGood napisał/a:
na zimę polecam Continental ContiWinterContact TS 830 205/60/16 (niestety nowszych TS 850 chyba nadal nie ma w tym rozmiarze) i oczywiście do tego alufelgi. Świetne opony.


Mam dokładnie ten sam zestaw zimowy i sobie chwalę. Osobiście uważam, że zimówki na stalówkach i w dodatku bez chociażby kołpaków po 50 zł za zestaw wyglądają po prostu żenująco. Jak widzę te wypasione limuzyny na drogach w zimę na stalówkach to mnie bierze obrzydzenie. Pozdrawiam

berpa - 2014-09-28, 12:47

elpablo666 napisał/a:
Jak widzę te wypasione limuzyny na drogach w zimę na stalówkach to mnie bierze obrzydzenie.
Zależy gdzie jeździsz. Gorzej gdy po zimie dwie alufelgi z czterech musisz wyzlomować. :cry:
zdzis.michal - 2014-11-20, 12:17

Witam

Dzisiaj założyłem zimówki Dębica HP. To mój drugi sezon na nich. Zobaczymy jaka będzie zima, bo poprzednio nie miały gdzie się wykazać.
Dziś przy ruszaniu na mokrym asfalcie lekko pod górkę włączył mi się na moment system kontroli trakcji. Nawet nie przyciskałem zbytnio gazu.
Jakie stosujecie ciśnienie w oponach?
Instrukcja mówi od 2.2 do 3.0.Im większe, tym lepsza oszczędność paliwa, ale oponiarz na polskie drogi zalecał 2.2 ze względu na ochronę zawieszenia.

Pozdrawiam

Zdzisław

_Bast!_ - 2014-11-20, 16:07

Witam ja posiadam od nowosci auta (tzn od lutego tego roku) uniroyal MS plus 77. tez nie mialem okazji ich przetestowac w warunkach polowych (snieg itd.), ale jakos mi sie pewniej pokonuje mokra trase (deszcz itp) na nich niz na salonowych continental' ach.

Zauwazylem rowniez ze wlasnie przy cisnieniu nastawionym na ECO, dosc czesto tracilem przyczepnosc- zwlaszcza na mokrych, ale nigdy kontrola sie nie wlaczyla.

na zimowkach nie mialem takiej sytuacji.

PS. skoro opona nie jest tak nabita cisnieniem wytwarza pod soba wieksza powierzchnie kontaktowa z podlozem :)

ok Pozdro

kemoiz - 2014-11-20, 18:09

Ja 2 sezon będę jeździł na MS plus 77. Dzisiaj zmieniłem i odczucie, że komfort o niebo lepszy niż na tych salonowych Continentalach w ostatnim czasie. Cichsze są na pewno.
tomkorczak - 2014-11-21, 10:40

a co myslicie o jezdzie w gorach w zimie? same zimowki stykną czy łańcuchy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group